Suomi ei ole koskaan ollut enemmän maailmanpolitiikan keskiössä kuin nyt Stubbin ansiosta
Isot herrat ei ehkä puhu Suomesta, mutta ainakin ollaan paikalla kuuntelemassa mistä puhutaan ja voidaan ehkä pikkuisen vaikuttaakin. Pitkälle ollaan päästy verrattuna demaripressoihin, jotka kävi jenkeissä vain kritisoimassa sikäläistä järjestystä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sotkee taas itsensä eturintamassa asioihin joista se pitäisi pysyä poissa...
Veikkaan että Suomi nyt ilmoitetaan ensimmäisenä Ukrainan turvataluoden antajanso suurimmalla vastuulla kun Stubi lähtee taas heilumaan koko Euroopan puolesta..
Suomelta tullaan vaatimaan eniten panostusta ja ilmoitetaan kaikkiin koalitioihin innokkaana maksumiehenä
Ärsyttää kun suomea pakkovoimalla viedään länteen. Ja sitten meitä käytetään maksumiehinä kaikessa.
Itäänkö meitä pitäisi viedä? Emme halua siihen rottalaan.
Vaikka Pohjoiseen
Asia ja tavoite on oikea. Se Mutta. Kehkeytymässä on vyyhti, joka pahana voi tulla ääri kalliiksi. Toivottavasti asioilla on tapana jär/jestyä/kiintyä?
Olen vassari, enkä äänestänyt Stubbia, mutta olen todella iloinen, että hän presidenttimme juuri tässä tilanteessa. Vaara uhkaa sieltä ja täältä, mutta sosiaalinen ja kielitaitoinen presidenttimme osaa käyttäytyä juuri kuten pitää. Muutenkin meillä on mielestäni ollut aina juuri oikea pressa oikeaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Stubb on vaan epätoivoinen p*lle. Ei ketään kiinnosta.
Tuntuu kiinnostavan ihan maailmanlaajuisesti. Sinä et ole maailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmakuista näkyvyyttä kylläkin
sanoo rysssäntrolli
Eikö muuta osata kuin ryssitellä? Tyypillistä keskivertoa suomalaista pa*kapuhetta.
tosiasiassa se ei muille ole paskanmakuista kuin juurikin ryssssille, ja ryssssä ei muuksi muuta kutsuu sitä miten tahansa, vuosisatainen nimitys ja vanhoissa kartoissakin luki ryssssia, parilla ässällä vähemmän kumminkin
T: keskiverto suomalainen
Kyllä, tätä mieltä valtaosa ollaan
Minkähän takia mä en ole yhtään innoissani tällasesta?
Vierailija kirjoitti:
Olen vassari, enkä äänestänyt Stubbia, mutta olen todella iloinen, että hän presidenttimme juuri tässä tilanteessa. Vaara uhkaa sieltä ja täältä, mutta sosiaalinen ja kielitaitoinen presidenttimme osaa käyttäytyä juuri kuten pitää. Muutenkin meillä on mielestäni ollut aina juuri oikea pressa oikeaan aikaan.
Rehn olisi ollut parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se tiedetään....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adolf Hitler kävi Suomessa tapaamassa marsalkka Carl Gustaf Emil Mannerheimia. Tämä tapaaminen tapahtui 4. kesäkuuta 1942, ja se oli osa Mannerheimin 75-vuotissyntymäpäivän juhlintaa.
kansainvälinen media ja diplomaatit näkivät vierailun strategisena eleenä, ja erityisesti länsimaissa se herätti huolta Suomen asemaan ja sen suhteisiin Saksan kanssa. Suomalaisten media oli hiljaa, ulkomaiset seuraajat seurasivat tilannetta tarkalla huolella.Ajatelkaa, miten paljon parempi paikka maailma olisi, jos Aatu olisi antanut ammattisotilaiden johtaa sotaa ja nämä olisivat poistaneet ryssäläisyysongelman lopullisesti?
olen ollut tuosta kesken jääneestä jutusta syvästi pahoillani vuosikymmenet
Olisivat myös poistaneet suomalaiset ja ruotsalaiset ja osan norjasta. Joten jospa olisit ihan hiljaa...
Keski-Euroopassa mainittiin Stubb, mutta muut olivat kuvassa, Stubb puuttui. Oli Macron, Meloni, Merz, von der Leyen....
Vierailija kirjoitti:
En minäkään äänestänyt, mutta en tiedä olisiko se oma ehdokkaani osannut paremmin luovia.
