Mahan naksuminen...
Onko kellään loppuraskaudesta naksunu maha? Tietääkö kukaan mitä se oikeesti tarkottaa. Mulle on sanottu että se on luultavammin kalvot. Onko jollain menny vedet lähiaikoina kun on naksunu tai jotain?
Kommentit (6)
että äänet raskausaikana " johtuu" siitä, kun vauva ottaa mm sormilla kiinni kalvoista ja venyttelee :D
Itsellä kuului aika usein ja ihmettelin. Luulin jo, että jotain vakavaakin.. Kuulemma viihdyttävät näin itseään.
Eli voi johtua myös tästä :DDD
Minulla napsui esikoiselta ja napsuu taas! Monta kertaa päivässä, ja on kyllä jotenkin ilkeän kuuloista. Esikoiselta ainakin kalvot oli niin tiukassa että ne puhkaistiin kun synnytys oli jo käynnissä, eli ei napsuttelu ainakaan minulla liittynyt/vaikuttanut vesien menoon.
Taru rv 32 + 0
Tässä linkki siihen keskusteluun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9888351&t=9879702&appid=&…
Toivottavasti tästä oli jotain apua.
T. StayAtHomeMom
Mulla ainakin tuntuu tosi usein vauvalla olevan hikka, silloin mahasta tuntuu tasaiseen rytmiin vauvan hikottelu ja kädellä tuntee myös tuon tärähdyksen.
marenki ja himpula 34+1
sitten kun vedet menivät, niin noin minuuttia ennen kuului vielä kovempi poksahdus. eli kalvoista se ääni lähti ainakin sillä kertaa :)
mutta ne aiemmat naksumiset eivät olleet hikkaa.
kun lapsivedet meni. Se oli kyllä aika kova " pamaus" :) mieskin kuuli sen, kun oli vieressä. Ja saman tien ainakin mulla alkoi säännölliset supistukset ja lapsi syntyi 10h sisällä. Muuten mahassa ei narissut.