Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proteiinit, rasva vai mustikat. Mikähän aiheuttaa eniten ummetusta?

Vierailija
14.08.2025 |

Olen nyt muutaman viikon syönyt kreikkalaista jogurttia. Ja muutama päivä sit aloin syödä sitä mustikoitten kans. Nyt sitten riesana ummetus, jota ei ennen ole ollut. Painoa yritän saada lisää kun liian laiha olen.  Sen takia aattelin ettei tuon jogurtin rasva olisi pahitteeksi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuidut aiheuttavat ummetusta. Ja kaseiini, joka on eräs maitoproteiini.

No ei aiheuta

Vierailija
22/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet aiheuttavat useille ummetusta. Myös laktoosi-intoleranssi voi näkyä ummetuksena, ripulin sijaan. Mustikoita on myös aikanaan käytetty koettamaan vatsaa ripulitaudeissa. Itse muistan tämän "vanhankansan" kikan. Pidemmän päälle on kuitenkin hyväksi. Veikkaisin siis maitoproteiinia tai kuidun saannin kasvua, yhdistettynä kuivuuteen. 

Ai nykylääketieteen mukaan kuitu aiheuttaa ummetusta, kun vielä puoli vuotta sitten kuidun lisääminen oli heidän mielesään ratkaisu ummetukseen? xD Voi hyvää päivää en kestä teitä i diootteja.

Se on noitten huuhaan levittäjien kommentti, vrt rokotevastaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset löystyttävät suolta, eli syötkö päivittäin vihanneksia ja kasviksia? Vähintään sellaiset 200-300g?

Kaiken muun voit unohtaa ummetukseen liittyen. On aivan sama syötkö kilon makaryllejä vai pihviä, sinua ummettaa jos et syö riittävästi kasviksia.

Teoriassa hyvä, mutta en pysty syömään paljonkaan vihanneksia/kasviksia. Tulee jäätävät ilmavaivat.

Eli sinulla on refluksi etkä pysty syömään ihmiselle lajityypillistä ravintoa, koska et kestä ilmavaivoja. Ongelmasi ei siis ole ummetus vaan asennevamma, ehkäpä myös ylipaino eli ylensyönti. Refluksi johtuu liian löysästä kehosta. 

Elikkäs lopeta ylensyönti, siirry kohtuulliseen vihannespitoiseen ravintoon (esim. atkins/vhh), laihduta ja paranna suolistosi ja peräreikäsi.

Tuliko nyt hyvä mieli tästä ilkeästä kommentista? Siis olen alipainoinen, eikä todellakaan ole kyse ylensyönnistä...päinvastoin.

Vierailija
24/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka aiheuttaa monille ummetusta.

Vierailija
25/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juomisella kannattaa aloittaa ummetuksen hoito. Jos vika on nesteenvajauksessa, ummetus alkaa helpottaa puolessa tunnissa runsaasta veden juonnista (puolisen litraa riittänee). Jos ei helpota, niin sitten vika on todennäköisesti ruokavaliossa. Jotkin lääkkeetkin voivat toki aiheuttaa suolen lamaantumista, joka näkyy sitten tosi pahana ummetuksena.

Vierailija
26/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin tuossa kesällä alkaa tarkkailla painoani ja rupesin tekemään perunapohjaisia keittoja ruuaksi(oli helteellä helppokin), meni muutama päivä ja kummastelin kun pakki oli jumissa. Sitten jätin perunat keitosta pois ja tein kasvis-lihakeittoja niin mahakin siitä tykkäsi. Peruna siis ei sula minun suolistossa jostain syystä samalla tavoin kuin muut kasvikset.

Vierailija
27/27 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mustikka on kunnon laksatiivi. Ei voi paljon syödä kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän