Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehtoja vuodesohvalle?

Vierailija
16.08.2025 |

Jos on pieni kaksio, jossa pitää välillä majoittaa sukulaisia, niin mitä sisustuksellisesti kivoja ratkaisuja on vuodesohvalle? Ei mitään patjaa lattialla tai taitettavaa varavuodetta ainakaan, vaan pysyvä ratkaisu. Ovatko vuodetuolit hyviä? Vievät vähemmän tilaa kuin vuodesohvat.

Entä kuulostaako hullulta, jos kummassakin huoneessa olisi oikea sänky? Perinteisesti kaksiossa on makuuhuone ja olohuone, mutta onko kukaan ikinä nähnyt tai sisustanut asuntoja, jossa niin ei olisi? Olisi kaksi huonetta, joissa kummassakin olisi samanlaisia elementtejä, sänky, sohva, lipasto, kirjahylly tms. Kuulostaako ihan hullulta? Pieni ruokapöytä mahtuu keittiön nurkkaan. Pitääkö toisen huoneen mielestänne olla makuuhuone ja toisen olohuone?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein oikein majoitat niitä sukulaisia? Kannattaako koko asunto sisustaa sen mukaan? Onhan vuodesohva nyt paljon käytännöllisempi kuin ylimääräinen vierassänky olohuoneessa.

Vierailija
2/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodetuoleja löytyy nykyään niin Ikeasta, Askosta kun muistakin. Myös joku futon daybed tyyppinen ratkaisu on sohvaa kevyempi ja siinä voi vaikka itsekin pötköttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa lyhytvuokraukselta, jos jatkuvasti asuttaa huoneistoon kuulumattomia. Muuten jokainen voi sisustaa miten haluaa. Olen kuullut pienestä yksiöstä, jossa vain flyygeli ja ihminen nukkuu osin sen alla. Tai jos haluaa, voi tehdä olohuoneesta keittiön.

Vierailija
4/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon sivustavedettävä (puinen), sinne mahtuu myös petivaatteet, jotka täytyy jonnekin sijoittaa, ellei vuodesohvaa ole.

Muista myös oikea korkeus, ihmiset vanhenee ja on tuskaa kaikki matalat tai lattialla olevat tuolit/sängyt.

Vierailija
5/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Innovation futon, joka on ensisijaisesti sänky jossa on todella hyvä nukkua. Taitettuna sohvaksi mukava ja hyvän näköinen myöskin. Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
6/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodesohva on huono istua ei kannata ostaa. kirjahyllyä ei nykyään tarvi kun löytyy netistä kaikki.   miksei patja lattialla käy?  menkööt muualle jos ei kelpaa . tai hanki sitten isompi asunto heidän takiaan oisko se järkevää?

Vierailija
7/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Innovation futon, joka on ensisijaisesti sänky jossa on todella hyvä nukkua. Taitettuna sohvaksi mukava ja hyvän näköinen myöskin. Suosittelen lämpimästi!

Futon on toisille aivan järkyttävä, ei todellakaan sovi kaikkien selälle. Sitä paitsi liian matala pitkille ihmisille, hankala könytä ylös.

Lisäksi ruma.

Vierailija
8/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tykkää futonista tyylillisesti, sisustusmakuni on enemmän romanttinen tyyli. 

Haluan majoittaa mm. opiskelevaa lasta luonani viikonloppuisin ja esim kesälomalla, joten mikään patja lattialla ei käy, vaan pitää olla pysyvämpi ratkaisu.

Aloin miettiä sitä, että pitääkö olla välttämättä olohuone ja makuuhuone erillään, miksiköhän sellainen sisustustapa on edes syntynyt? Olisiko tyhmää, jos olisi boudoir-tyylisesti kummassakin huoneessa sänky ja sohva yms salonkityyppistä sisustusta? Varmaan kyllä toteutus ratkaisisi, että näyttäisikö vaan joltain soluasunnolta vai aikuiselta, tyylikkäältä asunnolta.

Ap

Vierailija
9/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapatjat suht halpoja. 

Vierailija
10/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllävoit laittaa sängyn molempiin huoneisiin tai voihan sohvallakin nukkua. ei se vuodesohva tarvi olla. 3 hengen sohvalla mahtuu nukkumaan. tai divaanilla. oma on asuntosi teet niinkuin haluat.

Vierailija
11/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen riippusänky mitä vuorikiipeilijät käyttävät. Laitat vain koukut seinään haluamallesi korkeudelle. 

