Miten ehditte olla lapsen kanssa arkisin?
Jos lapsen hakee töiden jälkeen iiltapäiväkerhosta klo 17 ja sitten on kotona noin 17:15. Teen päivällisen, tarkistetaan läksyt, katsotaan reppu huomiseksi ja vaatteet ym. Ja klo 19 pitää olla jo iltapala, jotta lapsi on ehtinyt syömään sen, käymään suihkussa ja pesulla ja sänkyyn ennen kahdeksaa (herätys klo 6:30). Eihän tässä ehdi mitään tehdä arkisin.
Kommentit (105)
Ekaluokkalaisten ei ole suositeltavaa kulkea pyörällä. Noin muutenkaan pyöräily ei ole järkevä vaihtoehto, jos ap asuu esim. Helsingin keskustassa.
Eihän tässä kukaan ehdota, että lapsi lähetettäisiin yksin pyöräilemään kouluun. Vaan että äiti ja lapsi pyöräilevät yhdessä sinne kouluun. Tuskin se aamuisin pyöräileminen kodin ja koulun välillä yhdessä on yhtään sen vaarallisempaa kuin yhdessä pyöräily kotoa leikkipuistoon viikonloppuna. Mutta kasvata AP selkäranka, mies aamulla ylös ja kuljettelemaan teidät autolla, lapsen kouluun ja sinut töihin. Ja jollet sellaista selkärankaa pysty kasvattamaan, niin kasvata edes sellainen, että saat lapsesi liikkumaan ripeästi aamuisin, sama matka se koulumatka on molempiin suuntiin.
Hyvin ehdin. Muutimme jo hyvissä ajoin ennen koulun alkua alle 1km päähän koulusta. Lapsi kulkee matkat itsenäisesti ja minullakaan ei ole työmatkaa kuin 15min suuntaansa. Kotona olen viimeistään 16.15.
Pakko testata jonain päivänä reaktiota ja tehdä aloitus otsikolla:
"En viitsi viedä lastani kouluun, koska haluan nukkua aamulla pitkään"
Mä haluun kans tuollaisen miehen itselleni mikä aloittajalla on! Mistä näitä miesvauvoja putkahtelee jotka eivät ota koppia mistään? Laita se uniikki lumihiutale ruotuun ja jos ei onnistu niin ala katselee uutta kotia sulle ja lapsellesi lähempänä koulua ja työpaikkaa. Koulua ollut vasta viikon verran ja lapsi nyt jo ihan poikki, aika nopeasti tarttis varmaan tehdä jotain?
No jos sinulla on ajokortti, niin vie sinä se lapsi aamulla kouluun sillä miehen autolla. Sitten tulet takaisin kotiin ja lähdet itse töihin sillä bussilla. Tai vielä parempi toki olisi että menet autolla myös töihin, ukko saa sitten mennä sillä bussilla. Sanot vaikka että hups, et olisi enää bussilla ehtinyt ja menitkin autolla.