Vieläkö joku tilaa TEMU-roinaa ???
EU:n ulkopuolelta, pääosin Kiinasta, Suomeen saapuvien alle 150 euron pakettien määrä nousi viime vuonna yli 800 prosenttia, selviää Tullin tilastoista. Vuonna 2024 EU:n ulkopuolelta tuli Suomeen 28,2 miljoonaa lähetystä.
Maailma ei kestä tämmöistä täysin turhan lyhytikäisen roinan kuskaamista toiselta puolen maailmaa, joka heti kohta on roskissa.
Herätkää.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai Temusta tilaan halvalla, enkä maksa jollekin 10 kertaista hintaa samasta tuotteesta.
Mihin sinä krääsää tarvitset?
Säälittävää puhua krääsästä. Itse olen todennut, että Temussa on paitsi Suomen hintatasoa edullisempia tuotteita myös paljon sellaista hyödyllistä, mitä Suomesta ei saa. Mutta jos joku haluaa tyytyä Prisman ja Tokmannin valikoimiin, se hänelle suotakoon.
Askartelu- ja maalaustarvikkeet yms kannattaa todellakin tilata Temusta. Täysin samaa kamaa mitä esim Sinelli myy hirveään hintaan.
Todellakin tilaan!!!
Ap taitaa olla itse katkeroitunut kauppias, tai sitten joutuu katsomaan, miten ostamiensa Tokmannin osakkeiden arvo tippuu aina vaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai Temusta tilaan halvalla, enkä maksa jollekin 10 kertaista hintaa samasta tuotteesta.
Mihin sinä krääsää tarvitset?
Tasan samaa krääsää kuin Minimanit, Rustat, Tokmannit yms myy. Kuka niissä käy ostoksilla? Mietippä sitä.
(Tosin kohta ei kukaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap että yksittäisen kuluttajan pitäisi herätä ostamaan tuote suomalaiselta välikädeltä jotta hän saisi rahaa??? Mutta tämä välikäsi saa kuitenkin tilata tuotteita sieltä Kiinasta??
Sovittaisko, että ostetaan vain kotimaista ja Euroopassa tehtyä, vähän ja harkiten.
Jätetään turha ja tarpeeton TEMU-roina pois. Niissä on vaarallisia kemikaaleja myös. Kukaan ei valvo.
Ei niitä kotimaisia ja Euroopassa tehtyjäkään kukaan valvo. Pistokokeita tehdään ja jos niissä jää jotain haaviin, niin kielletään. Niitä vaarallisia kemikaaleja on ihan kaikkialla. Itse tilaan ihan tarpeeseen sieltä Temusta ja hyviä ovat tuotteet olleet. En ole vielä mitään tilaamani heittänyt roskiin. Teen jopa niistä muovipusseista mattoja ja käytän hyvät pussit kirpparimyyntiin. Mikään ei mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ap että yksittäisen kuluttajan pitäisi herätä ostamaan tuote suomalaiselta välikädeltä jotta hän saisi rahaa??? Mutta tämä välikäsi saa kuitenkin tilata tuotteita sieltä Kiinasta??
Sovittaisko, että ostetaan vain kotimaista ja Euroopassa tehtyä, vähän ja harkiten.
Jätetään turha ja tarpeeton TEMU-roina pois. Niissä on vaarallisia kemikaaleja myös. Kukaan ei valvo.
Vaikka kemikaaleista olen samaa mieltä, mistä löydät Suomessa tehtyjä tuotteita Fiskarsin lisäksi?
Monet muut suomalaiset firmat ovat vieneet tuotannon vietnam-kiina akselille. Pentik taisi nyt viimeisimpänä viedä tuotantonsa Euroopan ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Temuvihaajan ulinaa on aina ilo kuunnella.
Niin on 😂😂😂😂😂
En ole tilannut, enkä tule koskaan tilaamaankaan. Mitä ihmettä mä moisella roskalla tekisin
Vierailija kirjoitti:
Ap:n firma on konkurssin partaalla ja siksi hän avautuu täällä 🤣. Mee itkee Petterille ja Purralle
Tilaan Temusta aina kun mahdollista
Tokmannilta ja Keskiseltäkin saa romua. Temusta nekin romunsa tilaa.
No enpä ole mitään turhaa ostanut, eikä mikään ole vielä roskiin mennyt.
Kun lukee tämäkin ketjua varmistuu, että ihmisapinakunnan tulevaisuus on synkkä.
Ymmärrän, että kun halvalla saa, monille vähävaraisille on tullut mahdollisuus ostaa kaikenlaista. Kysymys kuuluu kuitenkin, tarvitseeko sitä huonolaatuista roinaa kuitenkaan? Paitsi huonolaatuista, tavara on tehty lapsityövoimalla tai muuten riistämällä. Onhan kaikille selvää, että parin euron tabletin taustalla on kaikenlaista. Tälle ei pidä sulkea silmiään.
En mutta Alista on tulossa paketti.
Silti ostat samoja tuotteita Suomesta kalliimmalla hinnalla. Tiedätkö että esim. Tokmanni, Rusta ja Hintakaari tilaavat tuotteensa Alibabasta?
Ite en ole keksinyt ainuttakaan syytä ostaa tuolta mitään. Liian paljon täysiä tuoteväärennöksiä ja jopa vaarallisia tuotteita myynnissä.
Suomesta voi ostaa suomalaisen sängyn / huonekalun jos on varaa tai Ikea (Ruotsi). Toffifee on saksalainen valmistus ja ruotsalaisen firman tuoma. Valmistaako Suomessa kukaan mitään paitsi ruokia ja onko hinta-laatu suhde hyvä, kuitenkaan oikeuksia polkematta.
Ötökät, kuten luteet, tilataan siinä samalla. Yök.