Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmottauduin työttömäksi työnhakijaksi heinäkuussa, ensimmäinen tapaaminen on vasta syyskuussa

Vierailija
14.08.2025 |

Onko muuallakin näin hidasta? 

Kommentit (26)

1/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattotaan, mä ilmoittauduin tällä viikolla. Ei kyllä oo mitään tapaamisia ollut vuosiin, soittelevat vain. 

Vierailija
2/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tapaaminen? Usean vuoden olin työnhakijana ja vain puhelimen välityksellä ottivat yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö tosiaan tee kotikäyntejä?

4/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? 😂

Vierailija
5/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi 2 vuotta sitten palkkatukityön loputtua. Virkailija innostui heti että järjestämme sinulle pian tapaamisen niin saadaan sinulle uusi työpaikka ennen kuin työttömyys pitkittyy. Naputteli konetta ja katseli tietojani. Sitten ilme muuttui, ja kysyi, puuttuuko täältä sinun aikaisempia työpaikkoja, kun näyttää että sinulla on viimeisen 32 vuoden aikana työhistoriaa vain 7 vuotta. Totesin että ei puutu. No ei sen jälkeen ollutkaan enää niin varma että minä työllistyn pikaisesti. Nyt sitten työttömänä 2 vuotta, ei yhtään työhaastattelua vaikka työhakemuksia on tullut lähetettyä. Eivät ole hirveesti niiden tapaamisten peräänkään vinkuneet...

M52

Vierailija
6/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä se haittaa, ihan turhia ne tapaamiset on. Itse ne työt on hankittava, työkkärin rooli on lähinnä etsiä syitä laittaa sinulle karenssia.

Vierailija
7/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin työttömänä vuodet -14-22. Ei yhtäkään fyysistä tapaamista te-henkilön kanssa. Kaksi kertaa sieltä soitettiin ja kyseltiin kuulumisia noiden vuosien aikana.

Hassua sinänsä, kun noihin vuosiin sisältyi kaksi aktiivimalliakin. Lienevätkö kontaktoineet asiakkaita aakkosjärjestyksessä? Sukunimeni alkukirjain on aakkosten viimeisiä.

Vierailija
8/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viime syksynä työttömäksi. Joulukuussa soittelivat ja toisen kerran maaliskuussa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Vierailija
9/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko sä joku koomikko?

Vierailija
10/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja vaan täältä toimistolta. Heinäkuussa kaikki ovat lomilla. Jokunen haahuilee siellä, kun ei ole päiviä tai säästää niitä myöhempään. 

Tasan mitään ei ei tehdä, siis mitään. Vain pakolliset, eli siis ovet avataan ja valot päälle mutta siinä se. 

Sitten kun ne vakituiset tulee lomalta, niin pitää vähän tasoitella ja katsella ihan rauhassa. Ei tässä mikään kiire ole. Syksymmällä voi käynnistellä sitten ja katsella niitä asiakaslistoja.  Kaikkien asiakkaiden  uusimispäivämääriä siiretään ainakin kuukausi eteenpäin.

Sitten onkin jo syyslomien aika. Samoin alkaa saikuttelukausi. 3 päivää saa olla poissa omalla diagnoosilla, joten meillä esim nämä sienestäjä-metsästäjä-mökkihullut käy toimistolla ma-ti ja keskiviikkona sit ei enää näykkään.

Kyllähän siinä työt kasautuu, jää hommat tekemättä. Teillä se näkyy niin, että yhteydenottoja, saatika tapaamisia ei tule.

Ai miksi osastonjohtaja ei saa puhtia työntekijöihinsä? Ei kiinnosta. On odottanut vuosia, että tulis ministeriöstä Hesasta kutsu, et tuutko tänne töihin, kun tarvittais pätevää miestä paikalle. Nyt alkaa näyttää ettei sitä puhelua tule, niin ei sitten viitti turhaan rehkiä muutenkaan. Käy jossain seminaareissa ja tapaa kaupungin kumppaneita. 

Sori siitä mutta näillä mennään.

Vierailija
11/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt tapaamisessa. Työttömänä koronan alusta saakka. Ei meidän kunnassa edes ole työkkäriä. Naapurikunnassa on oma virkailija. Puhelimessa hoitunut kaikki asiointi.

Vierailija
12/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tapaaminen? Usean vuoden olin työnhakijana ja vain puhelimen välityksellä ottivat yhteyttä.

Aktivointisuunnitelma 

Vierailija
13/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tapaamiset mitään auta, pitää vaan itse hakea uutta paikkaa., ei noilla ole työpaikkoja tarjolla, yritykset omilla päätöksillään palkkaavat. Tuotanto ja talous sakkaa edelleen joten lisää työttömiä tulossa.

Vierailija
14/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin helmikuussa työttömäksi ja joka kuu on soitetti/3kertaa pitänyt käydä paikan päällä. Nyt heinäkuussa ei soittanut kukaan mutta tässä kuussa taas soitetaan ja syyskuussa käynti.

Vierailija
15/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö kykene omatoimisesti aloittamaan työnhakua ilman tapaamista?

Vierailija
16/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun jälkeen ei oo tullu yhtään soittoa. Aika kauan niillä kestää saada muutoksen jälkeen hommat taas pyörimään... 

Vierailija
17/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktivointisuunnitelma 

Ei minulle sellaista tehty koskaan. Vuodet 2016-22 tein osa-aikatyötä ja olin samalla työnhakijana, että sain lisäksi korvausta työttömyyskassasta. Kaksi kertaa vuodessa soittivat ja kysyivät onko tilanne ennallaan.

Vierailija
18/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi suoraan armeijasta syksyllä 1990. Ensimmäinen tapaaminen taisi olla joskus 1994.

Vierailija
19/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö kykene omatoimisesti aloittamaan työnhakua ilman tapaamista?

Etkö kykene omatoimisesti käyttämään aivojasi? 

Vierailija
20/26 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee kun pyydät. Siivoavat myös ja laittavat ruoan. Jos käy tuuri, niin antavat myös pimppiä, jos olet mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä