Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia rekrykoulutuksista?

Vierailija
15.08.2025 |

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin akateemisena työttömänä ja hain tällaisen koulutusohjelmaan jolla olisi täydennetty aiempia opintoja niin että saan muodollisen pätevyyden alaan liittyvään erikoisosaamiseenm

Kun yritin hakea ohjelmaan, minulle ilmoitettiin että minun pitää hakea itse työpaikka jossa teen juuri sitä työtä johon vasta koulutuksessa pitäisi pätevöityä.

Vasta kun olen löytänyt työpaika  he voivat ottaa minut koulutukseen eli veronmaksajat maksavat palkkani ja yritys saa ilmaista työvoimaa.

Koomisinta oli se että itse nimellinen koulutus eteni niin verkkaisesti että hakijan on todellisuudessa pakko osata jo valmiiksi kaikki koulutuksessa muka opetettavat asiat että kukaan palkkaisi sitä puoleksi vuodeksi töihin.

Suomeksi sanottuna samanlaista avointa huijausta kuin kaikki muutkin "työllistämistoimet".

Pitääkö työpaikka todella

Mä hain vuosi sitten rekrykoulukseen Pirkanmaalla ja kuvio oli käytännössä juuri tuo. Etukäteen oli mainostettu n. viittä paikkaa (joista osa ei edes ollut akateemiselle kohderyhmälle sopivia) ja väitettiin että lisää on tulossa, mutta kun hakijoita oli jotain 400 niin infossa ilmoitettiin että hakekaa itse niitä paikkoja. Pistin varmaan parikymmentä hakemusta pirkanmaalaisiin yrityksiin, ei kiinnostanut korkeakoulutettu työntekijä edes ilmaiseksi. Näissä työkkäribisneksissä on mukana todella epämääräisiä tekijöitä, siis tässäkään tapauksessa yhteistyöyritys ei tehnyt käytännössä mitään, ei järjestänyt opetusta kun sen oli määrä tapahtua työpaikalla eikä edes niitä työssäoppimispaikkoja, mutta kuittasi epäilemättä hyvät palkkiot. 

Vierailija
22/24 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Lean?

Tuonne voi siis hakea Uudenmaan ulkopuoleltakin mutta tuskin valitaan?

Huumehommia tarjolla näköjään.

https://poliisi.fi/-/vantaalla-tehtiin-suomen-ensimmainen-lean-huumeen-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin akateemisena työttömänä ja hain tällaisen koulutusohjelmaan jolla olisi täydennetty aiempia opintoja niin että saan muodollisen pätevyyden alaan liittyvään erikoisosaamiseenm

Kun yritin hakea ohjelmaan, minulle ilmoitettiin että minun pitää hakea itse työpaikka jossa teen juuri sitä työtä johon vasta koulutuksessa pitäisi pätevöityä.

Vasta kun olen löytänyt työpaika  he voivat ottaa minut koulutukseen eli veronmaksajat maksavat palkkani ja yritys saa ilmaista työvoimaa.

Koomisinta oli se että itse nimellinen koulutus eteni niin verkkaisesti että hakijan on todellisuudessa pakko osata jo valmiiksi kaikki koulutuksessa muka opetettavat asiat että kukaan palkkaisi sitä puoleksi vuodeksi töihin.

Suomeksi sanottuna samanlaista avointa huijausta kuin kaikki muutkin "työllistämistoimet".

Joo mä muistan tän. Yks esitellyistä paikoista oli joku kauppa, jossa tehtävänä oli mm. myymälän siisteydestä huolehtiminen. Sellasta koulutusta maisterille. 

Vierailija
24/24 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9 vuotta sitten rekrytointikoulutuksessa, ja puolen vuoden koulutuksen jälkeen sain vakituisen työpaikan (IT-ala). Olen samassa firmassa edelleen, pari kertaa edennyt vaativampiin töihin ja palkkakin noussut mukavasti mukana. Tästä on toki kauan aikaa, mutta minulle rekrykoulutus oli hyvä kokemus.