Museokortti - maalaisten tunnus
Oikeat kaupunkilaiset käyvät harvoin museoissa, joita markkinoidaan ymmärrettävästi turisteille. Oikeilla kaupunkilaisilla on sen sijaan usein kutsuja avajaisiin tai tuttuja jotka saavat ilmaisen sisäänpääsyn kaverin kanssa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!
Maalaistädeille seuraavan Helsinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!
Maalaistädeille seuraavan Helsinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä.
Aikalailla tämä.
Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä.
Maalainen, miksi alapeukutet? Et kai häpeä sitä ettet asu kaupungissa, ei siinä ole mitään hävettävää!
Vierailija kirjoitti:
Housuissas on hesoi, ei ole olemassakaan moista paikkaa Suomessa.
HELSINKI. Ymmärrätkö. HELSINKI: Pitääkö tavata vai vääntää rautalangasta. HELSINKI
Vierailija kirjoitti:
Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä.
Tottakai maalaiset esim Väli-Suomesta käyvät kaikissa lähiseudun museoissa.
Jaa. Tunnen kyllä ihan akateemisia helsinkiläisiä tietotyöisiä, joilla on museokortit. Helppo käväistä katsomassa kiinnostavat näyttelyt ja vaikka lastenkin kanssa, kun siltä tuntuu.
Myös me helsinkiläiset matkustetaan muille paikkakunnille.
Jaa, omassa tuttavapiirissä museokortti on 30-vuotiailla helsinkiläisnaisilla, jotka piipahtaa museossa töiden jälkeen ennen aftereitä.
Hesoissa asuvat pääsee ilmaiseksi museoihin? Ei ihme että museoilla menee niin huonosti ja ovat aina pyytämässä lisää rahaa.
Kun juna tuo tytön opiskelemaan Kokkolasta Helsinkiin ja tämä asettuu 10 neliön superihanaan yksiöön Kallioon niin ensimmäinen mihin hän pyytää äidiltään rahaa on Museokortti, koska täällä Helsingissä on niin paljon valtavasti kaikkea ihanaa! 😆
- syntyp. stadilainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Housuissas on hesoi, ei ole olemassakaan moista paikkaa Suomessa.
HIlSINKI. Ymmärrätkö. HIlSINKI: Pitääkö tavata vai vääntää rautalangasta. HIISINKI
Oon vissiin vääränlainen kaupunkilainen, kun minulla on museokortti ja matkustelen ympäri Suomea.
Museokortissa on parasta just se, ettei harmita piipahtaa vaikka työmatkalla vajaaksi puoleksi tunniksi museoon. Tulee käytyä paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Tunnen kyllä ihan akateemisia helsinkiläisiä tietotyöisiä, joilla on museokortit. Helppo käväistä katsomassa kiinnostavat näyttelyt ja vaikka lastenkin kanssa, kun siltä tuntuu.
Eivät sitten tunne yhtään oikeaa kulttuurialan ihmistä joilta saa sen kutsun avajaisiin?
Kaikki tuntemani joilla kortti on, asuvat kaupungissa.
Oikeat kaupunkilaiset siis lokkeilee?
"Osta vuoden mittainen pääsylippu 360 museoon"
https://museot.fi/kulttuurikierros-kartta/karttahaku.php
Taatusti ei kaikki museot ole kaupungissa.
Miten noin typerä ihminen mollaa museokorttia! Ainiin...hyvin.
Oikeille kaupunkilaisille 🤣
Olen asunut koko 42-vuotisen elämäni kaupungissa ja olen silti ihan maalaisjuntti, joka nauttii hiljaisista hiekkateistä ja oikeista maalaismaisemista. Mökkeily omassa rauhassa on parasta, mitä tiedän. Helsinkiin en tule, kuin pakon edessä ja se on harvoin se sellainen pakko. En käy museoissa luonnontieteellisiä museoita lukuunottamatta. Ne ovat äärimmäisen kiinnostavia, myös ulkomailla.