Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri nyt: Kokoomus suunnittelee leikkaavansa sosiaaliturvan!

Vierailija
13.08.2025 |

Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok) on Helsingin Sanomien tietojen mukaan pyytänyt Kelaa valmistelemaan oman ehdotuksensa sosiaaliturvaan tehtävistä mahdollisista uusista leikkauksista.

Grahn-Laasosen Kelalta pyytämää leikkauslistaa voi pitää poikkeuksellisena, sillä yleensä Kela ei ole vastaavia ehdotuksia tehnyt.

Kelassa aloitti kesäkuun alussa uusi pääjohtaja, kokoomuslainen Lasse Lehtonen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011426332.html

Huntukielto!!! Huoli-ilmoituksia!!! Mikkeli!!! Vahva ja välittävä Suomi!

Kommentit (384)

Vierailija
381/384 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä -, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."

https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot

Mulla on vähän osinkoja ja saavat vähentää mutta eivät voi tehdä sitä kun viisi vuotta kun olen sitten eläkkeellä. Eli kannattaa kasvattaa pottia koska pitemmän päälle hyödyn siitä.

Vierailija
382/384 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten toimeentulo leikataan, mutta tänne toivoitetaan Gazalaiset sosiaaliturvapaikanhakijat tervetulleeksi.

Hyvin perussuomalaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/384 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki nämä vuodet olette laskeneet, kannattaako tehdä töitä ja paljonko. Nyt sitä laskua maksetaan. Kun järjestelmää kuppaa liian moni, sitä aletaan heikentämään kaikilta. Valitettavasti se on näin.

Ken tuossa vihaa nykyistä hallitusta, niin kuunnelkaapa Lindtmania. Onko hän kertonut peruvansa näitä leikkauksia? Ainoa siihen suuntaan viittaus on tämä lapsikorotus, mutta siitäkään ei ole saatu mitään selkeää lupausta. Voin kertoa ilouutisen: Vaalit voitetaan haukkumalla hallituksen leikkaukset ja sitten mitään näistä ei kuitenkaan peruta. Kaikki jää voimaan. Miksi? Koska ei ole varaa muuhun ja nykyinen hallitus tekee nyt sen likaisen työn. 

Tässä on selkeä analogia vuoteen 1995. Ahon hallitus haukuttiin vaalitenteissä aivan maan rakoon. Kaikki oli huonosti jne. Lipponen ja demarit voitti vaalit reippaasti. Kuinka monta Ahon hallituksen leikkausta peruivat? Eivät yhtään. Tiukkaa talouspolitiikkaa jatkettiin ja jopa

Kyse on siitä että ei pahempaa tapahdu. Demarit ei ainakaan pahenna tilannetta. Mulle riittää sekin. 

Vierailija
384/384 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt ollu ilmaistyössä puoli vuotta.  Mitään ei jäänyt käteen paitsi työmatkakulut toki meni omasta pussista.  Ilmaistyöhön otetaan myyjäksi, koska siitä voi olla jotain hyötyä mutta mitään aietta palkkaukseen ei ole eikähän tässä tilanteessa myynti vedä niin että paikkaansa voisi edes ansaita.  Että kiitos vaan. Mulla on myös vaikka millasia ideoita mitä voisi toiminimellä tehdä, mutta olen oppinut että eihän tässä mitään uskalla tehdä. Edes omia käsitöitä ei voi myydä, ettei vaan menetä sitä pientäkin tukea. Edessä köyhä vanhuus. Joitain vuosia sitten olin vielä keskiluokkainen , uraputkessa oleva korkeakoulutettu. Tein sen virheen etten miellyttänyt kaikkia korkea-arvoisia hyvässä työpaikassani ja siitä kärsin lopun ikääni. Aika hurjaa on. Kukaan ei tarvitse mua enkä edes itse voi tehdä itseäni hyödylliseksi koska yrittäjyyden kokeiluhan ei ole mahdollista.  

Saat sen 9 euroa päivä niin älä valehtele. Itsekkin olen menossa. Noista rahoista maksetaan bussilippu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä