~*~ ENSKAT TORSTAINA ~*~
Kommentit (18)
[color=#8B008B]Täällähän sitä vielä kärvistellään.. :S IIDA-LINNEA, MOOLI, HERMIONE + kaikki muutkin, kiitos tsempityksestä! Ei mennyt viesti Tiitiäiselle asti perille että vois alkaa ulostautumaan tuolta yksiöstään.. Olin koko illan sen kaurapussin kanssa paras kaveri ja kun en saanut nukuttua, otin joskus 1.30 sitten Panadolia ja tulihan tuota sitten nukuttua joku 6 h.. Saas nähdä mitkä on tämän päivän fiilikset kun lähdetään miehen kanssa kauppareissulle.
LEENIS ¿ komppaan täysin sun fiiliksiä! Eilinen rehkiminen kaupungilla sun muut kun ei aiheuttanut mitään muuta kuin sitä ¿juilimista¿, taidan ottaa taas sen lepovaihteen käyttöön tänään. Mitä nyt kauppareissulla käydään, muuten taidan vaan olla tekemättä yhtään mitään. Ei tässä auta itseään väsyttää. Monihan on sanonut että ensin riehui kuin viimeistä päivää ja testasi kaikki ässät eikä mitään. Kun alkoi lepäämään ja ottamaan rennosti, vaavi otti ja päätti tulla. Toivossa on hyvä elää.. Eli aletaan lepäämään! ;)
TITI-parka oli sairastanut ikävän oksennus- ja ripulitaudin, onneksi tosiaan meni ohi ettei tarvinnut tippaan lähteä! Ja onneksi Vimpula ilmoittelee sätkyttelyllään sulle itsestään, ei tarvitse hänestä ainakaan huolehtia! :)
PEIPPOSKAkin keräilee viikkoja sen verran huimaa vauhtia että huh huh! :) Vastahan sulla oli niitä alle 10!!! Mukavaa talvilomaa sulle ja miehelle!
NINCA on saanut vaivoikseen turvotuksen. Ei oo kivaa, I know! Ananasta olen minäkin syönyt ahkerasti, mutta eipä se ole mulla ainakaan auttanut. Vettä lipitän ahkerasti ja välttelen suolaisia ruokia.. Toivottavasti sulla helpottaisi!
HERMIONE ¿ äkkiä siihen isompaan autoon tottuu! Mäkin vaihdoin Corsasta Octavian farkkuun ja helposti meni. Taskuparkkeerauskin sujuu kun kurkkii takapeilistä ja tulee fiilis ettei nyt enää mahdu, niin puoli metriä lisää vaan. ;) heh.
Mutta tosiaan, missä on COLTSFOOT & KANELI? Olettekos lähteneet hakemaan pääsiäispupujanne laitokselta vai muuten vain nettipimennossa, pian ilmoittautumaan mikäli täällä vielä pyöritte!
Nyt on mentävä laittamaan aamupalaa, vaikka tuntuu ettei olisi ruokahalua lainkaan. Kai tässä pitää alkaa suunnittelemaan kaikkea mahdollista treffailua kavereiden kanssa pääsiäiselle kun ei mitään tapahdu.. Jos nyt joku karkaa pääsiäisen viettoon niin HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ! Minä surffailen kyllä ahkerasti koko pääsiäisen..
Voikaa paksusti!
Mammis & Tiitiäinen 39+6[/color]
Kävin ilmoittautumassa tuonne Ensikoihin, ja ajattelin että onko tämä samaa palstailuporukkaa?!
Odotan siis ensimmäistäni ja LA on 18.6.
Olen aika alusta asti pinoillut kesäkuisten kanssa, mutta siellä tuntuu tahti välillä hiljenneen, ja te olette ilmeisen ahkeria palstailemaan.
Cana & kirppu rv 29+3
Tai no melkein voisi toivotella jo hyvää päivää. =) Hesari luettu ja aamupala syöty aikoja sitten. Pienen nettisurffailun jälkeen olisi vuorossa pyykkien kaappiin laittoa sekä tiskausta ja ehkä leipomuksia.
Mä olin ihan varma että Mammis olisi täältä jo häippässyt. No, ehkä on levon aika ja hyvä ottaa rauhallisesti pääsiäisen pyhät. Tiedä mikä vaikutus sillä sitten olisikaan... =)
Leenis, kylläpä oot ahkera kun kiviä siellä jaksat kanniskella!! Mulla kun tuo selkä ollut ajoittain mahdoton niin en voisi kuvitellakaan tuommoisia hommia vaikka viikkoja vähemmän kuin sulla... Siitä mun mahdollisesta polven operaatiosta en osaa sanoa mitään. Aikanaan työpaikalla satutin sen ja edelleen oireet on olemassa. Syksyllä ortopedillä käydessä hän kyllä löysi sieltä sellaiset kipupisteet että huutaa piti.. Oletettavasti jotakin siis on pielessä. Mutta katsellaan - yksi asia lisää mitä pitää vaan jaksaa odottaa!
Canalle tervetuloa joukkoon! Me enskalaiset, enskattaret, ensikot (rakkaalla lapsella on monta nimeä:) odotamme ensimmäistä lasta ja aika aktiivisia kirjoittelijoita ollaan. Mukava siis kun löysit meidät! =)
Omassa masussa vauveli taitaa tosiaan olla jo jollain lailla kiinnittynyt kun liikkeet tuntuu ihan samoilla paikoilla. Eilen pieni nyrkki taikka jalka yritti tulla kyljestä läpi ja se ei enää niin mukavalta tuntunutkaan. Ja kivuttomia suppareita tuntui myös iltasella. Mies kehotteli pakkailemaan sairaalakassiin jo jotain - taitaa olla hänellä tunne että vauva voi syntyä milloin vaan. :)
Riemullista pääsiäistä toivottolen jo nyt kaikille, jotka jonnekin reissaavat eivätkä netin äärellä ole!
t. iida-linnea 37+1
Moolilla nollayö takana, nousin sngystä jo seiskan jälkeen lehteä lukemaan, kun ei uni tullut silmään lain.
Saas nähdä, pääsevätkö Leenis ja Mammis tositoimiin pääsiäisen pyhinä. Toivotaan niin! :)
Tänään on jonkin sortin hengenahdituspäivä. En tiedä, painaako joku nyt ikävästi ylöspäin tuohon rintojen alle, mutta istuminen täällä työmaalla ei oikein tunnu herkulta. Onneksi tuossa on pieni sohva, lepäilin siinä hetken, mutta heti kun istahtaa taas koneen ääreen, tuntuu ahdistavalta. Öh. Tänään kyllä livahdan jo klo 14 ja siirryn pääsiäisen viettoon. IHANAA!
Kuulostaa ihanalta nuo äitiyslomalaisten päiväsuunnitelmat; leipomista, siivoilua, pyykkäystä. Sitä miekin odotan jo innolla - kotona oloa!!! Maaseudulla asutaan ja tää vuodenaika on mitä mahtavinta aikaa kaikin puolin. Luonto elää taas ja on mahtavaa seurata teerien soidinmenoja, joutsenien muuttoa, lemmikkien kevätiloa... Västäräkin bongasin viime viikonloppuna ja on näillä seuduilla kuulema jo haarapääskykin tavattu, joten kevät on todella aikaisessa tänä vuonna. Kurkia odotetaan saapuvaksi millä hetkellä hyvänsä. Ne pesivät lähistöllä ja joka vuosi päästään seuraamaan niidenkin jälkeläisten kasvua. Elämä on vain niin ihmeellistä!!! Tää kaupungissa (Lappeenrannassa) ravaaminen vähentyy siis huomattavasti, kun lomat alkavat helatorstaina. Työmatkaakin kertyy 47 km suuntaansa, joten odotan todella innolla kotona oloa kaikessa rauhassa... Ei kiirettä minnekään... Saapi touhuta kotihommia... Ja mikä tietysti hienointa, saa odottaa jälkikasvua syntyväksi...
Taitaa olla kevättä rinnassa yllin kyllin. ;) Jaksamisia ja kärsivällisyyttä viimeisillään oleville ja hyviä vointeja kaikille enskalaisille!
Äityli & Heinis 23+4
tarttis ruokakaupparyysikseen jaksaa - mies parka ei osaa kaupasta omatoimisesti ruokaa tuoda ja jos teen lapun, se tavaa sitä siellä kaupassa tunnin pari, niin en raaskii pyytää... itse kun menee ja suitsait poimii ulkomuistista tarpeelliset. Pikkusen vaan sapettaa noita kasseja kanniskella...oma napa ennallaan, nyt tiedän, mitä supparit on, kun yöllä reippaasti supisteli...jospa ne sitä kaulaa lyhentelis...:=) Hih, toivossa on hyvä elää!
Onkohan COLTSFOOTILLA nettiongelmia ja ihkaoikea nyytti sylissä:=)?
Voih MAMMIS, ehkä eiliset oli harkat ja tänään sitten tositoimet...harmillinen kans toi sun yö, kun melko lyhkäseks jäi...voimahali täältä!!!
LEENIS se kiviä ahkerana roudaa...huhhuh. Suppareita sinne kans - ja sellaisia synnytyksen käynnistäviä, tietty!!
CANALLE kovasti tervetuloa ihan parhaaseen pinoon!!! Mukavasti ennen juhannusta sulla la:=)
Pää on ihan tuulimyllynä nyt, en muista mitä piti vielä marista...mukavaa päivää anyway! Niin, mä tulen varmasti roikkumaan täällä pääsiäisen, kun ollaan ihan kotosalla...
-mooli 34+6
MAMMIS siis kehissä edelleen :) No, mikäs meillä täällä turistessa!
CANALLE tervetuloa joukkoon! Oikean palstan oot löytänyt! :)
IIDA-LINNEA, sulla siis polvi myös kipuilee... :/ Tiedän kyllä ne kivut, kun on ristisidettä tehty uutta, kierukoita leikelty ja viimeksi poistettiin jo rustoa ja harjattiin luun pintoja puhtaiksi. Toivottavasti saadaan sulla polvi kuitenkin raskauden jälkeen kondikseen. Sen voin neuvona antaa, että kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten kävelee (mut on opetettu kävelemään uudestaan!! :) ja välttää kierto- ja voimakkaita iskuliikkeitä. Ne ei tee kovin hyvää jos on edes vähän vikaa polvessa.
ÄITYLI, voi sait mut ihan nostalgisiin tunnelmiin sun maaseutukuvauksilla :) Itse oon kotoisin ihan keskeltä peltoja (Pohjanmaalta), ja joka kevät sitä jotenkin tulee sellainen kotiseutu-kaipuu. Voi olla että mun tapauksessa kuva on jokseenkin " romantisoitnut" vuosien saatossa, mutta silti nautin suunnattomasti aina kun käyn vanhemmillani nauttimassa maaseudun rauhasta.
MOOLI oli siellä valvonut. Harmi kun ei uni tule silmään :/ Meillä hoidetaan nykyään kauppareissut kimpassa kerran viikossa. En mäkään voi miehelle antaa lappua kun ei se välttämättä ihan kaikkea bongaa ja lisäksi sitä tulee itsellekin kaupassa usein mieleen joku juttu mitä tarttee ja jota ei kotona lähtiessä ole muistanut kirjata ylös. Jaksuja - kohta on pääsiäisloma! :)
(.) tässä linkki viimeisimpiin masukuviin ja lisäksi latasin pari kuvaa junnun sängystä / hoitopöydästä. Omaa huonettahan me ei juniorille vielä olla laitettu joten majailee aluksi meidän makkarissa: http://www.flickr.com/photos/27313742@N00/
Mitä ihmettä tää juiliminen on.....? Mulla tulee nyt tosi usein (on tullut ennenkin mutta nyt tuntuu että niitä tulee tosi paljon ja potenssiin jotakin) sellaisia hermokipu-tyyppisiä julimisia jotka tuntuu etenkin oikeassa sisäreidessä ja nivusissa sekä jossakin tuolla syvällä lonkkaluun sisäsyrjällä. Hassua on, että tää on pääosin toispuoleista. Meinaa oikeasti mennä jalat alta kun sellainen " kohtaus" tulee, eikä voi kuvitellakaan että astuisi oikean jalan päälle. Ihan outoa... Ei kai voi oikeasti olla mitään sellaista että se juniorin pää ei ihan tosissaan mahdu valahtamaan kunnolla tuonne lonkkaluiden väliin?!? Se on nimittäin tullut mieleen että jos se pää jotenkin painaa joitakin hermosyitä niin rajusti eikä meinaa mahtua oikeaan " koloon" ...? MAMMIS, SERE, COLTSFOOT (missä te kaks viimeksi mainittua muuten lymyilette? ;) - onko teillä tämmöisiä kipuja? No, koitan kuulostella... Jos tää jatkuu nyt yhtenään, soittelen neuvolaan ja kysyn osaako ne sanoa mitään.
Leenis
Ensiksi; teikäläinen on kyllä niii-iiiin hehkeä tapaus!!!! Ja juniorin kelpaa moiseen pesään tulla (pian:=)!!
En oo viikoissa vielä noin pitkällä, mutta noihin juilimisiin pikkukommentti vaan; mulla se lekuri sanoi, että pää jo siellä " lokerossaan" luitten välissä ja juilimisia tuntuu vasemmalla, jossa tän vauvan pää on. Välillä repii oikein kunnolla ja tuntuu, että ne luut siellä kinnaa keskenään...ei oo mikään kauheen miellyttävä tunne - ei ainakaan yöllä sängyssä kääntyillessä! Ei tä kyllä auta sua yhtään - ei ainakaan siihen mahtumisasiaan:=(
nyt naamaria naamaan ja tämä lyllertäjä lähtee kaupoille!
-m
Menee varmasti hetki ennen kuin oppii kaikkien nicit, ja pääsee kärrylle tapahtumista... no, itselläni aikaa on vielä sinne juhannuksen tienoille!
Leenaliinu: ai että oli ihanan näköinen hoitopöytä ja sänky odottamassa Junioria! Itselläni on kauhea sisustus/somistus vimma. Asumme kaksiossa ja alamme rakentamaan tänä keväänä, joten myös meillä Kirppu tulee aluksi meisän kanssa samaan makkariin. Meidän makkari on väritykseltä vaaleaa beessiä, valkoista ja vaalean ruskeaa. Haluaisin tulokkaan tavaroiden ja tekstiilien sopivan myös makuuhuoneen sisustukseen, mutta toisaalta kun tietää, että pieni vauva ei näe kuin kirkkaita värejä, ei haluaisi aiheuttaa hänelle heti jotain " aisitvammaa" ja traumaa kun joutuu varttumaan liian neutraalien värien ymoäröimänä... Toisaalta eihän ennen vanhaankaan kovin värikkäitä kankaita ja vaatteita ollut, ja niistä sukupolvista mekin olemme kehittyneet?!?! Kumpi sitten parempi?
Cana & Kirppu 29+3
Hei!
Vieläkin yhtenä kappaleena. T&V pitävät kaksiotaan näemmä mukavana paikkana oleilla... Tänään oli neuvola ja täti sanoi, että vaikuttaa siltä että ne pian tulevat masusta pois. Verenpaine oli normaali, pissa puhdas ja lapsivettäkin normaalisti. Mahanpäältä tunnustellen sanoi, että ovat varmaan 3 kiloa kappale (siis samaa kuin ultrassa perjantaina). Mittasi myös sen sf mitan, 46 cm. Tähän mennessä olen pysynyt neuvolakortissa olevalla asteikolla, mutta nyt meni siitä yli ;)
Illalla ollaan menossa syömään miehen kanssa. Toivottavasti synnytys ei ainakaan silloin päätä käynnistyä. Terkkari nimittäin epäili, että saattaisi käynnistyä lapsivesien menolla... Mistäköhän se sellaista päätteli.
Mukavaa pääsiäistä!
Kaneli ja Tiuhti&Viuhti rv 38+2
[color=red]Vai ei Mammikselle lähtö tullutkaan :( Vaikka oli niiiin lupaavia merkkejä!! Sama täällä, yhä edelleen kärvistellään.. Eilen tuli jo vähän ärmympiä suppareita suht tiheään, mutta sen sijaan että ne oisivat koventuneet/jatkuneet, ne perhanat loppuivat parin tunnin jälkeen :( Miksi, oi miksi??
Leeniksellä on hieno asenne! Minä oon ottanut saman menon, lepään ja tuskailen ja kärvistelen ihan suosiolla ittekseni, kun ei siivous, sauna, lenkkeily tai mikään aktiviteetti ylipäänsä saa aikaan kuin enempi kipua ja vitutusta.. Kait se on uskottava, että nää mukelot tulee ulos sitten kun tulee.. Aivan ihanan nurkkauksen olitte juniorille värkänneet! Kyllä sinne passaa pikkuisen syntyä! Hampilääkäri meni eilen oikein mukavasti, reikiä mulla ei oo, oikomishoito kylläkin, ja noita ihanan sexyjä rautoja kiristeltiin. Kovasti oli lääkärillä asiaa, kertoi omista lapsistaan, toivotteli onnea synnytykseen jne. Hieman vaan oli vaikea porista siinä suu täynnä instrumentteja ja kumihanskoitettuja käsiä ;)
Titikin oli käynyt paikalla. Ja melkoinen tauti oli sulla ollut, mutta hyvä että voit nyt paremmin!
Ninca, tervetuloa turvotuskerhoon¿ Kurja, kurja vaiva!!
Hermione, me kans vaihdettiin auto jokunen viikko sitten. Pikkuisesta 2-ovisesta kunnon hulppeaan farkkuun, joka on varmaan ainakin 10 metriä pitkä ;) Isäntä sen mulle aina peruuttaa autokatoksesta pois, etten saa aikaan mitään järjetöntä damagea.. (Se autokatos on OIKEESTI tosi ahdas, uskottehan??!)
Canalle tervetuloa, ja onnea odotukseen! Loistavan porukan löysit ;)
Iida-linneallakin tosiaan aika hurjat viikot kasassa :) Mistäpä tuon tietää vaikka hieman etuilisit ja oisit kohta jo synnytysvuorossa! Mitä tuohon kassin pakkaamiseen tulee, niin periaattessahan se on sama pakata vaikka heti, yhtä laillahan ne vaatteet ym. siellä kassissa säilyy kuin kaapissa. t. nimimerkki: pakkasin kassini optimistisesti jo varmaan 3 viikkoa sitten¿ (pitäs varmaan jo pyyhkiä pölyt sen päältä :D)
Mooli-raukalla nukkumisongelmia :( Ja vielä ostoksille ¿joudut¿, voi sinua. Jaksuja!
Kanelilla on yhä 6 kiloa vauvaa massussa! Mutta hyvät mahkut saada pääsiäisvauvat! Mukavia syöminkihetkiä miehesi kanssa illaksi!
Äitylillä on hengenahdistusta! Se on ihan kamala tunne, mulla meinas happi loppua kerran pankissa kesken lainaneuvottelujen.. Värisin ihan punaisena ja tuntui että kuolen, kun muksu tunki itseään keuhkojen sekaan. Tosiaan, lepäily, ja ainakin mulla ihan vaan seisomaan nouseminen, voi auttaa tuohon katalaan tunteeseen.
( . ) Ei mitään. Siis muuta kuin kusihätää ja hirveitä liitoskipuja ja ahdistusta ja väsymystä ja kertakaikkista kyllästymistä tähän epäluonnolliseen (näin se on!) norsumaiseen olemassaoloon.
