~ JOULUKUISTEN PÄÄSIÄINEN (to-su) ~
Laittelenpas uutta pinoa kun hereillä oon vielä ja päiväkin näytti jo vaihtuvan...
Edellinen pino
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9972659&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (15)
Erityisempää asiaa mulla ei nyt ollu, mutta piti tulla kommentoimaan että ihan hauska idea tuo iitulin [b]valokuva[/b] =)
Mä en kyllä oo mikään linssilude, mutta oishan tuo ihan reilua nappasta kuva niillekin jotka ei oo mukana ja kyllä semmosta itsekin toivoisin jos en pääsis... Nappaskaapa tekin sitten siellä Helsingin tapaamisessa ;)
Tämä loppuviikon pino taitaa jäädä aika pieneksi kun aika moni on pääsiäisen reissussa tai muuten vain nauttii lomailusta - niin ainakin pitäis tehdä =)
Mekin mennään jonain päivänä käymään miehen vanhemmilla ja ollaan ehkä yötäkin, mutta ei sen kauemmas lähdetä tällä kertaa.
Reissataan sitten loppukuusta kun käydään Tampereella ;)
Vielä vähän aikaa koneella ja sitten nukkumaan...
Pimmi (joka odottelee että Lassi herää syömään =) )
Täällä ollaan herätty jo ennen kuutta. Toki vielä yritettiin kölliä, mutta huonolla menestyksellä - noh, ei haittaa, kun olen aamuvirkku ollut aina. Tänään pitäisi vielä käydä eväs-ostoksilla. Muutama pääsiäismuna pitää vielä ostaa, mut teen sen vasta lauantaina, kun menen pariksi tunniksi äitini kahvilaan auttamaan. Tänään en voi oikein niitä ostaa, kun isommatkin tytöt on mukana. Kolmelle vanhimmalle virpojalle (veljeni kaksi ensimmäistä tyttöä ja meidän esikoinen) olen jo ostanut ne yllätyslaatikot (ravensburger???) ja nyt sit mein keskimmäiselle ja veljen nuorimmalle tytsylle pitäis siis jotain vastaavaa hommata. Miusta on paljon mukavampi, ettei aina tule pelkkiä suklaamunia....
Ulkona näyttää olevan aikasta kova tuuli, et saa nähdä mitä sitä tänään siellä viittii tehdä. Jos jossain vaiheessa kävis koiran kans kävelyllä. Pimun uniaikaa en siihen viittis käyttää, kun silloin saa luettua. Jos vaikka alkuillasta käy, kun isäntäkin on kotona.
Pitäis alkaa laittaa tuota pimun huonetta järjestykseen - siellä tällä hetkellä miun ompeluvehkeet. Ostettiin maanantaina vaatekaappi sinne ja kun saadaan yläkaappi kasattua, niin sais noita säilöttäviä vaatteitakin sieltä huoneesta pois...
Pimulla ei mitään sen ihmeempiä - pyörii lattialla, mut ei vielä käänny. Helposti kyllä menee, jos ottaa kädestä kiinni. Saa nähdä milloin pyörähdetään.....
Nyt alkaa kuulua sellaista kiukuttelua, et pakko lopetella...
--mirpa ja pimuttimet lastenohjelmien äärellä--
Meillä on tänään 3kk neuvola, hassua kun niin moni käy jo 4kk neuvolassa. Palailen sen tiimoilta sit myöhemmin.
TAMPEREEN TAPAAMINEN:
Paikalle yrittää päästä:
Päivikki
katriina
kirsikka
tinuri
nesselia
rusina
raupotar
pimmi
äitikuu
PÄIVÄ: 28.4 klo 13.00
PAIKKA: WAYNES" S COFFEE KAUPPAKESKUS SIPERIA
Kartta löytyy eilisestä pinosta(tulostelkaa se sieltä).
Kas, niin.. päivitellään sit taas jos muutoksia tulee ja pääsiäisen aikana opettelen ton linkin tekemisen.
Kuvan olin tosiaan ajatellut ottaa, ainakin vauvoista.. saa sit alittaa Allun vauva kirjaan muistoksi.
Se mistä sit tunnistamme toisemme: Idea on tyhmä, mut ehdotan kuitenkin. Kun kerran jouluvauvoista on kyse niin voitaisiin kiinnittää jokin joulukoriste vaunuihin esim. pieni pallo, tähti.. En suinkaa tarkoita et vaunut pitäis koristella kuin kuusi, vaik makeelta se vois näyttää valoineen päivineen :)
Nyt valmistautumaan neuvola reissuun
nefili ja Adam3kk " laulelee kulkusia"
P.s mukavaa reissua kaikille jotka sellaisen ovat tekemässä
Mäkin toivotan jo nyt pääsiäisiä (kun oon niin onneton kirjottaja vaikka luenkin teidän kuulumiset joka päivä), vaikka ollaan kyllä kotosalla suurimmaks osaks. Hesan seudulla varmaan pyörähdetään, mutta Pohjanmaalle ei varmaan nyt lähdetä, oltiin pari vkoa sitten. Mies on [b]lomalla[/b] vielä koko pääsiäisen jälkeisen viikon, [color=red]ihanaa :)))[/color] Koitetaan kyllä hoidella sillä viikolla asioita ja hääjuttuja mahdollisimman paljon. Mut ehkä vähän jossain sukulaisissa + kavereilla käydään myös :)
Mulla varmistu nyt että tuo 28.4. kyllä sopii oikein hyvin, eli voin sanoa että me ollaan 99%:sti tulossa tapaamiseen :) Ja tuo [b]nefilin[/b] ehdotus joulukoristeista vaunuissa on aika hyvä idea, mulle ainakin sopii! :D Sitä en kyllä tiiä onko meillä ainuttakaan kuusenkoristetta :D koko huushollissa kun ollaan aina oltu (viime joulua lukuunottamatta) vanhemmilla joulut, ja viime jouluna oli muuta mielessä kun joulukoristeet :D Mut ehkä sitä joku tonttu jostain löytyy!
Jossain vaiheessa oli puhetta [b]iästä[/b], mä oon saman ikäinen kun [b]rusina[/b] eli 26, kesällä täytän 27. Ja olin siis 26 kun neiti syntyi. Hyvä puoli tässä iässä on että on ehtinyt valmistua, olla hetken työelämässä, mutta on kuitenkin silleen nuori että ainakin raskausaika oli tosi helppo :)
Mutta nyt äkkiä vähän siivoamaan ennenku neiti herää ekoilta uniltaan. Kaveri tulee iltapäivällä kahvittelemaan ja tää huusholli on ihan sekaisin, koiratki tuonu jotain oksanpätkiä mettästä mukanaan... :o Hiekasta nyt puhumattakaan.
Mutta hauskaa pääsiäistä tosiaan ja kaikille reissaajille hyvää ja turvallista matkaa! :)
-nesselia & Venla (14.12.)
Heippa. Olikos joku jo suunnittelemassa Hesaan jouluisten tapaamista? Laiskimus kun olen, niin Treelle ei taida tulla lähdettyä, mutta Hesa olis jo sopivan matkan päässä ;-) Samalla vois katsastaa kevät /kesävaatteet keskustassa! Mulle passais arkikin.
Iitulilta on jo monesti pitänyt kysyä että onko esikoisesi syntynyt toukokuussa -03? Palstailitkos silloinkin näillä sivuilla?
Meille iski Sallalle ummetus flunssan lisäksi ja nyt ollaan maisteltu mallasuutetta jo kolmena aamuna. Ja tänä aamuna kakka tuli! Hassua miten onnelliseksi sitä äiskä tuleekaan kun tulee kunnon kakka ;-)) Isäntä jo vitsailikin että jos hän tekis samat kuin tyttö eli röyhtäilis, puklailis pitkin lattioita ja päälle vielä kakkais vaatteensakin niin vois tulla huutoa ja toista vaan kehutaan hyväksi tytöksi!
Eipä muuta kuin munarikasta pääsiäistä ja turvallista matkaa kaikille reissuun lähteville!
Katju ja S
Tänään käytiin neidin 4kk neuvolassa. Paino nyt 6055g ja pituus 64cm. Paino menee edelleen miinuskäyrällä, mutta th totes, että hän vaan on sellainen solakka mallinen tyttö ja sano, että hyvä kun oon aloittanut kiinteillä. Pituus oli myös ok, vielä menee osa 62cm vaatteista kun ei ton pidempi ollut vielä. Saatiin myös aika hammashoitajalle, kun neidillä kerran 2hammasta jo on. Se on 5kk kontrollin yhteydessä. Ruoista puhuttiin ja luumusosetta hän ehdotti siihen ummetukseen. Joten sitä nyt sit kaupasta hakemaan. =)
Kiva idea toi [color=orange][b] valokuvan [/b][/color] ottaminen meidän tapaamisesta! Täytyy muistaa ottaa kamera mukaan! Mä vaan rupesin miettimään sitä, että meidän neiti nukkuu just tohon aikaan vaunuissa. Eli voi olla että hän jopa nukkuu koko tapaamisen ajan. Minkälainen se [color=orange][b] Siperia [/b][/color] on? Eli voiko jättää vaunuja ulkopuolelle jos neiti nukkuu vai onko ne pakko ottaa sisälle? Siis tietysti, että ne on näköetäisyydellä. Kahvilan terassi tms. Tuli vaan mieleen sen pukemisen/riisumisen kanssa.
