Miten saan tuon h*vetin kärpäsen niitattua??
H-vetti kuppaa minua koko ajan. Katoaa heti kun otan lätkän käteen.
Voisko sitä sumuttaa jollain pesuaineella? Tipahtaisiko kun siivet kastuu ja sitten saisi tapettua?
Ja nyt ei ole kysymys Lampelasta.
Kommentit (38)
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.bugasalt.eu/products/bug-a-salt-3-0-yellow-eu-edition
Kiva lelu, nyt valitettavasti ei ole varaa. Tarvisin heti, kun tuo uusi elukka ilmestyi jostain. Eli myös toimitusaika ei ok, kun haluan ensi yönä nukkua.
Hae ensiavuksi kärpäspaperia.
https://www.prisma.fi/tuotteet/100002717/raid-karpaspaperi-liimakarkote…
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma jo toista päivää. En käsitä, miten ennen maalla pärjättiin, olen maanviljelijän tytär, ja kärpäsiä riitti!
Meillä lapsena sai tappopalkkion noista. Vähän niinkuin 5-luvulla kanahaukasta,.
Ei h-vetti taas ilmestyi jostain uusi härpänen...
Ne tulee helposti sisälle, ikkunat kiinni jos ei mitään ötökkäsuojia, jos tulee ulkoa sisälle tarkistaa ettei ole kärpäsiä lähellä jos on ajaa ne pois ja äkkiä pienestä raosta sisälle. Tämä elokuu on kärpästen kulta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Meneeks sul hissi vintille saakka?
Ei ole tässä kt vinttiä. Vai tarkoititko, että onko mulla kaikki inkkarit kanootissa?
VIHAAN KÄRPÄSIÄ!!!! 😡😡😡
Kamalia tautipesäkkeitä, hyhyyyyyi 🤧🤧🤧🤢🤢🤢🤮🤮🤮🤮💩💩💩💩💩
Siriina kirjoitti:
Partsin ovi on auki, sieltä näitä tulee sisälle.
Viime yönä yritin valon kanssa houkutella vessaan ja sinne lensi. En tiedä mistä raosta taas löysi tiensä pois sieltä.
Tuossa sieppauksessa äiti on hyvä, itse yleensä yritän käsien väliin kun se kärpänen aina lähtee lentämään ylöspäin. Tämän kanssa ei normikikat tunnu toimivan. Vaikuttaa siltä, että lähtee lentoon heti kun liikun, nytkin istuu katossa.
Mistä muualta ne tulee sisälle, kuin aukinaisesta ovasta tai ikkunasta? Luuleksä että tää nyt ei olisi selvää muille?
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.bugasalt.eu/products/bug-a-salt-3-0-yellow-eu-edition
Kiva lelu, nyt valitettavasti ei ole varaa. Tarvisin heti, kun tuo uusi elukka ilmestyi jostain. Eli myös toimitusaika ei ok, kun haluan ensi yönä nukkua.
Hae ensiavuksi kärpäspaperia.
https://www.prisma.fi/tuotteet/100002717/raid-karpaspaperi-liimakarkote…
Kiitos, haen huomenna. Nyt en pysty kun liike kaukana ja olen juonut = ei pysty autoilemaan.
Kun kärpänen alkaa ruokailemaan, silloin ainakin oksentaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Partsin ovi on auki, sieltä näitä tulee sisälle.
Viime yönä yritin valon kanssa houkutella vessaan ja sinne lensi. En tiedä mistä raosta taas löysi tiensä pois sieltä.
Tuossa sieppauksessa äiti on hyvä, itse yleensä yritän käsien väliin kun se kärpänen aina lähtee lentämään ylöspäin. Tämän kanssa ei normikikat tunnu toimivan. Vaikuttaa siltä, että lähtee lentoon heti kun liikun, nytkin istuu katossa.
Mistä muualta ne tulee sisälle, kuin aukinaisesta ovasta tai ikkunasta? Luuleksä että tää nyt ei olisi selvää muille?
En luule. Kommentoin jollekin, joka neuvoi avaamaan oven/ikkunat ja noi menis sitten ulos.
Vierailija kirjoitti:
VIHAAN KÄRPÄSIÄ!!!! 😡😡😡
Juu sen lisäksi, että ne kuppaa minua yölllä mietin, että ne töpöttelee ympäri keittiötä ja paskoo kaikki tasot ja ovet ja mitä vielä.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIHAAN KÄRPÄSIÄ!!!! 😡😡😡
Juu sen lisäksi, että ne kuppaa minua yölllä mietin, että ne töpöttelee ympäri keittiötä ja paskoo kaikki tasot ja ovet ja mitä vielä.
Mulla oli ikkuna yön auki heinäkuussa, niin orava oli tullut sisään, ollut koko yön ilmeisesti. Sain sen sitten kyllä ulos, kun avasin oven, mutta keittiön pöydällä kupissa olleet pähkinät heitin sovinnolla pois...
Kärpäen on yllättävän viisas ja sillä on hyvä näkö. Täälläkin pörisee yksi, joka maastoutuu välittömästi, kun kaivan Raid-purkin esiin.
Vierailija kirjoitti:
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VIHAAN KÄRPÄSIÄ!!!! 😡😡😡
Mulla oli ikkuna yön auki heinäkuussa, niin orava oli tullut sisään, ollut koko yön ilmeisesti. Sain sen sitten kyllä ulos, kun avasin oven, mutta keittiön pöydällä kupissa olleet pähkinät heitin sovinnolla pois...
Näkivätkö muutkin sen oravan? Tunsin miehen, joka aina läpsi oravia pois, mutta vain hän pystyi näkemään ne.
illalla pidä tv päällä. tulee yleensä ainoaan valonlähteeseen ja lämpöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaa ovi ulos, kun kärpänen on lähellä. Tepsii usein. Tai sitten odotat, että se menee vessaan. Siellä on helppo lätkiä kun tilaa on vähän.
Kärpäsen saa melko helposti myös siepattua käteen.
Kun avaa oven, niin kärpänen ei mene ulos vaan tulee kymmenen muuta sisälle.
Se on sitä suomen maahanmuuttopolitiikkaa.
Siriina kirjoitti:
NYT KUOLI, niittasin sen läppärin näytölle!
Voi, läppäriin tuli inha räiskäle. 🤬
Vaani sitä inhaketta lätkän ja Raidin kanssa. Sitten kun on lähellä, anna palaa. Tsum, tsum, tsum ... Eiköhän lähe p a ski ainen. 🤢
Mene makaamaan sänkyyn alapää paljaana ja kun kärpänen tulee tutkimaan - niittaa se. Toimii ainakin miespuolisia kärpäsiä vastaan.
No onneksi EI!