Synny jo, lapsi-kulta¿
Ja Leenikselle vielä, mulla ei oo varsinaisesti ollut tuollaisia kuvaamiasi kipuja, mutta kaikenlaista muunlaista kyllä löytyy.. Eiköhän se juniori ole siellä ihan paikoillaan, musta vähän tuntuu, että tässä never ending raskaudessa kaikenlaiset kivut on mahdollisia, ja silti kaikki voi olla ihan ok.
Hyvää Pääsiäistä!!
Sere 39+6
[color=#8B008B]CANA ¿ tervetuloa porukkaan! Ihan oikeaan siis! :) Meitä on muutama kun TOIVOO HARTAASTI nyyttiä nyt pääsiäiseksi, joten lisää palstailijoita tarvitaan! Ja jos nyt oot samanlainen sisustusintoilija kuten minä, laitan linkin meikäläisen kuviin, voihan sieltäkin jonkun vinkin saada.. ;) http://s162.photobucket.com/albums/t272/Mammanalku77/ Joskus aikaisemmin laitoinkin kuvan Tiitiäisen huoneesta, mutta silloin siellä ei vielä ollut verhoja. Minun mummoni virkkaamat pitsiset kapat + sivuverho jonka löysin viikko sitten..
IIDA-LINNEA ¿ siitä vaan pakkailemaan sitä sairaalakassia! Eihän sitä tiedä vaikka sä ottaisit ja etuilisit + ehtisit ennen mua.. ;)
ÄITYLIllä on kevättä rinnassa! ;) Ihanalle kuulostaa maaseutukuvailut! Olisin itse lähtenyt tänään erityisen mielelläni perheen kanssa mökille joka on Oulusta n. 150km etelään (siellä ollaan yleensä aina pääsiäisenä oltu), mutta pakko oli tässä olotilassa jättää ne suunnitelmat.. Siellä olisi saanut seurata kevään saapumista ja ihmetellä hiljaisuutta..
MOOLI ¿ selvisittekö ruokakaupparyysiksestä? ;) Mekin käytiin siellä. Pistän kyllä nykyään miehen kantamaan kaiken, itse kannoin tällä kertaa sipsipussin & tulppaanit. ;) heh! Ja vai että oli supistellut reippaasti.. Ehkä ne tekee tasaisesti ¿tuhojaan¿ ja sä oisit sit niitä jotka pääsee ¿ajoissa¿ nyyttiään hakemaan..
LEENIS ¿ noi sun kuvat oli ihania! Siis sä näytät oikein hehkuvan ja juniorin sänky & hoitopöytä oli aikasta kutsuvan näköisiä.. :))) Kyllä kelpaa! Juilimistapa hyvinkin. Nyt oikeasti tuntuu sille kuin olisi jotenkin nuo luut auenneet, vaikkei samanlaista tuskaa olekaan kuin eilen illalla, niin silti seisomaan nouseminen + kävely on vallan kurjan tuntoista. Oon päätellyt että Tiitiäinen ois sit tunkenut päänsä tonne alemmas ja siitä moinen johtuu.. Ehkä. Toivottavasti..
KANELIkin on vielä yhtenä kappaleena.. Voi, teillekin nyt kovasti lähettelen suppareita * sup sup sup * sitten vaikka ravintolaillan päätteeksi, että ehditte rauhassa syödä. ;) Ja mä kun luulin että mun sf mitta ois iso (37), nyt vähän ¿nolottaa¿ sitä edes mainita..
SERE ¿ ärmympiä suppareita sinnekin * sup sup sup * Pääsiäisenä aion minäkin levätä! Miehen vanhemmat ois tulossa huomenna meille syömään ja sanoin suoraan että en kokkaa, tilataan vaikka pitsat ja kuulemma sopii oikein hyvin. ;) hih.
Ok, kulutanpa lisää soffaa.. Ja taidanpa katsoa vaikka leffaa.. ;)
Mammis[/color]
Teillä siis myös hyvin vaaleaa sisustusta. Ehkäpä minäkin rohkean ;)
Oi, ja keskuudessamme on kaksosiakin odottava!!! Ihkua! Onnea jo etukäteen Kanelille!! Meille " povattiin" myös kaksosia, kun äitini on erimunainen, mutta ei nyt ainakaa tämä ensimmäinen tuonut tuplatulosta. " Riski" on kuulemma kuitenkin joka kerta olemassa.
No, Cana hiljenee pääsiäisen viettoon. Toivottavasi teistä moni pääsee munimaa omat pienet pääsiäistiput tässä pyhinä :) Supistuksia siis!!!
Cana & Kirppu 29+3
Voi teitä Sere ja Mammis - en minä mihkään etuilemaan lähde!! Ihan oon henkisesti valmistautunut vielä vappuna simaa ja munkkeja syömään kotosalla serpentiinit masun ympärillä. ;) Mutta ehkä sen kassin voisi pakata. Se ei nyt mitään ainakaan haittaa.
Mulle kävi vähän köpelösti kun tuossa päivällistä laitoin. Lasagnesta valui rasvaa vähän yli ja koko huusholli haisee kivan rasvaiselle... Onneksi älysin jo paistovaiheessa mitä on tapahtumassa niin sain tuikattua pellin uunin pohjalle. Pelti ja ritilä pestynä ja kunhan tuo uuni jäähtyy niin uuniin pesuun... Onneksi ruoka oli kuitenkin hyvää! =)
Noita teidän vauvanurkkauksien/-huoneiden kuvia on ihana katsella. Tänään istuskelin tuolla meidän pienokaisen huoneessa ja mietin, että jotain piristystä se vielä kaipaa. Nyt pääsiäisen pyhinä miehen kanssa mietitään lopullinen järjestys ja testaillaan varmaan yksiä verhoja, jotka on vanhat mutta taitaisi aika kivasti sopia tuonne kun ostan jonkun uuden kapan niiden kaveriksi.
Mies keitteli kahvit, joten menenpäs hänen seuraan hörppimään kupposen kuumaa.
t. iida-linnea
Heippa!
En ole tässä taas viime päivinä kyennyt / jaksanut / ehtinyt kirjoitella. Pinon olen kyllä käynyt lukaisemassa pikaisesti joka päivä mutta siihen se sitten on jäänytkin.
ONNITTELUT ENSKANYYTTINSÄ LUNASTANEILLE ONNELLISILLE!!! Ihanaa! Kevät esikoita tullut maailmaan. <3
LEENIS siellä on päättänyt huilata jos kerran kaveri ei ymmärrä riehumalla tulla. Ehkä järkevää niin, keräilet voimia tulevaa varten. SUPSUP sulle kovasti! Ja sun laittamat kuvat. Ooh mikä hotmama siellä!! Ja teidän hoitopöytä näyttää erittäin toimivalle ja hyvälle. Voi kun omakin ois jo tuossa vaiheessa että kaikki ois kunnossa. Mut meidän pitää ensin elää sen keittiöremontin yli.
MAMMIS samassa tilassa Leeniksen kanssa. Varmaan tossa kohtaa se odotus tuntuu ikuisuudelta. Siis yksikin päivä aina kerrallaan. =/ Mutta jaksuja, kohta se palkinto on sylissä. Ja SUPSUP sinnekin!! Ne sun jalat oli kyllä ¿hippasen¿ turvoksissa. Apuuva!! Mitäköhän omat kontit on sit mahdollisilla kesähelteillä kesäkuun lopulla. *iiks!!!!*
CANA tervetuloa mukaan!!!
IIDA-LINNEA on kans siellä ihan viimeisiä menossa. Voi vitsi, kohta saadaan taas iso liuta uusia enskavauvoja maailmaan.
MOOLI on viettänyt unetonta yötä. Toivottavasti ens yönä uni tulis paremmin simmuun.
ÄITYLI samaa odotan minäkin, sitä mammaloman alkua ja kotona olemista. Ajattelin kans sit heittäytyä oikein äidilliseksi ja leipoa vähän pullaa pakkaseen tulevia vieraita varten ja kaikkea semmoista. Sellaista ÄITIjuttua. =)
KANELIn pikkaiset ei vielä ole myöskään älynneet kaksiostaan lähteä. Mukavat oltavat heillä siellä. =) Eiköhän sielläkin pääsiäisen aikana tapahdu.
SERE on ja kalkkiviivoilla. Voihan vitsi, meillä on pääsiäisen jälkeen varmaan kovin hiljaista täällä kun kaikki on synnyttämässä tai sit jo tuplaantuneet.
Omaan napaan.
Eilen oli neuvola ja lääkäri samaan syssyyn. Siis lääkärineuvola. =)
Sokerirasituksen tulos oli NORMAALI. Huh.
Ja sisätutkimuksessa kaikki oli ok, kohdun kaula on ennallaan ja kiinteä. Ei muutoksia, vaikka tässä on suppaillutkin, mutta onneks ne on sit vaan harmittomia. Ja onhan ne kivuttomiakin. Hyvä niin.
Pyysin terkkaa kattomaan mun pissan tulehduksen varalta, kun on ollut sellainen olo että vois ehkä olla pissiitti. Mut ei sieltä mitään tulehduksellista löytynyt, toki eryt oli yhellä plussalla, samoin protskut, mutta lääkärin mielestä se ei ollut mitään. Kontrolloidaan se 3 vkn päästä kun on seuraava neuvola.
Sain valmennusajatkin, 15.5. alkaa ja siitä sit neljä kertaa joka tiistai. Kivaa. Ukkokulta ei varmaan kerkee yhteenkään, mutta mä menen sit rohkeasti yksin sinne kuitenkin.
Ja tässä tärkeimmät mittatulokset:
RV 26+6
PAINO +885g/vko (yht. +6kg, tää oli kyllä JÄRKYTYS!!!)
