Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keikalla ihmisten kuvaaminen

Vierailija
17.08.2025 |

Minkä V**tun takia pitää kuvata keikalla ensinnäkin jotain kokonaisia biisejä, maksat siitä että pääset katsomaan keikkaa puhelimelta? 

No tuo ei ole minun onglema, ihmetten vaan eikä käy mitenkään järkeen. Ymmärrän muutamat kuvat tai videopätkät muistoksi mutta kaiken kuvaaminen...

Mutta se mikä on ongelma niin miksi pitää kuvata toisia ihmisiä siellä ihan tarkoituksella? Joku haluaa mennä oikeasti katsomaan sitä keikkaa ja fiilistellä ja nauttia niin sitten on juntit siellä kuvaamassa sitä yleisöä ja jakaa pitkin nettiä. Ei sillä eipä niitä monikaan jaksa katsoa eli harva ne näkee mutta silti. Vähän voisi ajatella toisia. Ja tiedän ettei kuvaaminen ole kielletty ja ihmiset on yleisellä paikalla jne. Itseä vaan ärsyttää muiden puolesta kun katson jotain pätkiä ja nään että ihmiset siellä tanssii ja fiilistelee eikä tiedä että joku urpo kuvaa sitä. Siellä aivan varmasti on ihmisiä jotka haluaa vaan päästä näkemään jonkin artistin livenä ja ei haluaisi joutua kuvatuksi mutta joutuu silläkin riskillä menemään jos haluaa sen artistin nähdä. Sitten ei välttämättä uskalla olla rennosti kun pelkää että joku video leviää nettiin.

Eli miksi pitää kuvata yleisöä tarkoituksella? Mitä hyödyt siitä? Luuletko että ihmiset katsoo sun videoita sitten että vau ompa hyvin kuvattu, lisää näitä.

Toivottavasti alkaa tulla enemmän puhelinkieltoja keikoille.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää!

Itse olin siis kerran yleisön keskellä ja otettiin meidän kaveriporukasta kuvaa. Vieressä oleva nainen sanoi että "Enhän minä tullut kuvaan." Noh tulit. Ihan kohteliaisuudesta poistettiin kuva ja otettiin uusi niin että mahdollisimman vähän ihmisiä näkyi, ne jotka väkisin jäi, sutattiin. Yksinkertaista, helppoa, ystävällistä. 

Vierailija
2/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen paikka, saa kuvata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin yhdeltä sellaiselta puhelimen ja heitin peräseinään. Siihen loppui kuvaaminen.

Vierailija
4/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin keikoilla käymisen, tanssitunnit ja lähes kaiken siksi, että joka paikassa kuvataan. Olen tavallinen jauntti ja haluan säilyä anonyyminä ja yksityisenä henkilönä. Kansalaisopiston kursseilla käyn vielä, siellä ei kuvata (saa kieltäytyä kuvista). 

Vierailija
5/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeile tai näytä kv käsimerkkiä jos huomaat joutuvasi kuviin.

Vierailija
6/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää!

Itse olin siis kerran yleisön keskellä ja otettiin meidän kaveriporukasta kuvaa. Vieressä oleva nainen sanoi että "Enhän minä tullut kuvaan." Noh tulit. Ihan kohteliaisuudesta poistettiin kuva ja otettiin uusi niin että mahdollisimman vähän ihmisiä näkyi, ne jotka väkisin jäi, sutattiin. Yksinkertaista, helppoa, ystävällistä. 

Hienoa, kiitos, kun otitte huomioon muut :)

Vierailija
7/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeile tai näytä kv käsimerkkiä jos huomaat joutuvasi kuviin.

Mä laitan jotain naaman eteen, käden jos ei ole muuta.

Vierailija
8/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan käsipeili, sellainen että peittää kasvosi. Kun jäät jonkun kuvan taustalle laita peili eteesi, peilipinta ulos kuvaajaa päin. Harva selfien ottaja varmaan haluaa oman takaraivonsa näkyvän siinä taustalla, kun etupuoli on se pyntätty puoli.

Vierailija
9/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kuvaajat ovatkin  hyypiöitä joilla on muumit ja haisulit lisääntyneet keskenään. Ei ne edes järkipuhetta käsitä.

Vierailija
10/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota mukaan käsipeili, sellainen että peittää kasvosi. Kun jäät jonkun kuvan taustalle laita peili eteesi, peilipinta ulos kuvaajaa päin. Harva selfien ottaja varmaan haluaa oman takaraivonsa näkyvän siinä taustalla, kun etupuoli on se pyntätty puoli.

Ja peilipuoli myös sitä kohtikuvaajaa päin.

Vierailija
11/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen paikka, saa kuvata

önnönnönn

Vierailija
12/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinfoniakonserteissa ei kukaan kuvaa. Mutta siellä käykin koulutettuja ihmisiä.

Vierailija
13/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin yhdeltä sellaiselta puhelimen ja heitin peräseinään. Siihen loppui kuvaaminen.

Tää oli aivan paras!!! Olisinpa ollut näkemässä :)))))) Lisää tälläistä, kiitos!! Ja kohti parempaa huomista! Siunaan mielessäni, että sain viettää ja bailata nuoruuteni ennen älypuhelinaikoja. 

Vierailija
14/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän siitä saada sometileille todiste, tai muuten jää hyvät tykkäykset ja somepisteet saamatta. Se dopamiinikoukku. 

Vierailija
15/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko oikeesti lupa kuvata ihmisiä juhlakuntoisena ?  Multa meni kyllä fiilis Vikingin  laivareissulla, kun monet kuvas tanssilattialla olleita tuntemattomia pareja,  Multa kyl loppu ilonpito ja irrottelu laivalla.  Musta aika tahditonta.   Missä oikeesti enää voi juhlia rennosti ilman kännykkäterroristeja  ????   🤬

Vierailija
16/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paljonkin tällasia kavereita jotka laittaa videoita instaan, fb, snäp missä ensin kuvaa keikkaa sitte  yleisöä oikein oikein monta kertaa. Mietin aina että miks? Tekis mieli sanoa että onko pakko mutten kehtaa. Jospa tästä asiasta alettaisiin puhumaan enemmän ja edes osa lopettaisi toisten kuvaamisen. Kukaan ei mene sinne kuvattavaksi vaan kuuntelemaan musiikkia ja katsomaan esitystä.

Vierailija
17/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kai laittaa niqab keikalle, jos haluaa yksityisyyttä? 

Vierailija
18/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin keikoilla käymisen, tanssitunnit ja lähes kaiken siksi, että joka paikassa kuvataan. Olen tavallinen jauntti ja haluan säilyä anonyyminä ja yksityisenä henkilönä. Kansalaisopiston kursseilla käyn vielä, siellä ei kuvata (saa kieltäytyä kuvista). 

Näin surullisesti minullekin kävi. Masentaa vähän, kun ennen niin nautin keikoista ja tansseista. Nykyisin tosiaan ihan tanssitunnitkin kuvataan järjestäjän toimesta nettiin, niin lopetin nekin. Ihan typerää. Kesällä kävin turistikohteessa uimassa ja lihava ja vanha kun olen, niin pelkään, että kivikkoisella rannalla tulin kömpelyyttäni kompastellessa johonkin kuvatuksi ja ikuisen pilkkanaurun kohteeksi. Minusta tällaisen salakuvaamisen pitäisi olla laissa kielletty.

Vierailija
19/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet asian ytimessä, ja tuossa syy sille miksi yhä useammat suomalaiset jäävät nykyään yhä useammin koteihinsa sen sijaan, että menisivät jonnekin tapahtumiin tai edes ihmisten ilmoille jos ei ole ihan pakko.

Vierailija
20/21 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä uskaltaisi. Sinä ole sellainen hiirulainen.