Nyt ollaan tässä kyydissä, johon Sauli tykkäsi, että on parasta liittyä ja ehkä ollaan voitettu vaan aikaa, kun oikeasti maatamme uhattiin silloin ja uhataan yhä olihan se uskottava, kun Putin, Lavrov, Peskov, Saharova, Simonjev, Solovjov ja sekin Prigozinvainaa olivat sitä mieltä, että ei muuta kuin ohjusta tonttiin joka kaupunkiin, jos ette ala meille turva-alueiksi, kun on niin vähän meillä tuota maata ja turvatontakin vainen.
Että ei passannut ei rukiinen paskakaan niille ei.
Höpöhöpö. Suomi oli maailmanpolitiikan keskiössä marras-joulukuun 1939 kun neuvostoliitto hyökkäsi suomeen ja länsirintamalla oli hiljaista englannin ja ranskan hiljaisuuden takia. Suomi sai sympatiaa kaikkialta kuten Ukraina 2022. Koskaan suomessa ei ole varmaan yhtä paljon toimittajia ympäri maailmaa ole ollut kuin silloin. Tammikuussa 1940 kiinnostus siirtyi muualle saksan miehittäessa Tanskan ja Norjan,
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole innoissaan. Pakkohan se nyt on jotain yrittää.
ei saa jäädä tuleen makaamaan
Stubb on kyllä aika hyvä noissa diplomatiahommissa, joissa vaaditaan sosiaalista lahjakkuutta. Olen vaikuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Haavistoa, mutta konservatiivi Stubb on varmasti ollut trumpille helpompi pala nieltäväksi. Golf varmasti vaikuttaa myös.
Yhtä kaikki, Stubb on pärjännyt erittäin hyvin ja hämmästyttävää että hän on näin lyhyessä ajassa uinut maailmanpolitiikan keskiöön.
Olisipa kokoomuksella ollut tarjota Suomelle puoliksikaan yhtä fiksu pääministeri....
Mutta mitä Stupp on saanut aikaan Suomelle? Ei mitään. Mitä Stupp on saanut aikaan mailmalla? Ei mitään. Elikkä?
Se ulkopolitiikka on juuri presidentin tehtävä ja onhan tuo aika rohkea, kun uskaltaa taas asettua "tikkatauluksi" meidän edestä. Kokemusasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Ko. "herra" on antanut monia lausuntoja englannissa kuinka hänen sukunsa on englantilainen 80% ja näitä ei ole julkaistu jostain syystä suomen medioissa poislukien mv julkaisu käännettynä. Häpeää suomalaisuuttaan ja ajaa ihan jonkun toisen linjaa
Puhui vaimosta ja lapsistaan, ei muusta suvusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tämä onnistunut minultakin
Pekka
Ei olisi. Ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Adolf Hitler kävi Suomessa tapaamassa marsalkka Carl Gustaf Emil Mannerheimia. Tämä tapaaminen tapahtui 4. kesäkuuta 1942, ja se oli osa Mannerheimin 75-vuotissyntymäpäivän juhlintaa.
kansainvälinen media ja diplomaatit näkivät vierailun strategisena eleenä, ja erityisesti länsimaissa se herätti huolta Suomen asemaan ja sen suhteisiin Saksan kanssa. Suomalaisten media oli hiljaa, ulkomaiset seuraajat seurasivat tilannetta tarkalla huolella.
R.I.P. Marsalkka.
Vierailija kirjoitti:
Siis 5,5 miljoonainen kansa well well otetaan ihan tosissaan? haistahan home . Koko kansa on tyhmyyden huippu ja kirkkain kynttilä kermakakussa
Minä en pidä suomalaisia tyhminä.
Tiedäthän, että emme haluaisi olla sen uusimman proxysodan alustana ja tähän asti on neuvotteluja käyty aikalailla päittemme yli.
Enemmän huolestuttaisi, jos presidenttiä vähät kiinnostelisi se mitä suunnittelevat muut.
Tietenkään hänen ei pidä herättää pahaa verta. Ei tietenkään. Kunpa hön Osaisi nyt hoitaa nuo hommat parhain päin.
Eihän ollut hiljaa pitkät pätkät kirjoittivat Suomen kuvalehdessä.
Kuvissa se Aadolf, (joka oli ensin Stalinin paras kaveri), mällisteli tyylikkään Mannerheimin edessä.