Minua suoraan sanoen vtuttaa kun lapset ja lapsenlapset kutsuvat mummoksi
Mikä vtun mummo mä niille olen? Vasta viiskymppinen parhaassa iässä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Kumpa itekin olisin tajunnut tehdä lapset aikaisemmin. Voisi olla laten ja lastenlasten elämässä paljon pidempään.
Onko Late poikasi?
Yleensä isovanhemmat kertovat itse, millä nimityksellä he haluavat itseään kutsuttavan. Toiset haluavat, että heistä käytetään etunimeä. Esim. yhdellä mun ystävällä oli mummo, jota kutsuttiin etunimellä, tai oikeastaan siitä väännetyllä lempinimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen, että minulla tuli Tiktokissa vastaan 17v. tyttö, joka tekee raskaudestaan videojuttuja. Ja hän kertoi saaneensa heti hyväksynnän vanhemmiltaan ja isovanhemmistaan, koska molemmat parit olivat saaneet alle 20-vuotiaina lapsen. 😅 Näköjään tuo aikaisin lisääntyminen kulkee tosiaan joissakin suvuissa.
Mä en tuota ymmärrä, en ollenkaan. Onko se aika kullannut muistot? Muutenkin aika on aivan erilainen. Nuorena muksun saaminen oli ennen se juttu. Nyt on tärkeetä, että olis opiskelut ja jonkun näköstä uraa alullaan. Tai jopa parisuhde.
Mun nuorin on nyt 22v ja jos kukaan lapsista tulisi ilmoittamaan oottavansa lasta vakikumppaninsa kanssa, niin se o lisi mulle todella iso kriisi. Ei vielä, ei vielä, ei vielä.
Mulla on 24-v. Ei olisi omasta puolesta kriisi, mutta tytärtä kävisi kyllä sääliksi. Ei ole mikään helppo homma kasvattaa lasta, saati nykymaailmaan. Mä luulen kyllä olevani sujut mummuna, nämä tummelimummelimymmelit eivät oikein kolise.
Ja kyllä, mummujakin vituttaa. Meillä se mummu oli Puolustusvoimilla, siellä muuttuu vähän ehkä vähemmän herttaiseksi ja pullantuoksuiseksi.
No kiellä. Sano miksi haluat kutsuttavan. Lapsesi opettaa heille uuden nimen.
Niin, ja entäs kun vieraat kutsuvat mummoksi vaikka ei minulla ole edes lapsenlapsia.
Terve ei-harmaantunut blondi 60., Enkä edes näytä mummoankalta.
joo ketuttaa
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan mykistynyt kahdeksi päiväksi järkytyksestä jos jompikumpi mummoistani olisi puhunut vtuuntumisesta...
Sinulla ei ilmeisesti ollutkaan radalle takaisin palannutta lapset pitää tehdä nuorina mummua. Sitten onkin kriisi kun tulee lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tästä mieleen, että minulla tuli Tiktokissa vastaan 17v. tyttö, joka tekee raskaudestaan videojuttuja. Ja hän kertoi saaneensa heti hyväksynnän vanhemmiltaan ja isovanhemmistaan, koska molemmat parit olivat saaneet alle 20-vuotiaina lapsen. 😅 Näköjään tuo aikaisin lisääntyminen kulkee tosiaan joissakin suvuissa.
Mä en tuota ymmärrä, en ollenkaan. Onko se aika kullannut muistot? Muutenkin aika on aivan erilainen. Nuorena muksun saaminen oli ennen se juttu. Nyt on tärkeetä, että olis opiskelut ja jonkun näköstä uraa alullaan. Tai jopa parisuhde.
Mun nuorin on nyt 22v ja jos kukaan lapsista tulisi ilmoittamaan oottavansa lasta vakikumppaninsa kanssa, niin se o lisi mulle todella iso kriisi. Ei vielä, ei vielä, ei vielä.
Sitä sinulta kysytä saatana.
Äitini oli 22 kun sai minut, ja kun menin saman ikäisenä naimisiin, hän sanoi että älä tee lapsia, hän ei niitä hoida. Hän piti lupauksensa. Aloin odottaa esikoistani 27-vuotiaana lastani kun äitini oli juuri täyttänyt 50 enkä meinannut uskaltaa kertoa hänelle, koska hänellä oli niin kova viidenkympin kriisi, ja mummoksi tuleminen olisi vain lisännyt masennusta. Sain hoitaa lapseni ihan itse. Ei äitini ollut hoitanut minuakaan silloin kun olin lapsi. Nyt hän on vanha ja sairas ja ihmettelee kun lastenlapset eivät koskaan käy mummolassa.
Minua ärsyttää, jos omat lapset ja heidän puolisonsa mummottelevat.
Lapsenlapsille se mummo olen.
Omaa anoppiani teitittelin aluksi, mutta aika pian hän teki sinunkaupat, joten kutsun häntä etunimellä yhä, vaikka ollaan kumpikin mummoja ja hän vielä isomummo.
Kuulostaa tyhmältä, kun ikäiseni käly mummottelee anoppiamme.
Eipä minulla velana näitä murheita ole edes
tulevaisuudessa kuuskymppisenä.
Näin se menee, äiti on jossain vaiheessa
mummo, tämä on hyväksyttävä.
Ihminen on sen ikäinen kuin kokee olevansa. Ei ikääntymisessä mitään pahaa ole päinvastoin aikuinen nainen tietää mitä haluaa. Nuoret naiset rakentaa pilvilinnoja jotka sortuu ja kipuilevat pienistäkin asioista. Kuten kaija koo laulaa: ei rakenna murheilleen kuin teini huonetta. 50 nä elämä on ihmisen parasta aikaa. Kaikki kasvuiän draamat on takanapäin ja voi keskittyä itse elämiseen hyvillä mielin kokeneena ja tasapainoisena aikuisena ja näyttää nuorille keskisormea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä alapeukuttaa vanhoilliset. Kyllä nykyaikana pitää kouluttautua, mieluiten yliopisto-/AMK-tutkinto. Minulle tämä oli itsestäänselvää, olen 3-kymppisenä esikoisensa saaneiden akateemisten vanhempien tytär. Samalla tiellä olen.
Jotkut sanovat menopaussia
'mummåtaudiksi'.
Ei ole vielä tietoakaan, samanlainen
kk_sykli vielä kuin 30 veenä oli.
Ettei vielä mummå hormonien osalta
siinä mielessä.
En tajua ongelmaa lainkaan. Jokainen aikuinen ihminen päättää lisääntymisestään. Jos on itse lisääntynyt, on aina riski tulla isovanhemmaksi. Mikä vtun kriisi?
Vierailija kirjoitti:
Sano niiille, että keksikää parempi nimi. Mieluummin sellainen jota ei ole muilla.
Meidän isoäidit ovat Hieno(rouva) ja Kulti. Terveisiä tutuille. :)
"Mennäänkö kullille?"
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää, jos omat lapset ja heidän puolisonsa mummottelevat.
Lapsenlapsille se mummo olen.
Omaa anoppiani teitittelin aluksi, mutta aika pian hän teki sinunkaupat, joten kutsun häntä etunimellä yhä, vaikka ollaan kumpikin mummoja ja hän vielä isomummo.
Kuulostaa tyhmältä, kun ikäiseni käly mummottelee anoppiamme.
Ei kyllä tulisi mieleenikään mummutella äitiä tai anoppia suoraan heille puhuessa, mutta kyllä mä lapsille puhun mummusta, kun heistä puhun, totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Minua sanotaan mimmuliiniksi <3
Ja mua magdalan mariaksi.
Itse olen varmaan 70 ennen kuin saan lapsenlapsia. Ei kyllä hirveästi hierrä, vaik sanoisivatkin sitten mummoksi.
Ymmärrän täysin ap:n vetutuksen. Ei mummoksi nimittely tunnu mukavalta. Miksei lapset ja lapsenlapset voi käyttää mummo-sanan sijaan henkilön etunimeä.
mummo tarkoittaa poikinutta naista, jonka poikanen on poikinut myös. Jos olet mennyt tekemään tuollaista, niin mummo olet. Eihän se ikää katso.