Ilmottauduin työttömäksi työnhakijaksi heinäkuussa, ensimmäinen tapaaminen on vasta syyskuussa
Kommentit (26)
Laiskat työttömät ei mene edes työkkäritapaamisiin, vetää vaan kaljaa kotona! Karenssi ja tuet pois tuommoisilta.
t. Eräs, joka voisi kuvitella jonkun urpon sanovan näin
Mä viime vuoden puolella. Vieläkääm mitään tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi 2 vuotta sitten palkkatukityön loputtua. Virkailija innostui heti että järjestämme sinulle pian tapaamisen niin saadaan sinulle uusi työpaikka ennen kuin työttömyys pitkittyy. Naputteli konetta ja katseli tietojani. Sitten ilme muuttui, ja kysyi, puuttuuko täältä sinun aikaisempia työpaikkoja, kun näyttää että sinulla on viimeisen 32 vuoden aikana työhistoriaa vain 7 vuotta. Totesin että ei puutu. No ei sen jälkeen ollutkaan enää niin varma että minä työllistyn pikaisesti. Nyt sitten työttömänä 2 vuotta, ei yhtään työhaastattelua vaikka työhakemuksia on tullut lähetettyä. Eivät ole hirveesti niiden tapaamisten peräänkään vinkuneet...
M52
Muistan kun nuorena 27-vuotiaana ilmoittauduin työttömäksi te-toimistolla. Virkailija ihmetteli kovin paljon, kun olin ollut töissä elämäni aikana vain 5 kuukautta. Silloin tuo oli kai harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja vaan täältä toimistolta. Heinäkuussa kaikki ovat lomilla. Jokunen haahuilee siellä, kun ei ole päiviä tai säästää niitä myöhempään.
Tasan mitään ei ei tehdä, siis mitään. Vain pakolliset, eli siis ovet avataan ja valot päälle mutta siinä se.
Sitten kun ne vakituiset tulee lomalta, niin pitää vähän tasoitella ja katsella ihan rauhassa. Ei tässä mikään kiire ole. Syksymmällä voi käynnistellä sitten ja katsella niitä asiakaslistoja. Kaikkien asiakkaiden uusimispäivämääriä siiretään ainakin kuukausi eteenpäin.Sitten onkin jo syyslomien aika. Samoin alkaa saikuttelukausi. 3 päivää saa olla poissa omalla diagnoosilla, joten meillä esim nämä sienestäjä-metsästäjä-mökkihullut käy toimistolla ma-ti ja keskiviikkona sit ei enää näykkään.
Kyllähän siinä työt kasautuu, jää hommat tekemättä. Teillä se näkyy niin, että yhteydenottoja, saatika tapaamisia ei t
Tämä on niin totta!
Potkulaki säädetään nimenomaan työhaluttomia julkisen sektorin työntekijöitä varten, joista ei pääse eroon millään. Meno on kuin Neuvostoliitossa.
Eikö tuo aktivointi suunnitelma ole tuen ehtona?