Meidän neiti on Minnie (lausutaan Minni). Se [color=orange][b] e [/b][/color] on siellä perässä vaan sellainen hieno lisä. Eli kyllä Minni & Mikki tapaa! =) Meidän vaunuissa on neidin nimellä varustettu " rekisterikilpi" , joten meidät tunnistaa ainakin siitä, mutta kyllä se [color=orange][b] joulukoriste [/b][/color] myös käy laittaa. =) Kiva idea!
Nyt pitäis siivota, mutta ei yhtään huvita! Taidan odottaa, että mies tulee töistä ja saa hän auttaa.
[color=orange][b] OIKEIN HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE TÄHDILLE!! Turvallista matkaa tien päällä oleville!! [/b][/color]
rusina & M tänään 4kk
Reisuun ollaan lähdössä, joten hyvää pääsiäistä kaikille!
Leenu jaLumi
Ihan pikaisesti toivottelen Mukavaa Pääsiäistä kaikille :)
Oulun tapaamisesta : pyysin tuttavaani mukaan ja hän on tulossa myös, hän aikoi rekisteröityä mukaan keskusteluihin joten tapaatte hänetkin kohtapuoliin :) Mutta nyt kuuluu kutsu lattialta, täytynee mennä pelastamaan nälkäinen pikku-mies syömään ja päiväunille.
Pikku-ukko oli eilen äitini luona hoidossa ja hän oli nukkunut 9-13, hereillä 13-15 ja nukkui taas 15-18 joten aika lupsakka hoitopäivä. Olin itse kansanopistolla kutomassa aamusella ja iltapäivällä kävin asioilla.
Mutta nyt pitää mennä......
MrsCruiser
Moi vaan, rekisteröidyn äskettäin. Olen 20-vuotias ihanan neitokaisen äiti. Mun tytteli syntyi marraskuun loppupuolella, 22.päivä. Meillä on neidin kanssa menny ihan hyvin muuten, mutta prinsessa on vaan tosi huono nukkumaan. Aikasemmin ei suostunu syömään ollenkaan pullosta, mut ihan hiljattain se on alkanu (onneksi) sujumaan. :)
Tulisin sinne Oulun tapaamiseen, jos vaan sopii. On kiva tutustua toisiin mammoihin ja vaihdella vinkkejä ja ajatuksia. :) Mrs Cruiser näyttääkin jo maininneen musta.
On ollut nimensä veroinen päivä. Täältä flunssan kourista tulin kirjotteleen kuulumisia, en oo sitten hetkeen taas käynyt kuin lukemassa viestejä. Ollaan maanantaista saakka oltu kipeitä pojan kanssa, nyt alkaa hellittämään jo. Kuumetta ei ole ollut mutta nuhaa ja yskää, mulla vielä kurkku kipua. Pieni polo ensi kertaa kipeänä ja niin avuton että äiti niistäjällä avittaa nenää auki, tuhisee ja aivastelee, ja onneksi nukkuu aika paljon nyt, normaalisti parit vartin tirsat päivällä ja 11-12 tunnin yöunet =)
Päivät touhutaan kaikenlaista ja yöt nukutaan läpeensä. Mulla on sitte voimia häärätä koko päivä ottamatta päikkäreitä lainkaan.
Ensi viikolla ois 4kk neuvola, tuun laittaa mittoja sitten taas.
Nyt unille....
sonette ja nipsu 3 kk 3vkoa
On ollut nimensä veroinen päivä. Täältä flunssan kourista tulin kirjotteleen kuulumisia, en oo sitten hetkeen taas käynyt kuin lukemassa viestejä. Ollaan maanantaista saakka oltu kipeitä pojan kanssa, nyt alkaa hellittämään jo. Kuumetta ei ole ollut mutta nuhaa ja yskää, mulla vielä kurkku kipua. Pieni polo ensi kertaa kipeänä ja niin avuton että äiti niistäjällä avittaa nenää auki, tuhisee ja aivastelee, ja onneksi nukkuu aika paljon nyt, normaalisti parit vartin tirsat päivällä ja 11-12 tunnin yöunet =)
Päivät touhutaan kaikenlaista ja yöt nukutaan läpeensä. Mulla on sitte voimia häärätä koko päivä ottamatta päikkäreitä lainkaan.
Ensi viikolla ois 4kk neuvola, tuun laittaa mittoja sitten taas.
Nyt unille....
sonette ja nipsu 3 kk 3vkoa
Hiljaista on kun ei taida viihtyä kovin moni lomalla koneen ääressä =)
[b]Marshmallow[/b]: Tervetuloa mukaan - niin pinoon kuin tapaamiseenkin! =)
[b]Sonetelle[/b] ja pojulle jaksamisia ja pikaista paranemista!
Mä en oo ehtiny paljon " lomailemaan" kun eilinen meni touhutessa. Leivoin taas satsin sämpylöitä kun kaupasta ei löytyny leivän leipää ja sen jälkeen vielä imuroin ja luutusin koko kämpän... Tänään pitäis vielä pestä kylppäri ja vessa, mutta ei jaksais millään =)
Huomenna mennään miehen vanhempien luona käymään et jos siellä sitten joutais levähtämäänki...
Lassi järjesti eilen illalla taas aikamoisen konsertin eikä kyllä taaskaan tiedetä mikä ihme vaivasi =o Huusi noin puoli tuntia ja nyyhkytteli sylissä vielä melkein tunnin. Sängyssä alkoi aina kauhee huuto ja ei suostunu edes meidän sänkyyn niin että oltais oltu vieressä... No, tissille nukahti sitten kolmannen syötön aikana ja nukkui onneksi yön suht hyvin.
Mutta nyt pitää lähtä laittaan pyykit kuivumaan ja uus satsi pesuun...
Pimmi ja Lassi
Uudemman kerran toivottelen kaikille mukavata pääsiäistä, meillä on kaikki lapset hoidossa naapurissa mummolassa ja isännän kanssa olisi tarkoitus korkata viinipullo, lämmitellä grillikotaa ja laitella poronkäristystä ja paistaa lättyjä - huikea gourmee-elämys on siis tiedossa tälle illalle:)
Meilläkin osataan kääntyä selältä vatsalleen. Viime keskiviikkona pikku-poju oppi kääntymään ja aina satunnaisesti halutessaan hän kiepsahtaa hienosti masulleen :)
marshmallow : Teretulemast minunkin puolestani :) Siihen kyyti-asiaan palaten : ... hieman nolona tunnustan että en ole ikinä ajanut parkkitaloon mutta luulisin selviytyväni moisesta extreme-suorituksesta kunnialla (niin moni muukin pääsee parkkitaloon ja uloskin sieltä) joten eiköhän me hurauteta stockan parkkitaloon silloin tapaamispäivänä joten pääset kyydillä jos tosiaan jätetään vaunut kotio - " pikkuruiseen" autooni ei taida mahtua kaksia vaunuja :( Soitellaan asiasta lähempänä :)
Mutta nyt tämä rouva lähtee paistelemaan poronkäristystä ja nautiskelemaan muutaman lasin viiniä... :o
MrsCruiser
Nostetaan, ettei karkaa liian kauas! Neiti heräilee ekoilta päikkäreiltä, etten ehdi tällä kertaa muuta... Hyvää pääsiäisen jatkoa!
Nam! Olipa taas hyvää :)
Meillä neidot nukkuu ja isäntä lähti hakemaan vanhempiani junalta kotio. Tuossa lueskelin posteja, että kykenee taas pitämään kokouksen tiistaina.... Jotenkin toivoo, et pääsis kouluun, koska silloin kyllä sanoudun irti puheenjohtajuudesta - ei sillä, että kovin paljon stressiä tuonut, mut jotenkin innostus nollassa... kevätmasennus vai mikä lie.....
Tapaamiseen ajattelin tulla autolla, mut ajattelin selvitä ilman parkkimaksuja, joten kiltisti taidan jättää auton vaikka marketeille.. Anoppila on myös lähellä, et voisin ajella sinne ja tulla bussilla keskustaan. Muu porukka jää varmaan vielä mökille ja sinne varmaan mennään vielä silloin ma yöksi.
Meillä harrastetaan osittaista vaipattomuutta - nyt olen huomannut, että pimun leikkiessä lattialla alkaa ajoittain sellainen pieni kitinä, mitä voisi luulla kyllästymiseksi - olen nyt parina päivänä nostanut hänet pois ja potalle, ja sinne on pisut tullutkin :) " Pissatus" - ääntä ei olla kovinkaan monta kertaa saatu tehtyä, kun ei sitä huomaa milloin se pissa tulee , mut on pimukin varmaan jo yhdistänyt jollain tavalla tuon potan siihen pissimiseen........ Toinen milloin ajattelin eleen olevan pissahädän, on silloin kun on syömässä, mut kesken kaiken alkaa vetämään kaarelle - ainakin illalla tuli heti pisut ja sen jälkeen maistui tisukin taas...... Isot siskot kannustaa vieressä ja taputtaa - et mukana hengessä ovat hekin ;))))
Nyt taidan lähteä lukemaan vielä hetkeksi ja odottelemaan isäntää, et pääsee saunaan....
--Mirpa ja pimut unillaan--