Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykö teille näitä, että jonkun kaverin kanssa sovitte jotain menoa, sitten kaveri peruu, koska sai parempaa seuraa?

Vierailija
15.08.2025 |

Nämä on kivoja hetkiä kyllä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi vastaavaa, mutta niin, että oltiin todella hyviä ystäviä, jaettiin yksityisimmätkin jutut ja kokemukset aina lapsuudesta asti, vietettiin iltoja ym yhdessä jne kunnes se sitten loppui. Ja ilmiselvä syy oli se, että hän vaihtoi minut toiseen jonka kanssa tekee nyt kaikkia noita. 

Satutti ja satuttaa💔

Tuli varmaan aika "käytetty ja roskiin dumpattu" fiilis.

Vierailija
22/35 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun (entinen) kaveri peruu sovitun tapaamisen JA laittaa lapsensa meille yökylään (=hoitoon) jotta pääsee sinne kiinnostavampaan tapahtumaan jonkun kiinnostavamman kanssa 🥴

Mä tekisin lasun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tai on saattanut itse kysyä et otetaanko viiniä?

Sit parempi kaveri soittanut kesken illan et lähetkö baariin, niin tälle tulee kiire vetää viini kiduksiin ja lähtee sit sinne baariin ja itse jään kotio nakottamaan

Joo, näin on käynyt mullekin. Yksi kaveri nuorena oli sellainen että oltiin sovittu ottavamme pohjia meillä. Mä tietysti oletin että lähdetään yhdessä baariin ja vietetään ilta yhdessä. No, tälle sit tulee viesti ja lähtee kipin kapin sinne missä muut kaverit tai joku mies nyt sattuu olemaan. Sanoo että oli tosi kivaa ja nähdään. Mä jään laittautuneena ja pikku hiprakassa ihmeissäni yksin istumaan. Näin kävi useamman kerran. Eipä siinä viitsi vaatia toista jäämään kun kerran haluaa mennä muualle. Olisi vaan kiva tietää etukäteen jos on muitakin suunnitelmia, niin olisi voinut järjestää itselleenkin loppuillaksi muuta. Onneksi nykyään ei enää ole tuollaisia kavereita. Uskon että tuokin tyyppi on toivottavasti aikuistunut. 

Vierailija
24/35 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun (entinen) kaveri peruu sovitun tapaamisen JA laittaa lapsensa meille yökylään (=hoitoon) jotta pääsee sinne kiinnostavampaan tapahtumaan jonkun kiinnostavamman kanssa 🥴

Mä tekisin lasun.

No eipä tullut mieleen tehdä. Vaikka itseä vituttaisikin, ei ole ok haaskata lasun resursseja vaan jätetään ne oikeasti hädässä oleville lapsille, vai mitä? 

Vierailija
25/35 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi vastaavaa, mutta niin, että oltiin todella hyviä ystäviä, jaettiin yksityisimmätkin jutut ja kokemukset aina lapsuudesta asti, vietettiin iltoja ym yhdessä jne kunnes se sitten loppui. Ja ilmiselvä syy oli se, että hän vaihtoi minut toiseen jonka kanssa tekee nyt kaikkia noita. 

Satutti ja satuttaa💔

Tää plus, ennenku vaihtoi minut niin manipuloi minut ensin niin pahasti, että uskoin ansainneenikin niin, että hänen piti vaihtaa minut parempaan.. 

Vierailija
26/35 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasta on käynyt että kaveri soittaa ja pyytää vaikka kalaan. 

Sitä ennen se on pyytänyt Arskaa, Penaa, Masaa, Jannea ja Reiskaa ja jotka on kieltäytyneet tai  niillä on muita menoja.  Oon siis ollut jonkinlainen varavaravara vaihtoehto.

Eihän se mieltä ylennä.

Minulle myös käynyt noin useammankin kerran. En ymmärrä, miksi pitää luetella ketä kaikkia on jo pyytänyt? Tai luetella keiden kaikkien kanssa on tänään aiemmin soitellut/viestitellyt. Tuleehan siitä tunne, ettei kaveri arvosta ollenkaan. Sellainen: "Olen suosittu (toisin kuin sinä), mutta alennun nyt hyvää hyvyyttäni uhraamaan kallisarvoista aikaani sinuun". Mieluummin yksin kuin sietää tuollaista.

Vierailija
27/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satutti ja satuttaa💔

Tuli varmaan aika "käytetty ja roskiin dumpattu" fiilis.

Todella. En voi edelleenkään ymmärtää miksi näin kävi, ei voi ensin olla noin niinkuin meillä oli ja sitten näin, ei vaikka tottakai ihmisellä muitakin ystäviä voi ja ns saa olla. Asia on valtava suru minulle.

Vierailija
28/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
29/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä. Kaveri kutsui pikkujouluihin ja perui kun sai muuta seuraa=parempia kavereita sinne pikkujouluihin seuraksi :) Minä olin sitten kuulkaa jo laittanut hiukset, vaatteet ja lakkailin kynsiä joulun punaisiksi kun viesti kilahti ettei "sun tarvitsekaan tulla" :D Kyllä muuten itkin! Se kaveruus ei kauan kestänyt tuon jälkeen enää.

SItä ennen oli toki ollut klassista sitä että kutsuu minut luokseen että voi valittaa kaikkia vastoinkäymisiään ja ongelmiaan, mutta hauskat asiat varattiin hyville kavereille. :)

Tiedän siis miltä sinusta tuntuu ap! 

Vierailija
30/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tai on saattanut itse kysyä et otetaanko viiniä?

Sit parempi kaveri soittanut kesken illan et lähetkö baariin, niin tälle tulee kiire vetää viini kiduksiin ja lähtee sit sinne baariin ja itse jään kotio nakottamaan

Ei jumalaut. Tuossa tilanteessa kysytään siltä alkuperäiseltä seuralaiselta että haluutko lähtee myös, jos ei, niin sitten jatketaan viinittelyä.

Vierailija
31/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opportunismi on huono piirre ystävässä ja kaverissa. Molempien eteen tulee ennemmin tai myöhemmin etuliite ex.

Vierailija
32/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin uuden ammatin aikuisiällä. Valmistuin keväällä, joten ajattelin, että en varsinaista juhlaa järjestä, koska kaikilla on nuorten juhlia silloin. Ilmoitin ystävilleni, että en juhli valmistumistani, mutta tervetuloa käymään sitten kun sopii. Kaikki ilmoittivat, että nyt ei sovi, kun lähipiirissä on jollain nuorella juhlat.

Totesin vain itsekseni, että ei minulla sitten kai ystäviä olekaan.

Vierailija
33/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää parinkympin jälkeen.

Vierailija
34/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää parinkympin jälkeen.

Sama täällä. Nykyisin "nähdään joskus". Ja aina, kun otan näihin "ystäviin" yhteyttä, päättyy keskustelu siihen samaan: "Nähdään joskus." tai "Meidän pitäisi nähdä." Ja tämän sanoo se toinen osapuoli, en minä. Minä olen aina, että joo, pitää järkätä jotain. Mitään ei kuitenkaan koskaan kuulu, ellen minä ota yhteyttä. Jos kutsun kylään tai ehdotan tapaamista, se ei juuri nyt käy.

Vierailija
35/35 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on melkein kantava piirre minun ihmissuhde-elämässäni. Näin jälkeenpäin voin ihmetellä sitä, että jaksoin jopa vuosikymmeniä uskoa, etteivät ihmiset "tahallaan" tee minulle ohareita. Joidenkin ihmisten kohdalla olen ollut niin joustava ja ymmärtäväinen, että he ovat alkaneet ilmoittaa minulle kuviosta etukäteen.

Yksi erikoisempi tapaus on jäänyt hyvin mieleen. Kauan sitten kävin lauantaisin saunomassa erään naapurikorttelissa asuvan kaverini luona, koska hän ei halunnut mennä taloyhtiönsä saunaan yksin. Järjestely toimi siihen saakka, kun hän hullaantui kollegaansa, joka ukkomiehenä piti kovasti siitä ajatuksesta, että voisi käydä sauna- ja naimareissulla nuorehkon kollegattarensa luona aina ehtiessään. Kaverini ilmoitti minulle, että jos mies ei tulisikaan, minä voisin juosta pitkin töölöläiskatuja paikkaamaan. Poikkeuksellisesti minulle riitti yksi kerta, kun tajusin, miten tyhmä olin istuessani puhelimen ääressä saunakamppeet valmiina odottamassa puhelua, joka ei tullut. Juoni tiivistyi, kun kaverini oli kertonut kuviosta tuolle miehelle, joka oli innoissaan ehdottanut, että kyllä sinne saunaan kolmekin mahtuu. Kaveruus loppui aika pian.

Aloin karsia kavereita sitä mukaa, kun ohareita tapahtui. Ne eivät nimittäin olleet mitään poikkeustapauksia, vaan minun seuraani alun perinkin etsiytyi ihmisiä, jotka jotenkin tunnistivat minut helposti hyväksikäytettäväksi.