Joku tuntematon morjestaa sinua
Kommentit (31)
Tietenkin moikkaan. Täällä maaseudulla on tapana moikata aika lailla kaikkia ketkä tulee vastaan. Joskus oltiin lomalla Oulussa ja kuljettiin tiellä jolla tuli vastaan paljon lenkkeilijöitä. Lapset nostivat jokaiselle kättä ja tervehtivät iloisesti. Ensin mua vähän nolotti lasten puolesta, mutta jossain vaiheessa mua alkoi nolottaa oululaisten puolesta, koska yksikään ihminen ei moikannut lapsille takaisin xD
Täällä meidän kylällä kaikki "tuntee" minut, mutta minä en tunne ketään. Kaupassa moni moikkaa, ja en yhtään tiedä, kuka hän on ja missä olemme tavanneet. Saatan jäädä juttelemaankin jotain niitä näitä. En mitään henkilökohtaista ala selittämään, jos en tiedä, kuka on.
En. Jos morjestan, niin tuppautuuhan se jotain myymään tai pummimaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä meidän kylällä kaikki "tuntee" minut, mutta minä en tunne ketään. Kaupassa moni moikkaa, ja en yhtään tiedä, kuka hän on ja missä olemme tavanneet. Saatan jäädä juttelemaankin jotain niitä näitä. En mitään henkilökohtaista ala selittämään, jos en tiedä, kuka on.
Sama. Mun ongelma on se ettei mulla ole kasvomuistia juuri lainkaan ja siksi esim. kaupassa arvon ketä pitäisi moikata ja ketä ei. Mua varmaan pidetään snobina kun en aina älyä että pitäisi tervehtiä.
Miksikäs en morjestaisi takaisin 👍
Tottakai moikkaan takaisin Jään myös joskus juttelemaan mukavia tuntemattomien kanssa. Humalaiset ja kerjääjät tunnistaa heti, ei niitten kanssa jaksa tietenkään pölistä.
Kyllä ainakin meillä Porvoossa on ihan normaalia tervehtiä vastaantulijoita, vaikka ei tunnettaisikaan.
Joskus olen mennyt niin vauhdilla ohi että en kehtaa enää taaksepäin alkaa vastailemaan tervehdykseen.
Vastaan tervehdykseen tottakai. Lenkillä joskus tulee jopa pysähdyttyä vaihtamaan pari sanaa.
Jos on väsy niin nyökkää vaan, ei aina jaksa pulista eikä tarviikaan.
Totta kai. Täällä on tapana tervehtiä tuntemattomiakin ihmisiä.
Saanon päivää, hän sanoo how do you do 😀