TURV. ¿
RR 122/77
PISSA prot+, eryt+,gluk-
SF 29 (mitä en kyllä usko, mä sain kotona paljon pienemmän mitan, ja musta se lääkäri mittas sen ihan sikakorkeelta!!! Pitää kattoo mitä terkka saa kolmen viikon päästä...)
SYKE + 130
LIIKKEET ++
Ja tässä vielä kuvatus rouvasta tänään.
http://i45.photobucket.com/albums/f65/Saimatar/rv270naamaton.jpg
Jushka & Naksu 27+0
CANA, mäkin mietin että pitäiskö sävyttää vauvan jutut meidän makkarin kanssa sävysävyyn mutta se huone johon juniori jossakin vaiheessa siirretään on vihreä-sävyinen, joten päädyin sitten esim. noissa pinniksen kankaissa aika kirkkaisiin värihin ja missä on sitten sitä vihreetäkin. Tuskinpa vaavi kuitenkaan mitään traumoja saa vaikka niitä värejä ei ihan pikkuisena niin älyttömästi olekaan ympärillä :)
KANELI siellä IIIIISON masun kanssa vielä kasassa! :) Tulisivatpa vauvat teillekin pian!
SERE - se on kyllä ihan sikahuvittavaa miks ne hammaslääkärit alkaa aina kysellä kuulumisia just silloin kun suuhun on tungettu viis eri värkkiä ja pielet meinaa revetä... ;) Sielläkin siis yhdessä kasassa. Otetaan iisisti vaan, turha sitä liikaa urheilla kun ei haluttua vaikutusta sillä oo kuitenkaan... sinne tsempityksiä liitoskipuihin!
IIDA-LINNEALLA siellä vielä vauvan huoneen sisustus mietinnässä. Vaikka sisustaminen on aina kivaa, on tuo vauvan tavaroiden laitto kyllä vielä monin kertaisesti kivaa :) Itsekin aina ajoittain onnistun valuttamaan uuni-vuoat yli, ja sitten kun en laiskana oo jaksanut heti pestä uunia, on ne roiskeet jämähtäneet sinne oikein kunnolla... Pitäis varmaan itsekin pitää uunin pesutalkoot joku päivä ja jynssätä se puhtaaksi kunnon aineilla.
JUSHKALLA normi sokrurasitus - hieno juttu! Nlassakin kaikki hyvin. Elä hyvä nainen stressaa painosta! Mikä tulee, eiköhän se imetyksen myötä lähdekin, etkä todellakaan näytä kuvassa mitenkään tuhdilta vaan just niinkuin pitääkin! :)
(.) Kiitos kaikille juilimis-asiaan kommentoineille. Tuo MOOLIN ehdottama pää lokerossaan teoria tuntuu toisaalta aika osuvalta. Jotenkin en nimittäin jaksa uskoa että mun leveistä lonkista ei muka yhden pienen vauvan pää mahtuisi tulemaan! :) Oliskohan se juliminen vain ihan sitä kun vauva liikkuu ja pyörii " akselin ympäri" , se tuntuu sitten hermokipuna. En siis soitellut sinne neuvolaan, nää kivut tulee ja menee, ja nyt taas kun käytiin miehen kanssa kaupassa illalla ja olin enemmän jaloillaan ne alkoi uudelleen. Tämän kanssa pystyy kyllä elämään vaikka ei se mieluista ookkaan. Nyt taas iltaa kohti toivotaan niitä supsupsupistuksia! :) Joita on kyllä ollutkin pitkin päivää, ja se ei ole kovin tyypillistä ollut meikäläiselle, mutta en viitsi edes ajatella että se olis mitään ihmeellistä.
Täällä on kinkkukiusaus uunissa ja eiköhän tuo mieskin kohta tule mun kanssa sisälle rentoutumaan terassiprojektin kimpusta. Mä boikotoin kivisavotan tältä iltaa ihan suosiolla, kun kipuilee muutenkin jo ihan riittävästi.
Tänään on tullut viideltä eri tutulta " joko" viesti... Toivon niin hartaasti että saisin vastata että " jo" ! :)
SUPPAREITA omaa Pääsiäispupua toivoville ja muille munarikasta ja rentouttavaa Pääsiäistä! :D
Leenis
Nostellaanpa vähän pinoa, ettei katoa;=)
Eipä mitään uutta - kiitos kysymästä MAMMIS, kauppareissu stockalle meni hyvin, on karitsanpaistit ja tilpehöörit jääkaapissa odottamassa. Satuin sinne Herkkuun sopivaan saumaan - oli väljää sekä valita että kassalla pönöttää. Sitten siivosi koko mörskän ja aloin laittamaan ruokaa miehelle (hih, ketä kiinnostaa;=). Tällaista pientä elämää...
Mikä on MAMMIKSEN tilanne? Serelle kanssa läjä suppareita ja LEENIKSELLE tietty kans. Ja KANELILLE.
Palailen toiv. pirteämpänä huomenissa - kun uusi viikkokin pyörähtää käyntiin!
Hyv' yötä!Nukkukaahan hyvin:=)
-mooli
Q käy täällä heitä moikkailemassa :) Onnea sulle muuten isosti tuosta uudesta plussasta! :) En ole tainnut muistaa aikaisemmin onnitellakaan. Vähän ennenaikaista omalla kohdalla miettiä asiaa, mutta miehen kanssa ollaan pohdittu että jos kaikki menee ok ja intoa riittää, haluttais mekin tuo kakkonen nopsasti perään. Mutta pitääpä koittaa nyt keskittyä punkaamaan tämä ensimmäinen edes pihalle! :D
SERE, ihan vapaaehtoisesti en niitä 42 viikkolaisia ole... ;) Mutta eipä tuohon meillä paljo sananvaltaa taida ollakaan! Pitää toivoa että vaavit on meidän kanssa samaa mieltä. Mitäs hampilekurissa - onko paikkausta tiedossa? Itse onneksi säästyin paikkauksilta raskausaikana. Raskauden jälkeen tosin otetaan vielä röntgenillä kuvat onko vanhojen paikkojen alle tullut uusia reikiä. Viimeksi oli, mut toivotaan että nyt olis säästynyt.
MERIHEPALLA nlassa kaikki hyvin! Ei yhtään tunnu suurelta tuo sun painonnoususi. Ihan normiasteikolla menee =)
MAMMIS hohoi mikäs tilanne?! :) Joko sä oot lähtenyt hommiin? Kuulosti ihan lupaavilta sun juilimiset...
IIDA-LINNEA, saako kysyä, minkä sortin operaatio sulla on mahdollisesti tiedossa raskauden jälkeen? Itsellänihän noita polvia on pengottu auki jo useaan otteeseen ja odotan kuin kuuta nousevaa sitä, että pääsee näistä extra-kiloista eroon sillä ei ne kovin hyvää tee kun alaraajat ei ole kondiksessa muutenkaan.
TITILLÄ oli ollut rankka oksutauti :/ Onneksi meni nopsaan ohi ettei ihan kuivunut ja joutunut tiputukseen tms. Mulla ne Obsidanit on auttaneet hemppaan, mutta kuukausi meni ennenkuin näkyi missään.
NINCA, testattu on, ananas ainakin toimii kuin tauti tuohon turvotukseen!
(.) Mammiksella oli julinut, niin myös täällä. Yritin taas omia keppaskonsteja juniorin häätämiseen mutta turhan tyytyväisenä se tuntuu tuolla massussa viihtyvän. Eilen tosissaan ulkoilin paljon, siivosin (kaivoin kuin kaivoinkin tekemisen puutteessa sen imurin lopulta tuolta kaapista esiin) ja illalla miehen puuhatessa terassin kimpussa, puuhasin kivisavotassa. Meidän " entinen" terassi on rakennettu maavaraan kivilaattojen päälle ja nyt puretaan laattoja pois kun terassi tulee siihen päälle. Aion käyttää kivet toiseen paikkaan ja mm. perennan reunoihin. Niitä kiviä sitten ähkien ja puhkin kantelin puoltoista tuntia.... voitte kuvitella miltä tuntui selässä kun tuo maantasosta tavaroiden noukkiminen on muutenkin tän mahan kanssa jo hankalaa, kun siihen lisää vielä kivien painon päälle niin johan tiesi tehneensä jotakin! Illalla ja yöllä sitten juili ja supisteli huolella, ja vietin puoltoista tuntia soffalla kaurapussin kanssa TOIVOEN että niitä tulisi lisää. Turha edes todeta, että eihän niitä taaskaan tullut...
Päätinpä aamusta sitten vihoispäissäni että tässä on nyt riehuttu niin paljon että jos ei tällä heilumisella poitsu tule ulos niin sitten on parempi vaan heittää hanskat tiskiin ja vetää lonkkaa! Tulkoot kun haluaa, mutta nyt tämä mamma unohtaa suosiolla kaikki hillumiset, ässäilyt ja muutkin kaupunkilegendat ja keskittyy lepäämiseen, kirjojen lukemiseen ja olemiseen ihanaan tuskaan...
Juupajuu... semmosia mietteitä aamutuimaan! ;) Ihan hyvillä mielillä nyt taas jo, mutta todettakoon ihan ääneen, eipä ole kyllä koskaan minkään odottaminen tuntunut näin vaikealta... Jotenkin sitä odottamisen painetta lisää se, kun tietää miten paljon tätä poikaa odotetaan syntyväksi niin monelta taholta kun kyseessä on ensimmäinen lastenlapsi molempien vanhemmille. Eihän sen saisi antaa vaikuttaa, mutta kyllä se jotenkin tuntuu silti ahdistavalta.
Plääh ja plaah, nyt siirryn takavasemmalle keksimään tekemistä taas tälle päivälle että unohtaisi koko odotuksen.
Mukavaa ja aurinkoista päivää enskat!
Leenis & jr 39+3