Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalta ei annettu mulle mitään, kun lopetin työt

Vierailija
17.08.2025 |

Onko toi normaalia? Olin kyllä vain alle vuoden. Vähän nolotti, kun itse vein suklaata ja kukkia. Luulin, että kuuluu hyviin käytöstapoihin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta ja pomosta. Ja jos pomo on erityisen veemäinen niin riippuu  myös lähtijästä.

Ei tässä mikään ole normaalia ja epänormaalia. Kaikki on normaalia siinä mielessä että ihan kaikkea tapahtuu.

Muistetaan isosti, pienesti ja ei ollenkaan. Unohdetaan muistaa tai tehdään vain viran puolesta, teeskennellysti tai muistetaan aidon sydämellisesti. 

Olet lähtenyt. Ihan sama elämäsi isossa kuvassa muistivatko. Päästä irti. Teit parhaasi - jos teit. 

Vierailija
2/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden...

Haloo, käytännössä et mitään. Miksi edes pitäisi mitenkään huomioida ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta ja pomosta. Ja jos pomo on erityisen veemäinen niin riippuu  myös lähtijästä.

Ei tässä mikään ole normaalia ja epänormaalia. Kaikki on normaalia siinä mielessä että ihan kaikkea tapahtuu.

Muistetaan isosti, pienesti ja ei ollenkaan. Unohdetaan muistaa tai tehdään vain viran puolesta, teeskennellysti tai muistetaan aidon sydämellisesti. 

Olet lähtenyt. Ihan sama elämäsi isossa kuvassa muistivatko. Päästä irti. Teit parhaasi - jos teit. 

No porukka oli ihan mukavaa, mutta ei tultu mitenkään läheiseksi. Mutta jotenkin oletin, että joka työpaikalta saa "jotain mukaansa" kun olen saanut jonkun lahjan jopa työharjottelusta. :D Mutta ei kai täs mitään.

Vierailija
4/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa muistetaan pomon aloitteesta, joissain työkavereiden ja joissain ei muisteta lainkaan. Kaikkia näitä olen nähnyt.

Erityisen ikävä käytäntö on, että jos joku joutuu lähtemään muutosneuvottelujen takia, hän katoaa ja ei muisteta mitenkään. Sen sijaan itse lähteneelle voidaan järjestää isommatkin juhlat.

Vierailija
5/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit alle vuoden. Mieti nyt vähän. Kuulostaa narsismilta.

Vierailija
6/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut lahjaa työpaikasta, en edes jouluna. Muistaminen on ollut korkeintaan täytekakku toimistolla ja ehkä kiitos-kortti. Vaikka olisi ollut talossa yli viisi vuotta.

Vierailija
7/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoissa joissa kierto on kovaa - esim vuodeosastot - jokaisen lähtijän muistaminen käy jo työstä itsessään. Vitutti kun aina joku keräyskuori opiskelijaa(monesti kolmekin kerralla) erityistyöntekijää, siivoojaa ja sihteeriä varten. Itse pyysin ettei muisteta millään tavaralla kun lähden.

Vierailija
8/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 14 vuotta työpaikassa, eikä kukaan noteerannut lähtöäni mitenkään.  Sanoin vain hei, kun lähdin pois. 

Vierailija
9/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis veit suklaata ja kukkia kun lähdit alle vuoden jälkeen? Miksi ihmeessä? Mitä odotit saavasi sieltä?

Vierailija
10/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen pahoillani puolestasi jos työpaikallasi toimittiin noin välinpitämättömästi. Itse et tehnyt mitään väärin; päinvastoin! Olit erittäin huomaavainen! Älä pahoita mieltäsi, tuollaiseen aina elämän varrella joutuu törmäämään. Mutta älä anna huonon kohtelun lannistaa; jatka itse oikeana pitämääsi käyttäytymistä, koska ennemmin tai myöhemmin se alkaa herättää vastakaikua. Kaikkea hyvää jatkossa!

Vierailija
11/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa mitään vaikka jää eläkkeelle 40 vuoden työuran jälkeen.

Vierailija
12/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit alle vuoden, eli et lainkaan sitoutunut tai edes päässyt vielä kunnolla sisään hommiin ja tuollaista pitäisi muistaa jotenkin ? Oletko 3v? 

Vierailija
13/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin työpaikasta, yhdestä paikasta sain Iittalan mukeja, kahdesta viimeisimmästä en mitää - olivat toki niin paskoja paikkoja että hyvä ettei kotona ole mitään romua mikä muistuttaa näistä paikoista. 😆

Vierailija
14/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis veit suklaata ja kukkia kun lähdit alle vuoden jälkeen? Miksi ihmeessä? Mitä odotit saavasi sieltä?

Miksi ei? Siellä oli ihan mukavaa porukkaa ja olivat auttavaisia. ap

Vierailija
15/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta!! :) itse oon joskus lähtenyt paremmilla mielin ihan ilman lahjaa, kun huonommissa paikoissa lahjan kanssa.

Vierailija
16/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vieny narsisseja.

Vierailija
17/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää oikeasti joku provo. Voi hyvää päivää.

Vierailija
18/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vieny narsisseja.

Narsisseja narsisteille <3

Vierailija
19/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut mitään muuta kuin lopputilirahat. Olin 21 vuotta töissä. Enpä olis kyllä kaivannutkaan mitään ylimääräistä hössötystä.

Vierailija
20/36 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan normaalia varsinkin julkisella puolella. Haistatetaan ehkä vi tut mutta ei juuri muuta,