Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikainen aamulento, ehtiikö hotellin aamupalalle?

Vierailija
17.08.2025 |

Lento lähtee klo 6.15. Lentokenttähotellin aamupala alkaa klo 4.00. Laukut voi jättää jo illalla, joten aamulla pitäisi selvitä vain turvatarkastuksen läpi ja tietysti vessakäynti ennen lentoa. Uskaltaisitko syödä hotellissa klo 4 aamupalan vai tuleeko liian kiire? En ole vuosiin lentänyt, joten ei muistikuvaa turvatarkastusjonoista. Matkassa 2 pk-ikäistä lasta ja kaksi aikuista. Toinen vaihtoehto on loungen tarjoilu, mutta se aukeaa vasta viideltä, joten eipä sielläkään ole aikaa turhan paljon kuluttaa, jos koneeseen nousu alkaa 5.40. Miten tekisit? Nimimerkillä ensimmäistä kertaa lasten kanssa lennolle.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii syödä. Lentoaseman Scandicista voi kooto myös aamupalan itse mukaan (eivät siis pakkaa valmiiksi). Siellä on rasiat ym. tätä varten.

Vierailija
82/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan yksi ravintola auki 24 h ja toinen aukeaa 4.30. Ei muuta kuin lähdette ajoissa kentälle ja rauhassa istutte alas syömään. Itse tekisin niin lasten kanssa tai ilman. Tai olenkin tehnyt jokusen kerran. Se varhainen aamiainen hotellissa ei ole  niin runsaskaan. 

Ei se noin voi mennä, että ei saisi aikainen lähtijä yhtä hyvää aamiaista, kun sama hinta maksetaan. Turha yrittää väittää semmoista. Ja ymmärrät varmaan, että teinejä on vaikea saada hereille tuohon aikaan saati syömään. Onkohan teillä omia lapsia ollenkaan.

Montako kertaa olet ollut tuolla varhaisemmalla aamiaisella? Mitä teinien herääminen liittyy tähän? Tai minun lapseni? Koitas nyt saada lääkityksesi kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tilannut aamuksi eväät mukaan, omena, sämpylä, mehu.

Kuka tuommoisella pärjää?

Suursyömärit voivat ostaa kentältä lisää ruokaa.

Vierailija
84/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin tosiaan aamiaista mukaan.

Voi hyvänen aika. Minä voitelisin kotona leivät mukaan ja varaisin omenat kassiin. Ajoissa kaikessa rauhassa turvatarkastuksista läpi ja koneeseen pääsyä odotellessa tämä aamupala nassuun, plus kahviosta/ automaatista haettu kahvi aikuisille. Sillä tavalla et ole riippuvainen hotellin avuliaisuudesta, minkään paikan aukioloajoista tai siitä, onko myynnissä olevien sämpylöiden leivänpäälliset tenavien mieleen. Ei mitään jonotus- ja ruokalistanlukuhärdelliä aamuyöllä sängystään revittyjen lapsukaisten kanssa vaan rauhallinen eväsleipähetki. Oma apu paras apu.

Tämä ei vaan ole oikein, kun on maksanut lentokentttäaamiaisesta. Se on hotellin vastuulla varmistaa, että lähtijä saa standardin mukaisen aamiaisen. Normaalisti sillä selviää pitkälle iltpäivään. Meillä on pitkä lento.

Vierailija
85/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounge on nyt ainoa vaihtoehto. Eli ilmeisesti ilmaisia käyntejä. 

Kiires sielläkin voi tulla. Mutta ilmeisesti on nyt rahakysymys maksaa voikkoleivästä kentän ravintolassa. Anteeksi en halua ilkeillä, mutra teette tästä kauhean vaikeaa. Kiire tulee hotelliaamiaisella ja myös loungen aamiaisella klo 5. Eli ihan sama mitä vastaamme, haluat sen kiireen tunteen

Vierailija
86/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtii syödä. Lentoaseman Scandicista voi kooto myös aamupalan itse mukaan (eivät siis pakkaa valmiiksi). Siellä on rasiat ym. tätä varten.

On sinänsä törkeää, jos joutuu rasioihin keräämään ja jossain nurkassako sitten syödään? Entä lämpimät ruuat, ja kylmät, jugurtithedelmät, juomat kahvit teet jälkiruuat. Sullotaan rasiaan vissin ja syödään kuin sika.

Vierailija
87/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta, onko lento Shengenin sisällä vai ei ja oletteko esim Helsingin kentän Hiltonista josta selviää nopeasti turvatarkastukseen.

Me ollaan yleensä aamulennoille mentäessä, menty suoraan turvaan ja loungeen aamiaiselle. Parhaimillaan hotellihuoneesta loungeen vartissa, joskus turvassa on mennyt pitkään ja kentällä on jäänyt aikaa todella niukasti. 

Ilmeisesti kuulut niihin ihmisiin, jotka matkustaa niin paljon, että ei jaksa enää edes kokonaisia sanoja kirjoittaa? Niin, että myös lukijalle tulee heti ensimmäisestä sanasta ymmärrys mitä tarkoitat. Hetken aikaa sai miettiä, että mitähän turvaa tarkoitat? Jotain putkaa, turvalaatikkoa, turva vakuutusyhtiötä? 

Jännä kun me, jotka viikoittain lennetään työn puolesta jaksetaan kirjoittaa turvatarkastus. En ole ikinä kuullut turvatarkastuksesta lyhennettä turva. Kai sitä ei vain tarpeeksi ole turvassa viettänyt aikaa. Viimeksi torstaina olin Helsinki-Vantaan turvassa ja tänään menen toisen maan turvaan. 

Vierailija
88/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiires sielläkin voi tulla. Mutta ilmeisesti on nyt rahakysymys maksaa voikkoleivästä kentän ravintolassa. Anteeksi en halua ilkeillä, mutra teette tästä kauhean vaikeaa. Kiire tulee hotelliaamiaisella ja myös loungen aamiaisella klo 5. Eli ihan sama mitä vastaamme, haluat sen kiireen tunteen

Kyse ei ole minun tunteistani, vaan siitä, että nuoret tarvitsevat paljon ruokaa (onko sinulla omia nuoria?), lento on pitkä, olemme maksaneet, meillä on oikeus syödä kunnolla. 

Vierailija
89/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoaseman Scandicista kävelee 10 min turvatarkastukseen eli jos ottaa tavarat huoneesta mukaan ja menee heti klo 4 syömään ehtii hyvin. En ole ikinä jonottanut 30 min pitempään turvatarkastuksessa. Toki Loungesta vielä helpompi ajoittaa, jos on siellä heti klo 5. En nyt Alepaan lähtisi, jos on jo nuo kaksi vaihtoehtoa.

Vierailija
90/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkin myös se ilmainen lentokenttäbussi kulkee vasta klo 4 alkaen....

Vierailija
91/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lento lähtee 6.15 niin boarding päättyy jo 5:30-5:45

Vierailija
92/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta, onko lento Shengenin sisällä vai ei ja oletteko esim Helsingin kentän Hiltonista josta selviää nopeasti turvatarkastukseen.

Me ollaan yleensä aamulennoille mentäessä, menty suoraan turvaan ja loungeen aamiaiselle. Parhaimillaan hotellihuoneesta loungeen vartissa, joskus turvassa on mennyt pitkään ja kentällä on jäänyt aikaa todella niukasti. 

Ilmeisesti kuulut niihin ihmisiin, jotka matkustaa niin paljon, että ei jaksa enää edes kokonaisia sanoja kirjoittaa? Niin, että myös lukijalle tulee heti ensimmäisestä sanasta ymmärrys mitä tarkoitat. Hetken aikaa sai miettiä, että mitähän turvaa tarkoitat? Jotain putkaa, turvalaatikkoa, turva vakuutusyhtiötä? 

Jännä kun me, jotka viikoittain lennetään työn puolesta jaksetaan kirjoittaa turvatarkastus. En ole ikinä kuullut turvatarkastuksesta lyhennettä turva. Kai

Get over it. Onko sulla jotain hyödyllistä vastattavaa, kun olet niin maailmanmatkaaja.

Vierailija
93/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun me, jotka viikoittain lennetään työn puolesta jaksetaan kirjoittaa turvatarkastus. En ole ikinä kuullut turvatarkastuksesta lyhennettä turva. Kai

Me helsinki-vantaalla työskentelevät käytämme usein siitä nimeä turva.  Ymmärrän toki että se on amatöörille niin ihmeellinen ja vähän pelottavakin nasia, että käytätte kunnoittavasti koko nimeä.

Vierailija
94/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoaseman Scandicista kävelee 10 min turvatarkastukseen eli jos ottaa tavarat huoneesta mukaan ja menee heti klo 4 syömään ehtii hyvin. En ole ikinä jonottanut 30 min pitempään turvatarkastuksessa. Toki Loungesta vielä helpompi ajoittaa, jos on siellä heti klo 5. En nyt Alepaan lähtisi, jos on jo nuo kaksi vaihtoehtoa.

Haluan olla lasten kanssa ajoissa, että pääsen ensimmäisten joukossa koneeseen, ja en halua joutua syömään kiireessä, ja lentokentälle pitää tulla 2 h ennen lentoa. En tiedä miten olisin selvemmin voinut kertoa tän kaiken,

Vierailija
95/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin tosiaan aamiaista mukaan.

Voi hyvänen aika. Minä voitelisin kotona leivät mukaan ja varaisin omenat kassiin. Ajoissa kaikessa rauhassa turvatarkastuksista läpi ja koneeseen pääsyä odotellessa tämä aamupala nassuun, plus kahviosta/ automaatista haettu kahvi aikuisille. Sillä tavalla et ole riippuvainen hotellin avuliaisuudesta, minkään paikan aukioloajoista tai siitä, onko myynnissä olevien sämpylöiden leivänpäälliset tenavien mieleen. Ei mitään jonotus- ja ruokalistanlukuhärdelliä aamuyöllä sängystään revittyjen lapsukaisten kanssa vaan rauhallinen eväsleipähetki. Oma apu paras apu.

Tämä ei vaan ole oikein, kun on maksanut lentokentttäaamiaisesta. Se on hotellin vastuulla varmistaa, että lähtijä saa standardin mukaisen aamiaisen. Normaalisti sillä selviää pitkälle iltpäivään. Meil

Ei kannata maksaa hotelliaamiaisesta, jota ei tule ehtimään syömään. Hotelli ei ole mitenkään vastuussa siitä, kuinka kauan kentällä kuluu aikaa. Ja konekin lähtee ihan vain aikataulun mukaan.

Vierailija
96/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sinänsä törkeää, jos joutuu rasioihin keräämään ja jossain nurkassako sitten syödään? Entä lämpimät ruuat, ja kylmät, jugurtithedelmät, juomat kahvit teet jälkiruuat. Sullotaan rasiaan vissin ja syödään kuin sika.

Jos nakit ja munakokkeli on noin tärkeää, kannattaa ehkä valita lennot niin, että pääsee rauhassa notkuvien aamiaispöytien ääreen. 

Ei niin, et voi, koska haluat kaikkein halvimmat lennot. Voi surku, Ne nyt vaan sattuu aina lähtemään huonoimpiin aikoihin. 

Vierailija
97/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hotelli tosiaan on kentän yhteydessä, niin ettei siirtymään mene aamupalan jälkeen kuin muutama minuutti, niin ehdiite kyllä, jos heti klo 4 menette aamupalalle, ettekä viivyttele sen kummemmin. Oikeastaan ihan hyvinkin pitäisi olla aikaa. Jos turvatarkastuksessa on jonoa, niin menkää sille perheille tarkoitetulle linjalle. Siellä on sellainen erikseen. Jos ei ole suuremmin jonoa, ja turvatarkastus vetää hyvin, niin sitten on ihan sama mihin jonoon menette.

Niin, siis oletuksella että puhut nyt Hki-Vantaan kentästä.

En ole ikinä kuullut perheille tarkoitetusta linjasta...

Vierailija
98/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä boksi ja kerää siihen bteku ja syö kentällä.

Vierailija
99/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole minun tunteistani, vaan siitä, että nuoret tarvitsevat paljon ruokaa (onko sinulla omia nuoria?), lento on pitkä, olemme maksaneet, meillä on oikeus syödä kunnolla. 

Vastaa nyt trollaaja mun edellisiin kysymyksiin esin. Sun tunteet on ihan sama mulle 😂. 

Vierailija
100/131 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa nyt trollaaja mun edellisiin kysymyksiin esin. Sun tunteet on ihan sama mulle 😂. 

Täh. Otapa iltalääkkeet. Miksi olla ilkeä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä