Minkä pizzan tilaat, kun pizzan himo yllättää?
Minä tilaan perhelätyn, muuten ei ole minkään kokoosta.
Kommentit (54)
Itse valituilla täytteillä: kana, pekoni, punasipuli, paprika, persikka, mozzarella, valkosipuli, oregano.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanttu, porkkana, peruna
Rosolli kylkeen ja Xmas fantasy-pizza on siinä
Kinkku unohtui. Ja sinappi sitten pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä leivon silloin itse. Just tein 2 pellilistä. Kinkku-ananas-pepperoni-tonnikala-mozzarella.
Hyvää, edullista ja riittoisaa.
Saisiko pohjan reseptin?
Juu, saat. Tämä ohje yhteen pellilliseen.
2 dl vettä
Puolikas hiiva
Puoli tl suolaa
4,5-5 dl vehnäjauhoja
2 rkl öljyä
Hiiva lämpimään veteen liotetaan. Lisätään suola ja jauhot. Lopuksi öljy.
Anna vähän kohota. Levitä pellille. Lisää täytteet. Paista 200 asteessa. Aikaa en osaa sanoa, noin 10-15 min, yleensä vaan katson, että nyt näyttää kypsältä.
Täytteitähän voi laittaa toiselle puolelle erilaisia kuin toiselle, maun ja syöjien mukaan.
Teen aina kaksinkertaisen taikinan ja 2 pellillistä, samalla vaivalla, ja riittää pidempään. Voi myös pakastaa, mutta säilyy jääkaapissa kun muutaman päivän.
Kaikille on maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Lanttu, porkkana, peruna
Ai kauhee.
Quattro formaggi on aika yleinen, perhekoossa, niin riittää seuraavallekkin aterialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä leivon silloin itse. Just tein 2 pellilistä. Kinkku-ananas-pepperoni-tonnikala-mozzarella.
Hyvää, edullista ja riittoisaa.
Saisiko pohjan reseptin?
Juu, saat. Tämä ohje yhteen pellilliseen.
2 dl vettä
Puolikas hiiva
Puoli tl suolaa
4,5-5 dl vehnäjauhoja
2 rkl öljyä
Hiiva lämpimään veteen liotetaan. Lisätään suola ja jauhot. Lopuksi öljy.
Anna vähän kohota. Levitä pellille. Lisää täytteet. Paista 200 asteessa. Aikaa en osaa sanoa, noin 10-15 min, yleensä vaan katson, että nyt näyttää kypsältä.
Täytteitähän voi laittaa toiselle puolelle erilaisia kuin toiselle, maun ja syöjien mukaan.
Teen aina kaksinkertaisen taikinan ja 2 pellillistä, samalla vaivalla, ja riittää pidempään. Voi my
Mahtaako tulla saman makuista kuin ravintolassa? Toi kohotus on nimittäin olematon ja venytys.
Lähellä olevasta italialaisesta pizzeriasta otan usein Diavola-pizzan: tomaattikastike, mozzarella, tulinen salami, sipuli ja grillattu paprika. Tai Regina: tomaattikastike, mozzarella, kinkku ja herkkusieni.
Teen itse valmiista pizzapohjasta sen mukaan mitä kaapissa on. Yleensä 3 eri juustoa, herkkusieniä, tomaattikastiketta ja kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haen Lidlistä roiskeläpän kun kerran kahteen vuoteen tuo tauti iskee päälle.
Ai kauhee, varmaan Atrian kinkkuananas.
Kuis tiesit, oot vaklannu minua :D
En tilaa pizzoja. Teen taikinan ja laitan kylmäkohottumaan 2-3 vuorokaudeksi. Mietin pari päivää päällisiä ja haen ne ennen leipomista. Kuumennan pizzauunin kunnon lämpöön tietenkin elävällä tulella ja leipomisen sitten pizzan. Yleensä tällainen ex tempore -pizza täyttyy mozzarellalla ja ilmakinkulla sekä paiston jälkeen basilikalla, ellen jaksa miettiä jotain erikoisempaa. Tomaattikastikkeen tietysti teen itse ennen leipomista myös. Jos jaksan nähdä vaivaa, toinen suosikkini on savulohi-hollandaise-parsa -pizza, joten siihen toki savustan lohen leppä- ja omenapuulastuilla omasta liiteristä haketettuna ja teen kastikkeen ennalta. Parsat tuoreena penkistä jos on sesonki, muutoin kaupasta.
En ainakaan mitään vegaanista 😂