Oariduhde neuvoja
Miehen terapeutti on iskostunut miehen mieleen että olen liikaa hänestä riippuvainen ja turhaan häiritsen kaikenlaisilla menoilla ja pyynnöillä. On kuulemma kannustanut, että vsimo olisi enemmän itsenäinen.
Monesti olen joutunut ottamaan puheeksi jotain asioita esim. seuraavana aamuna kun on riehunut kännissä edellisiltana. Tästä mies saanut päähänsä että olen hermostunut ja häiritsevä jos aamulla n. tunnin kahvittelun jäljeen otan puheeksi jotsin aiheita tyyliin ongelmia tai mitä tehtäisiin kyseisenä päivänä?
Senkin ymmärtän että ei ehkä sitten aamulla kannata käsitellä ikäviä asioita. mutta koska hänellä vuorotyö, väkisinkin tuo keskustelu hetki täytyy olla aamulla. Mutta joo ymmärtän ettää joku haluaa rentoutua aamulla tyyliin: Onpa kaunis sää eikä jutella muuta.
Ongelma on lähinnä se, että nykyään ei voi oikein mistään puhua kun jos vaikka sanon klo 10 että tänään pitäisi käydä kaupassa tulee tekstiä: Älä yritä pistää mulle aikataulua. Aina sulla on heti jotain aamusta. Onko tuo häirintää ja jotain hermostumista? Mielestäni vähän turhan hankalaa, että pitäisi antaa olla vain go with the flow aikataululla aina? Varsinkin kun lapsiakin ja pitäisi sopia mitä ostetaan ja mihin mennään ja koska.
Voi että kun miestä häiritään. Sama juttu on kyllä hänen vapaapäivinäkin. Mitään tekemistä ei kannata ehdottaa ennen klo 13 tai tulee niitä: Heti aamusta suunnittelet jotain. Mihinköhän aikaan kannattaa ottaa puheeksi tekemiset jos menee iltavuoroon klo 13?
Mitä kellonaikaa ehdottaisitte tuollaisiin päivön tekemisiin? Entä sitten yleisten ongelmien ratkomisiin?
Tietenkin ehkä tekemisiä ja kauppareissuja ei ehdota ollenkaan ja jättää niin sanotusti herran haltuun? Mutta voi sitten käydä vähän huonosti kun hän ei ihan niin hyvin aina huomioi esim. kaupassakäyntien aikatauluja ja tarvetta. Anna mä arvaan tuokin on täysin valehdeltu, että hän muka olisi se joka pääosin pitää huolta kaupassaköynneistä ja että on tarpeeksi kaapeissa, vaikka se on päinvastoin? Niih kun se nainenei pääse mihinkään yksin buhahaaaaa Tarvitsemme niihin auton ja hönellö auto työpäivinä.
Joo on kamalan raskasta kun nainen ei vo itse käydä kaupassa eks niih?
Joo kamalaa häirintää! Sitä se on kun ei ole itsenäinen nainen niih! Itselläni harvinainen tapaturma silmässä ja en voi ajaa aitoa moneen kuukauteen. En itsekään tykkää, että en voi hurauttaa autolla mihinkään, mutta en myt erityisesti itse näe kaupassakäyntejä yhdessä autolla tai autokyytejä miehen häiritsemisenä? Tai niistä sopimisen? Outo terapeutti miehellä?
Ai mitö tekisit jos mies ei kyyditse? No tilaisin ruuat kotiin tai ottaisin bussin. Mies itse haluaa olla säästäväinen ja mainitsen aina, että kyydillä säästetään rahaa. Lyhykäiseen matkaan menee bussilla 3€ ja autolla 20 snt. .
Kommentit (3)
Ööö miksi sinä olet ihmisen kanssa, joka riehuu kännissä? Mä en suunnittelisi sellaisen kanssa muuta kuin että miten jaetaan tavarat
Ääh huonojaneuvoja. Kännissä riehuminen vähentynyt huomattavasti, mutta mainitsin tuon kun mietin että mistä mies keksii tuon että häiritsen asmulla ikävillä keskusteluilla.
Oma vastauksen on: Älä ota käsittelyyn ikäviä asioita aamupäivällä ellei pakko?
Päivän tekemiset ja kaupassakäynnit ota puheeksi vasta kun on aikataulullisesti pakko. Esitä nämä hyvin muotoillen niin, että ei kuulosta nipotuksekta tai käskemiseltä. Vaikka: Voisitko mitenkään köydä kaupassa.ennen klo xx tai Mitä mieltä jos mentäisiin tänään xxx paikkaan.
Miltäs kuulostaa?
Jotkut miehet kääntävät oman kyvyttömyyden käsitellä erimielisyyksiä, joita parisuhteessa tulee väistämättä, naisen syyksi. Nainen on hysteerinen. En keksi tuohon muuta ratkaisua kuin ero, jos aikuinen ihminen, mies, ei ota vastuuta omasta käytöksestään.