Vierailija
12/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas älytön aloitus. Ensin annetaan ymmärtää että puoli pitäjää ramppaa yökylässä mutta loppujen lopuksi kyseessä onkin vain oma lapsi. Hanki joko tuolisänky, sellainen jossa on kunnon runko eli ei lattialle levitettävä. Noita on netti pullollaan. Sen voit jättää käyttöhuonekaluksi olkkariin muutenkin. Itse varmaan hankkisin varavuoteen eli sellaisen metallisen kokoontaitettavan sängyn. Sen saa kaappiin/kellariin pois näkyvistä kun ei ole käytössä ja lisäpatjalla se on ihan kelvollinen nukkua. 

Mitä muuten tulee sukulaisten tai kenenkään majoittamiseen niin itsehän olen jo vuosia sitten ottanut linjan että minä en majataloa pyöritä. Tulijoita olisi ollut enemmän kuin sietokykyä joten aloin ohjata kaikki kyselijät paikallisten hotellien sivuille. Joskus jopa maksanut yhden yön ihan vaan siitä ilosta ettei ole tarvinnut kylppäriä jakaa viikonloppuna. Terve itsekkyys on poikaa! Oma lapsi on luonnollisesti terrvetullut vaikka loppuelämäkseen. Asunto åitäisi kyllä siinä tilanteessa vaihtaa isompaan :D

Vierailija
13/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenna iso parvi. Saat käytännössä toisen kerroksen! 

Vierailija
14/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakenna iso parvi. Saat käytännössä toisen kerroksen! 

Kaikki parvet pitäisi purkaa. Kukaan vanhempi ei niissä kiipeile turvallisesti ja niiden korkeudetkin ovat niin naurettavia, että pitää konttaamalla liikkua. Mahdottomia siivotakaan ja vaihtaa lakanoita.

Vierailija
15/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas älytön aloitus. Ensin annetaan ymmärtää että puoli pitäjää ramppaa yökylässä mutta loppujen lopuksi kyseessä onkin vain oma lapsi. Hanki joko tuolisänky, sellainen jossa on kunnon runko eli ei lattialle levitettävä. Noita on netti pullollaan. Sen voit jättää käyttöhuonekaluksi olkkariin muutenkin. Itse varmaan hankkisin varavuoteen eli sellaisen metallisen kokoontaitettavan sängyn. Sen saa kaappiin/kellariin pois näkyvistä kun ei ole käytössä ja lisäpatjalla se on ihan kelvollinen nukkua. 

Mitä muuten tulee sukulaisten tai kenenkään majoittamiseen niin itsehän olen jo vuosia sitten ottanut linjan että minä en majataloa pyöritä. Tulijoita olisi ollut enemmän kuin sietokykyä joten aloin ohjata kaikki kyselijät paikallisten hotellien sivuille. Joskus jopa maksanut yhden yön ihan vaan siitä ilosta ettei ole tarvinnut kylppäriä jakaa viikonloppuna. Terve itsekkyys on poikaa! Oma lapsi on luonnollisesti terrvetullut vaikka l

Mitä ihmettä nyt taas? 

Asunnossa vierailee myös esim miehen etälapsi. Oma lapsi oli esimerkki, että varavuode tarvitaan oikeaan nukkumiseen, runsaaseen käyttöön, eikä mikään patja lattialla toimi.

Ap

Vierailija
16/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen pumpattava patja esim Jyskistä. Mutta älä ota sellaista missä on tyyny valmiina, vaan tasainen pitää olla. 

Vierailija
17/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa nyt vasta huomasin että patja lattialla ei käy, sitten ehdotus ilmapatjasta ei auta, sori siitä.

Vierailija
18/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei vuodesohvaa? Meillä sellainen, joka on jo liki 20v vanha. Ja mä nukun siinä monta yötä viikossa, kun ukko kuorsaa. Ja on hyvä istua. Älä osta mitään ikea-masku -peetä vaan esim askosta laadukas sohva. Siellä usein -50% kaikista sohvista, joten ei tule liian kalliiksi.

Vierailija
19/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olohuoneessa matalq sänky sohvana. Paljon tyynyjä ja huopa. Näyttää hyvältä.

Vierailija
20/23 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 cm sänky mihin hankit yhtenäisen patjan selkänojaksi. Vaikka sellaisen pituussuunnassa taitettavan mitä niissä sivustavedettävissä on usein selkänojana. Tai sitten ihan vaan kunnon sohva ja paksu ilmapatja vieraille, jos vaan huoneessa on sen verran lattiatilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi