Lukkopolkimet: maantie vai maasto?
Kumpiko aloittelijalle parempi? Tilasin temusta testiksi SPD-poljin ja klossisetin.
Maantieklosseissa ja polkimissa olisi kuitenkin ehkä parempi voimantuotto suuremman pinta-alan vuoksi.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Vaarallinen ja oikeasti tarpeeton keksintö. Etenkin maastossa.
Oon maallikko, mutta kyl lukolliset polkimet maastoon kuulostaa ihan itsetuhoisen ihmisen hommilta. En mä ottaisi lukkopolkimia käyttöön ellen olis kilpapyöräilijä.
Meidän perheessä fillarit, niiden varusteet ja huollot ostetaan suomalaiselta fillarialan perheyritykseltä. Hyvin on toiminut.
Maantiepyöräilyssä tykkään lukkopolkimista ja olen käyttänyt jo vuosia. Ja olen ihan tavallinen, vanhempi naisihminen, harrastuspyöräilijä. Maastoon en uskaltaisi vaikka potkaisemalla sivulle kengän saakin helposti irti.
Kerran jos toisenkin olen nähnyt miten ihmiset äkillisessä tilanteessa taistelevat niiden kanssa, kun ei se lukko aukenekaan toivotulla tavalla. Siinä sitten paniikissa nykivät.
Vierailija kirjoitti:
Jos polkee alle 20 kilsan hyötypyöräilyjuttuja niin ei niitä silloin tarvitsekaan. Mutta jos polkee 250 kilometriä päivässä niin jalat väsyvät todella pahasti jos kenkä/jalkapohja ei ole juuri oikealla kohtaa polkimella. Altistaa myös vammoille helpommin väärässä paikkaa jalan pitäminen.-