Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini puolustelee etä-isäänsä

Vierailija
17.08.2025 |

Tilanne on tämä. Erosin lasteni isästä, rakkausavioliitosta, kun eksä sairastui tooodella pahaan alkoholismin. 

olin töissä ja ex hoiti lapsiamme, oli juonut kun lapset olivat kotona niin kaatokännit ja sammunut. Lapset olivat olleet kahden 5 ja 2,5 v. Eivät olleet syönee kokoaikana kun olin töissä. Se suhde loppui siihen. Isompi lapsi muistaa tämän isän käytöksen siltä päivältä.

Mies ei ole ollut lasten huoltaja sen jälkeen, kun oli sillan alla pitkään. Oli valvotut tapaamiset ja silti katkaisussa. Lapset tapaavat isäänsä kahden viikon välein pari tuntia. 

Nyt ex saanut uuden perheen ja työpaikan, tienaa paremmin kuin minä. Maksa lapsista minimin. Uuden naisen kanssa oli alkuun katksisussa. Nyt siitä ei ole kuulunut.

Minä jos erehdyn sanomaan jotain teinille isästä, hän hyökkää päälleni ja alkaa haukkumaan minua niin että varmasti voisin pahoittaa mieleni. Mutta en pahoita. Tämä on siis isompi lapsi. Tänää isä oli antanut 20e kun lapset olivat apuna eksän uuden naisen jutussa. Minä satuin sanomaan että 20e, että minä maksan bensojakin sinulle 50e/vko. Että 20e. Teini huusi ja haukkui ja oli tosi uhkaava. Sanoi, että hyvä että isä yrittää. Lapsi puolustaa isäänsä viimeiseen asti. Miksi hän ei sano, että niin on äiti sinä hoidat meidät??? 

Mietin, että onko teillä muilla millainen suhde etävanhempaan? Miten he suhtautuvat lähivanhempaan? 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, isä nyt yrittää. Olisiko parempi että ryyppäisi vieläkin ja olisi rappiolla? 

Vierailija
2/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan siis lapsilleni kaiken, vaikka palkkani on pienempi kuin ekdän. Maksoin lomankin heille, isänsä pyysi. Tottakai! 

minusta teini haukkuu nyt väärää puuta!?!?!? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta teini haukkuu nyt väärää puuta. 

minä maksan lapsille kaiken. Eksä maksaa 200e/lapsi. Siis naurettavaa! 

Ap

Vierailija
4/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lapset reagoivat epävarmassa tilanteessa. Isä voinut väittää että sinä aiheutit alkoholismin. Niin minun isäni perusteli meille lapsille. Enpä uskonut että aina jonkun muun syy.

Vierailija
5/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laset tietää kuka on se tuki ja turva. Miksi edes otat puheeksi isän tekemiset tai tekemättä jättämiset? 

Omalla kohdalla ex on hylännyt lapset. Ei ole tavannut lapsia kuin jotain satunnaisia kertoja joskus. Luokseen ei ota enkä tiedä tukeeko opiskelevia lapsia mitenkään. Ihan sama. Kyllä lapset tietää, että minä olen se huoltaja, joka tukee. 

Vierailija
6/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi on alkoholisti ja asunut sillan allakin pitkään ja nyt tienaa silti uudessa työpaikassaan enemmän kuin sinä😁

Vierailija
7/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä moiti isää lapsille, siitä ei seuraa mitään hyvää. Vaikka teidän keskinäinen suhteenne oli epäonninen, lapsille hän on silti rakas.

Vierailija
8/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo trolli-ap. Tuliko nyt kiva fiilis? 

Vierailija
9/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat yrittää. Ei ole kertaakaan kysynyt minulta mitä lapsille kuuluu! Ei kertaakaan. Ei hoida pyöriä, mopoa, harrastuksia. Ei kuskaa minnekään. Ei kysy onko talvivaatteita. Ei kysy miten koulussa menee.. ei osallistu paskan vertaa. 

Ap

Vierailija
10/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään kilpailu, että kumpi antaa enemmän rahaa.

Jos lapsi on iloinen isän antamasta 20 eurosta, niin miksi sinä teet siitä kilpailun ja kehuskelet kuinka olet antanut enemmän?

Vierailija
11/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on lapsesi isä. Totta kai lapsi haluaa nähdä hänessä hyvää.

Lapsellesi sinä siinä pahaa teet, jos mollata heille heidän omaa isäänsä.

Anna lasten olla rauhassa, äläkä sotke heitä teidän väleihinne.

Vierailija
12/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on lapsesi isä. Totta kai lapsi haluaa nähdä hänessä hyvää.

Lapsellesi sinä siinä pahaa teet, jos mollata heille heidän omaa isäänsä.

Anna lasten olla rauhassa, äläkä sotke heitä teidän väleihinne.

mollaat*

Vierailija
13/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tässä terapeuttia tarvitakkaan. Taitaa olla niin, että lapsensa hylänneet täällä puolustelee eksääni. 

Minä vaan odotan, että teini hoksaa, kuka on ollut heidän lähellä kun he ovat apua tarvinneet ja olleet lapsia. Ja teinejä ja sitten vielä aikuisia. Uskon, että se päivä vielä koittaa. 

Ei ole trolli vaan totisinta totta. 

Ap

Vierailija
14/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, miltä susta tuntuu, niitä ei kaadeta lapsen päälle, eikä suhdetta toiseen vanhempaan sillä myrkytetä. Omat murheesi ja pettymyksesi voit kertoa kavereillesi tai jos se ei riitä, niin kannattaa mennä terapiaan.

Vierailija
15/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskat yrittää. Ei ole kertaakaan kysynyt minulta mitä lapsille kuuluu! Ei kertaakaan. Ei hoida pyöriä, mopoa, harrastuksia. Ei kuskaa minnekään. Ei kysy onko talvivaatteita. Ei kysy miten koulussa menee.. ei osallistu paskan vertaa. 

Ap

Joo, ymmärrän, sinä olet syystäkin katkera. Mutta ei sun sitä katkeruuttas tarvi niille teineille päin näköä plajäyttää. Se mies on niiden isä ja ne rakastaa häntäkin, ihan kuten sinuakin ja isän haukkuminen satuttaa teiniä. Isä yrittää ja teini toivoo että onnistuu ja sinä olet joka välissä tuomassa ne teinin pelot esiin mollaamalla isää. Mitä jos seuraavan kerran olet hiljaa? Pura sitä katkeruuttas johonkin aikuiseen. Ei teiniin, jolla ei ole osaa eikä arpaa isänsä tekosiin. Teini saa rakastaa isänsä ja jopa puolustaa tätä. Se on hänen oikeutensa lapsena.

Vierailija
16/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi hänen pitäisi kysyä sinulta mitään? Tai hoitaa mopoa, pyöriä, harrastuksia, talvivaatteita, jos tapaa muutaman tunnin kuukaudessa? 

Vierailija
17/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta teini haukkuu nyt väärää puuta. 

minä maksan lapsille kaiken. Eksä maksaa 200e/lapsi. Siis naurettavaa! 

Ap

Saat exältä 400e/kk ja lisäksi oletettavasti vielä molemmista lapsista lapsilisää. 

Saat 600e/kk pelkästään lasten elatukseen tarkoitettua rahaa. Lisäksi sinun pitää osallistua myös lasten elatukseen. Kuvitellaan että laitat saman verran kuin exäsi, eli lapsiin on käytettävissä 1000e/kuukausi. Eikö se tosiaan riitä kahden lapsen elättämiseen?

Vierailija
18/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tässä terapeuttia tarvitakkaan. Taitaa olla niin, että lapsensa hylänneet täällä puolustelee eksääni. 

Minä vaan odotan, että teini hoksaa, kuka on ollut heidän lähellä kun he ovat apua tarvinneet ja olleet lapsia. Ja teinejä ja sitten vielä aikuisia. Uskon, että se päivä vielä koittaa. 

Ei ole trolli vaan totisinta totta. 

Ap

Kyllä teini tietää. Hänellä ärsyttää se, että sinä sanot totuuden. Yritä pitää mölyt mahassa äläkä nosta itseäsi jalustalle. 

Omien lasteni isä ei ole eron jälkeen osallistunut kuin minimi elatukseen ja senkin jätti välillä maksamatta. Ei osallistunut lukiolaisen kirjojen ostoon, ei lasten autokouluihin, ei ole kysellyt mitä lapset tarvivat tai kantanut huolta. Olen ylpeä äiti, joka on kasvattanut upeat lapset. 

Vierailija
19/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, se on teini. Koita niellä harmituksesi noissa tilanteissa ja keskustella asiallisesti ja rauhallisesti asioista jonain rauhallisena hetkenä. Älä hauku tai vähättele isää. Vaikka lapsi ei osaisi nyt jotenkin verbaalisesti osoittaa arvostusta omaa panostasi kohtaan, niin se ei tarkoita ettei arvostaisi tai joskus sitä tajuaisi myöhemmin viimeistään.

Vierailija
20/34 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö nro 1. Älä koskaan moiti, alenna tai vähättele lasten kuullen tämän toista vanhempaa!! Oli tyyppi sitten millainen tahansa, lapsi on lähes loppuun asti lojaali omalle vanhemmalleen. Siis ihan oikeasti, vaikka kuulostaa ihan hullulta. Koska lapsikin ymmärtää olevansa vanhempiensa puolikkaista koostettu. Kun moitit isää, lapsi ottaa sen henkilökohtaisesti myös itseensä, aivan kuin sättisit lastasi isänsä tekosista. Joko alat ymmärtää? Lapsi ei erota vastuuta, hän kokee olevansa vastuussa isänsä tekosista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan