Kuvitellaan, että asuntosi tuhoutuisi täysin tulipalossa ja mitään vakuutuksia ei ole. Paljonko rahaa menisi uusiin kalusteisiin?
Ja mitä kaikkea ostaisit täysin samanlaisena uudestaan tilalle? Onko jotain, mitä et haluaisi enää, jos menisi pilalle (esim kirjahylly)?
Kommentit (35)
Mä oon ollu asunnoton ja muuttanut niin monta kertaa että en kiinny tavaroihin, mitään ei jää kaipaamaan, tavaraa voi aina ostaa uutta.
Kysyit samaa fb naistenhuoneella.
En kuvittele koska mulla on vakuutus.
Menisi kaksion huonekaluihin, tiskikoneeseen, läppäriin, telkkariin ja keittiön pienkoneisiin varmaan 6500e. Lisäksi sitten keittiövälineet, vaatteet, ym tavarat. Olisi se 10000e.
Ei paljon. Mutta pikkutavaroiden arvo voi olla yllättävän paljon. keittiötavarar, lakanat, peitot jne
Juuri muistelin sukulaista, jonka talo paloi ja voivotteli eniten valokuvia. Tosiaan, niitähön ei ennen laitettu tilulle ja olivat vain paperiversiona. Muita asioita sai rahalla, jopa uuden talon.
Jos huonekaluista puhutaan, ei paljon. Mutta sitten tosiaan kaikki tekniikkalaitteet ja vaatteet.
Sohva, sänky, ruokapöytä ja tuolit, TV-taso, kirjahylly yms. 1500 €
Astiat, keittiövälineet, lakanat, pyyhkeet, matot 500 €
En halua edes leikilläni ajatella
tuliskeneä omassa kodissani.
Hyviä, rationaalisia vastauksia
pilvin pimein. On toki hyvin suuri ero
loppusaldossa, kun vertaamme ostamamme
Vepsäläisen sohvan ja JYSKin sohvan
hintaa. 500 vaiko 5500 euroa, kas siinä
pulma. Toisaalta kirpputoreilta voimme
muutamilla euroilla tai kympeillä noutaa
koko olkkarin setin.. kierrätyskeskukset,
realisointi/konkurssipesät.. halvalla lähtee.
Eikö vituttaisi vielä enemmän jos maksamasi kämppä tuhoutuisi?
Minulle kelpaa kirppistavara, joten eipä paljon mitään. Ilmaisia kalusteita melkein tyrkytetään. Olen lisäksi hiljattain perinyt yhden asunnon, jonne voisin suoraan muuttaa.
Eivät olisi korvattavissa rahalla, ja tällä hetkellä nämä joskus halveksutut perintökaluni ovat tällä hetkellä suosiossa. Mutta eiköhän edullisesti jostain löytäisi.Mutta ne eivät kertoisi meidän tarinaamme.
En mitään.
Irtaimistovakuutus on.
En siltikään mitään.
Alkuun pärjää patja lattialla, tai kolme koko perheelle. Kattila, paistinpannu, muuan muki ja lautanen. Yks veitsi ja kolme lusikkaa.
Yksi älykänny asioiden hoitoon ja kaksi vaatekertaa.
Loput romppeet tulee hankittua pikkuhiljaa, riippuen siitä paljonko tilillä on kuvetta ja onko työttömänä.
En laittais samoja. Kämppäkin olisi eri mitä sisustaa.
Joka muuton jälkeen kolmas osa huonekaluista muutenkin vaihtuu. Viimeksi sohva ja 2 sänkyä.
Minulta vain #30. Ei lisättävää. 👋
Noin 400e ois ehkä tän omaisuuden arvo, koko kämppä vaatii päivitystä vaikka ei tuhoutuisi edes...