Miksi ruokaäpeistä ei saa tilattua mitään muuta kuin hiilarimössöä?
Kaikkialla vain vehnää, rasvaa, leipää, ranskalaisia ja epämääräisiä pakastekasviksia.
Lihaa saa korkeintaan mausteena jota on jonkun lätyn päällä pari hassua palaa. Jotain ravitsevaa isoa kanasalaattia ei ole minkään paikan menussa ellei wolttaa ihan jossain Helsingin ydinkeskustassa.
Olen kokeillut wolttia pk-seudulla matkustaessani ja valikoimassa oli jopa ihan terveellisiä vaihtoehtoja ja ravintoloita.
Tampereella pelkkää samaa vehnärasvamössöä paikasta toiseen. Rasvassa paistettua vehnäjauhoa joka puolella.
Kommentit (14)
Sillä saa korkeimman katteen. Myyt käytännössä 0,90e arvoista paskalättyä asiakkaille "alennuskoodien kera erikoistarjouksena" hintaan 13,95 jonka päälle palvelumaksut ja kuljetusmaksu.
Jos myyt jotain pihviä niin pelkästään raaka-aineeseen menee kymppi. Liiketoimintalogiikka estää sen että tuolla voi myydä mitään oikeasti ravitsevia ainesosia. Parasta on myydä sellaista joka säilyy ravintolan keittiössä vuosia ja jonka sisäänostokustannukset ovat olemattomat.
ps. Pizza-Onlinesta (nyk. Foodora) sai kulta-aikoina pihvin ranskalaisineen 9 eurolla. Ruokaäppien kulta-ajat menivät jo
Täällä Turussa ainakin saa. Mutta suuri osa varmaan tosiaan tilaa noista appseista pääosin lohturuokaa, krapularuokaa yms, eikä silloin terveelliset vaihtoehdot niin napostele.
Ööööö, juuri tilasin kebab-salaatin tuplalihalla.
Ei edes pk-seudulla ole aina ihan helppoa tilata laadukasta ruokaa, varmaan 90 prosenttia valikoimasta on sitä hiilarihöttöä. Muutama terveellisempi vaihtoehto, kyllä kaipaisin enemmän vaihtelua.
Ravintola joutuu yleensä hinnoittelemaan annoksen 3 kertaa ainesosien kustannukset, jotta kattaa työvoimakulut, tilanvuokrat, kaikki laskut ja maksut. Kaipailemasi hyvin proteiinipitoista annosta jossa ei olisi halpoja energiakomponentteja kuten riisi, vehnä. yms, joutuisi hinnoittelemaan niin korkealle, että useimmat ei sitä tilaisi sillä hintaa.
Musta tuntuu, näin vähärasvaisella ruokavaliolla sappeni takia olevana, että suurin osa sekä eineksistä että ravintolaruoista on superrasvaisia. Joku keitto tai salaatti ilman kastiketta on ehkä ok, mutta minä haluaisin saada kiinteän, lämpimän ruoan eteeni.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa soijarouhetta. Siinä on protskua yli puolet.
Kuivana, joo. Ja vain noin puolet imeytyy.
Kanakebab salaatilla on mun lemppari, lisään vielä jalapenoviipaleita annokseen ja joskus fetajuustoa.😋
Vierailija kirjoitti:
Ei edes pk-seudulla ole aina ihan helppoa tilata laadukasta ruokaa, varmaan 90 prosenttia valikoimasta on sitä hiilarihöttöä. Muutama terveellisempi vaihtoehto, kyllä kaipaisin enemmän vaihtelua.
Jep, ainakin Länsi-Helsingissä on ihan nollissa minkäänlainen kotiinkuljetettava etäisesti terveellinen ruoka. Flash dealeissakin on toinen toisensa jälkeen samankaltaisempia pizzerioita (joiden nimissä on aina joku king tai kuningas :D ) ja kebupaikkoja.
Varmasti tilanne on eri jossain Ullanlinnassa.
Itse olen tykästynyt nepalilaiseen/intialaiseen. Näissäkin on proteiinin määrä todella kitsas ja annos on pääosin riisiä, mutta saapahan välillä erilaisia makuja niistä kastikkeista kun ei osaa itse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ööööö, juuri tilasin kebab-salaatin tuplalihalla.
Ota yläpeukku. Tämä on epäironisesti ainoa tapa saada proteiinia näistä äpeistä.
Rasvassa uitettu vehnäjauho on tuottoisin ja helpoin tapa tehdä rahaa ravintola-alalla. Etenkin jos myy äppeihin ns. ghost kitcheninä jossa vaan kuskit käy siitä ovelta noutamassa tekeleet eikä oikeita asiakaspaikkoja ole.
Siksi noita tulee sinne kuin sieniä sateella. Suht pienellä tuotantomäärälläkin saa itselleen aika hyvän elannon kun kymmenien senttien lätty lähtee matkaan 10 eurolla ja asiakas vielä ajattelee saaneensa edullisen diilin.
Tampesterissahan on siipirafloja joka nurkalla. Ei siivet mitään hiilarimössöä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tampesterissahan on siipirafloja joka nurkalla. Ei siivet mitään hiilarimössöä ole.
No ei mutta tirisevät rasvassa kuitenkin, ja yleensä todella suolaisia. Ei sekään mitään terveellistä ruokaa ole.
Tilaa soijarouhetta. Siinä on protskua yli puolet.