En ole koskaan tehnyt pöytävarausta ravintolaan, ja se on ravintoloitsijan tappio eikä minun.
En todellakaan näe mitään syytä kirjautua johonkin nettisivulle palvellakseni itseäni.
Jos ravintoloitsija ei kykene tarjoamaan tai tuomaan esiin palveluitaan niin, että tänne saa tulla astumalla ovesta sisään ja istumapaikka/paikat järjestyy ilman että sinut häädetään ulos, niin voivat olla viikkotasolla puolestani sen 50-100e köyhempiä.
Palveluala my ääs.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein kalliimmissa ravintoloissa on aina tilaa.
https://www.mikkoutter.fi/liput/
Lampsi vain suoraan kadulta sisään. Aina löytyy tilaa.
😂
Olen kai kaksi kertaa varannut pöydän ennakkoon. Syynä se, että ne olivat juhlia ja olin kutsunut vieraita. Eli siis isompi seurue ja olisi aika kenkkua alkaa pyöriä ympäri kaupunkia etsimässä paikkaa jossa on tilaa koko seurueelle.
Yksin tai pienellä 2-3 hengen seurueella en ole koskaan varannut etukäteen. Melkein aina tilaa on ja joskus sitten on viimeistään seuraavasta paikasta löytynyt pulmitta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kai kaksi kertaa varannut pöydän ennakkoon. Syynä se, että ne olivat juhlia ja olin kutsunut vieraita. Eli siis isompi seurue ja olisi aika kenkkua alkaa pyöriä ympäri kaupunkia etsimässä paikkaa jossa on tilaa koko seurueelle.
Yksin tai pienellä 2-3 hengen seurueella en ole koskaan varannut etukäteen. Melkein aina tilaa on ja joskus sitten on viimeistään seuraavasta paikasta löytynyt pulmitta.
Viikonloppuiltana saat kyllä kiertää Helsingissä niitä parhaita ravintoiloita oikein puolimaratonin verran ennen kun tilaa löytyy (jos sittenkään).
Vierailija kirjoitti:
ap on siis yksinäinen joka ei koskaan käy paremmissa paikoissa.
Ei hätää ap, joskus pääset hesestä pois vielä ja ymmärrät mitä ravintolamaailma on.
Se on ihana maailma, johon juntit ei kuulu. Kuten kahviloihinkaan.
Olen varannut. Ei siinä mitään mystiikkaa ole. Suotta pelkäät, ap
Jos ravintola on jo täynnä niin miten niin se menettäisi jotain? Erikoinen logiikka. Todennäköisesti myös moni käyttää enemmän rahaa kuin ap, joten senkään puoleen ravintola ei kyllä menetä mitään.
Yhyy olen yksinäinen persuli eikä mulla oo ketäääääääään 😭😭😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuiltana saat kyllä kiertää Helsingissä niitä parhaita ravintoiloita oikein puolimaratonin verran ennen kun tilaa löytyy (jos sittenkään).
Vai niin. No eipä ole mun murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. No eipä ole mun murhe.
Niin, kun teillä Ylä-Nälviällä ei niitä jonoja ja varauksia ole...
Niin tai nämä ravintoloille ohareita tekevät kuvittelevat jotenkin auttavansa ravintoloita kun tekevät varauksia ravintoloihin, vaikka oikeasti eivät saavu ravintolaan eivätkä viitsi peruuttaakaan tilausta. Ehkä he eivät ymmärrä, että aiheuttavat vain suurempaa tappiota ravintoloille kun varaavat, mutta eivät saavu paikalle eivätkä peruuta tilaustakaan.
Eli tässäkin pelkkä henkinen tai poliittinen ravintoloiden kannustaminen pelkkiä ravintolapaikkoja varaamalla ei riitä vaan itseasiassa toiminta aiheuttaa vaan suurempaa tappiota yrittäjille. Pelkkä hyvä ajatus ei siis riitä jos konkreettiset teot ovat toisenlaiset.
Ap asuu ehkä jossain tuppukylässä. Tai käy syömässä joskus hyvin hiljaiseen aikaan tyyliin tiistaina klo 16. Tai hänen käsityksensä ravintolasta = Hese tai ABC.
Jos vaikka joku on kehottanut ravintolapaikkoja varaamaan ja tukemaan näin ravintoloita?
