Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Museokortti - maalaisten tunnus

Vierailija
16.08.2025 |

Oikeat kaupunkilaiset käyvät harvoin museoissa, joita markkinoidaan ymmärrettävästi  turisteille. Oikeilla kaupunkilaisilla on sen sijaan usein kutsuja avajaisiin tai tuttuja jotka saavat ilmaisen sisäänpääsyn kaverin kanssa. 

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!

Vierailija
2/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. Museokortin ostavat täti-ihniset jotka käyvä pari kertaa vuodessa Hesoissa ja sitten luulevat SÄÄSTÄVÄNSÄ!

Maalaistädeille seuraavan Helsinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaistädeille seuraavan Helsinginmatkan odottaminen ja säästäminen ovat elämän keskeisintä sisältöä. 

Aikalailla tämä. 

Vierailija
4/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä. 

Vierailija
5/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalainen, miksi alapeukutet? Et kai häpeä sitä ettet asu kaupungissa, ei siinä ole mitään hävettävää!

Vierailija
6/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housuissas on hesoi, ei ole olemassakaan moista paikkaa Suomessa.

HELSINKI. Ymmärrätkö. HELSINKI: Pitääkö tavata vai vääntää rautalangasta. HELSINKI

Vierailija
7/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Museokortti käy muuallakin kuin Helsingissä. 

Tottakai maalaiset esim Väli-Suomesta käyvät kaikissa lähiseudun museoissa. 

Vierailija
8/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Tunnen kyllä ihan akateemisia helsinkiläisiä tietotyöisiä, joilla on museokortit. Helppo käväistä katsomassa kiinnostavat näyttelyt ja vaikka lastenkin kanssa, kun siltä tuntuu.

Vierailija
9/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös me helsinkiläiset matkustetaan muille paikkakunnille. 

Vierailija
10/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, omassa tuttavapiirissä museokortti on 30-vuotiailla helsinkiläisnaisilla, jotka piipahtaa museossa töiden jälkeen ennen aftereitä.

Vierailija
11/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesoissa asuvat pääsee ilmaiseksi museoihin? Ei ihme että museoilla menee niin huonosti ja ovat aina pyytämässä lisää rahaa.

Vierailija
12/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun juna tuo tytön opiskelemaan Kokkolasta Helsinkiin ja tämä asettuu 10 neliön superihanaan yksiöön Kallioon niin ensimmäinen mihin hän pyytää äidiltään rahaa on Museokortti, koska täällä Helsingissä on niin paljon valtavasti kaikkea ihanaa! 😆

- syntyp. stadilainen

Vierailija
13/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Housuissas on hesoi, ei ole olemassakaan moista paikkaa Suomessa.

HIlSINKI. Ymmärrätkö. HIlSINKI: Pitääkö tavata vai vääntää rautalangasta. HIISINKI

Vierailija
14/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vissiin vääränlainen kaupunkilainen, kun minulla on museokortti ja matkustelen ympäri Suomea. 

Vierailija
15/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortissa on parasta just se, ettei harmita piipahtaa vaikka työmatkalla vajaaksi puoleksi tunniksi museoon. Tulee käytyä paljon enemmän.

Vierailija
16/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Tunnen kyllä ihan akateemisia helsinkiläisiä tietotyöisiä, joilla on museokortit. Helppo käväistä katsomassa kiinnostavat näyttelyt ja vaikka lastenkin kanssa, kun siltä tuntuu.

Eivät sitten tunne yhtään oikeaa kulttuurialan ihmistä joilta saa sen kutsun avajaisiin?

Vierailija
17/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani joilla kortti on, asuvat kaupungissa.

Vierailija
18/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeat kaupunkilaiset siis lokkeilee? 

Vierailija
19/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://museot.fi/museokortti

"Osta vuoden mittainen pääsylippu 360 museoon" 

https://museot.fi/kulttuurikierros-kartta/karttahaku.php

Taatusti ei kaikki museot ole kaupungissa.

Miten noin typerä ihminen mollaa museokorttia! Ainiin...hyvin.

Vierailija
20/100 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeille kaupunkilaisille 🤣

Olen asunut koko 42-vuotisen elämäni kaupungissa ja olen silti ihan maalaisjuntti, joka nauttii hiljaisista hiekkateistä ja oikeista maalaismaisemista. Mökkeily omassa rauhassa on parasta, mitä tiedän. Helsinkiin en tule, kuin pakon edessä ja se on harvoin se sellainen pakko. En käy museoissa luonnontieteellisiä museoita lukuunottamatta. Ne ovat äärimmäisen kiinnostavia, myös ulkomailla.