Sitten nämä ihmiset ovat menneet varaamaan ravintolapaikkoja kun heitä on kehotettu tekemään niin, mutta eivät ymmärrä, että pitää myös saapua paikalle ja ostaa&maksaa jotakin tai vastaavasti pitää peruuttaa varaus jos eivät ole aikeissa tulla paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta? Vai käytkö jossakin Rossossa pelkästään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla lääkärissä. Jos lääkäri ei kykene tarjoamaan tai tuomaan esiin palveluitaan niin, että tänne saa tulla astumalla ovesta sisään ja vastaanotto järjestyy ilman että sinut häädetään ulos, niin voivat olla viikkotasolla puolestani sen 500-1000e köyhempiä.
Näinhän se päivystys just toimii?
joo, tavallaan. Päivystykseen menemisellä tosin on ehdot eli jos menet hakemaan rokotusta sinne, saat kyllä odottaa aikasi.
Eiköhän ravintolaankin saa mennä odottelemaan tuntikausiksi jos haluaa.
Tai sitten tekee varauksen
Vierailija kirjoitti:
Ap asuu ehkä jossain tuppukylässä. Tai käy syömässä joskus hyvin hiljaiseen aikaan tyyliin tiistaina klo 16. Tai hänen käsityksensä ravintolasta = Hese tai ABC.
Ei, kyllä ihan pk-seutulaiset käyttäytyvät näin. Ihan samanlaisesti käyttäytyvät yritysmaailmassa omissa työpaikoissaan eli varaavat neukkareita, mutta koskaan eivät saavu paikalle eivätkä myöskään peruuta varausta. Voin hyvin kuvitella, että samat ihmiset tekevät tätä vapaa-ajalla ravintoloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se kyllä helvetti, jos ei 50 paikkaisesta täynnä olevasta ravintolasta löydy minulle tilaa silloin kun päätän haluta sinne mennä. Heittäkööt jonkun rumemman ja köyhemmän ulos, että saan paikan!
ap ja muut palstapeikottaret eivät käy sellaisissa paikoissa jotka olisivat koskaan täynnä. Buffaan mahtuu lähes aina, Rax riittää
Olen aloituksen jälkeen ensimmäinen kommentoija. En koskaan syö pikaruokapaikoissa, Raxissa tai buffeteissa.
Nimenomaan kalliimmissa ravintoloissa on aina tilaa kolmelle. 😆
Suositut, halvemmat raflat voivat olla tiettyyn kellonaikaan täynnä.
No kyllä on täynnä ollut esim. Tampereen Huber, mikä on aika korkealla arvosteluissa ja
No itse en käy päivällisellä Tampereella ja Helsingissä koskaan. Suomessa on muitakin kaupunkeja, joissa on loistokkaita ravintoloita.
Varaatko lentoliput? Entä hotellin?
Vai marssitko sisään odottaen että tilaa on?
Ja täällä sä vietät aikaasi meidän rahvaan seurassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama Tampereella. Tosin tässä pitää muistaa, että ihmisillä on erilaiset kriteerit millaisissa paikoissa käyvät. Varmasti johonkin noutoruokakiinalaiseen mahtuu syömään paikan päällekin ilman varausta.
Vierailija kirjoitti:
Niin tai nämä ravintoloille ohareita tekevät kuvittelevat jotenkin auttavansa ravintoloita kun tekevät varauksia ravintoloihin, vaikka oikeasti eivät saavu ravintolaan eivätkä viitsi peruuttaakaan tilausta. Ehkä he eivät ymmärrä, että aiheuttavat vain suurempaa tappiota ravintoloille kun varaavat, mutta eivät saavu paikalle eivätkä peruuta tilaustakaan.
Eli tässäkin pelkkä henkinen tai poliittinen ravintoloiden kannustaminen pelkkiä ravintolapaikkoja varaamalla ei riitä vaan itseasiassa toiminta aiheuttaa vaan suurempaa tappiota yrittäjille. Pelkkä hyvä ajatus ei siis riitä jos konkreettiset teot ovat toisenlaiset.
Mitä oikein höpötät? Oletko jotenkin lukutaidoton? Eihän tässä ketjussa ollut kyse siitä, että varaukset jätetään käyttämättä vaan siitä, että ap ei halua tehdä sitä varausta. Kyse on eri asiasta.
En muista koskaan kirjautuneeni mihinkään, kun olen netissä tehnyt pöytävarauksen. Toki nimeni puhnron olen varaukseen laittanut. Missä ravintoloissa pitää kirjautua erikseen?
Missä mä niin kirjoitin? Mä vain oikaisin sun harhaluuloja siitä, että molemmat on kebabpaikkoja ja että toisen nimessä on Alanya tms. Ihmeellisesti vedit nyt herneet nenään ja väität mun kirjoittaneen jotakin mitä en kirjoittanut. Kasva aikuiseksi.