Juuri nyt: Kokoomus suunnittelee leikkaavansa sosiaaliturvan!
Sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasonen (kok) on Helsingin Sanomien tietojen mukaan pyytänyt Kelaa valmistelemaan oman ehdotuksensa sosiaaliturvaan tehtävistä mahdollisista uusista leikkauksista.
Grahn-Laasosen Kelalta pyytämää leikkauslistaa voi pitää poikkeuksellisena, sillä yleensä Kela ei ole vastaavia ehdotuksia tehnyt.
Kelassa aloitti kesäkuun alussa uusi pääjohtaja, kokoomuslainen Lasse Lehtonen.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011426332.html
Huntukielto!!! Huoli-ilmoituksia!!! Mikkeli!!! Vahva ja välittävä Suomi!
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
Sossutukia nostavat maanpetturir pitäisi karkottaa Suomesta ja ottaa kansalaisuus pois näiltä kaikilta. On aika tehdä loppu oleskeluyhteiskunnasta. Jokainen työtä tekevä elättää toista henkilöä maksamalla veroja sen verran paljon. Aina kun syö niin tuntuu kun joku toinen tyhjentää jääkaappiasi samaan aikaan. Sellaisia ovat sossutuen varassa elävät lusmut.
T. Paperiukko boomeri
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit, asianajajat ja poliisit rakensivat uusia taloja ja nyt loppuu ala-aste.
Hyvä kokoomus
Hyvä hallitus
Hyvä kokoomus
Olisi kannattanut tehdä niitä lapsia niin paljon että ei tarvitse koulua sulkea. Kouluja on suljettu viime vuosikymmenten aikana valtavasti eli ei mitään uutta auringon alla. Suomessa löytyy kuntia joissa lapsia syntyy alle kolme vuodessa joten päätökset sulkea kouluja on pakko vain tehdä. Jos muuttaa jonnekin pienempään paikkaan asumaan kannattaa ensin tutustua väestöennusteeseen jotta koulun sulkeminen ei tule yllätyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Laasonen vihaa köyhiä?😳
Kokoomuslaiset ovat itsekkäitä ja ilkeitä ihmisiä.
Köyhät eivät ole ihmisiä vaan ongelmajätettä
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten toimeentulo leikataan, mutta tänne toivoitetaan Gazalaiset sosiaaliturvapaikanhakijat tervetulleeksi.
Jostainhan se raha näiden elättämiseen on otettava!
EU on jo vuosia moittinut Suomea liian alhaisesta sosiaaliturvasta.
kokkarit on jo enemmän äärioikeistoa kuin persut.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja asun pienessä yksiössä. En saa toimeentulotukea koska asunto noin 100€ kalliimpi kuin saisi olla( eli 715€/kk). Vuokra 820€- 32 neliötä. Asun Helsingissä ja vaikea löytää halvempaa asuntoa.
Erotus kohtuullisen vuokran ja oman vuokrani on pois rahasta joka minulla on kuussa käytössä kaikkiin kuluihin vuokran jälkeen. Eläke 1030+ asumistuki 245€= 1275€- 820€= 455€ jää käteen vuokran jälkeen. Siitä on maksettava kaikki. Ruoka, lääkkeet, sähkö, puhelin, netti, vaatteet jne. Itse välillä näkee nälkää ja ma mu t ne vaan tekevät ja grillailevat pihalla lihaa monta kertaa päivässä( tuoksu tulee ikkunoista asuntoon) ja lapsilla uusimmat jutut ( iphone futis harrastukset ja knet). Kumma juttu. Taitavat olla hallitukselle arvokkaampia yhteiskunnan jösenia kuin suomalainen. Ei ole mistä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Loisivat demariämmät paniikkikokoukseen MARS!!!!!
APUA!!! TULEE _TÖIHINLÄHTÖ_!!!! A P U A !!!!!!!!!
Tuliskin. Täällä odotellaan niitä 100.000 uutta työpaikkaa. Koska ne tulee?
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja asun pienessä yksiössä. En saa toimeentulotukea koska asunto noin 100€ kalliimpi kuin saisi olla( eli 715€/kk). Vuokra 820€- 32 neliötä. Asun Helsingissä ja vaikea löytää halvempaa asuntoa.
Erotus kohtuullisen vuokran ja oman vuokrani on pois rahasta joka minulla on kuussa käytössä kaikkiin kuluihin vuokran jälkeen. Eläke 1030+ asumistuki 245€= 1275€- 820€= 455€ jää käteen vuokran jälkeen. Siitä on maksettava kaikki. Ruoka, lääkkeet, sähkö, puhelin, netti, vaatteet jne. Itse välillä näkee nälkää ja ma mu t ne vaan tekevät ja grillailevat pihalla lihaa monta kertaa päivässä( tuoksu tulee ikkunoista asuntoon) ja lapsilla uusimmat jutut ( iphone futis harrastukset ja knet). Kumma juttu. Taitavat olla hallitukselle arvokkaampia yhteiskunnan jösenia kuin suomalainen. Ei ole mistä säästää.
EU taitaa maksaa m amujen ottamisesta jotain. Kantasuomalaisista ei maksa kukaan.
Sinuna etsisin jostain toisesta kaupungista halvemman asunnon. Ihan kivoja, keskisuuria kaupunkeja, joissa kaksio on halvempi kuin tuo sinun. Jo lähikunnista löytyy edullista. Riippuu ihan, mihin haluaa satsata, asumiseen vai muuhun.
Ei sitä sosiaaliturvaa tarvita, kun mennään TÖI-HIN!
PITTÄÄ LEIKATA, ETTÄ VOIDAAN NOSTAA PALKKAA YLI 40 KÖYHÄN PUOLESTA.
MUUTEN EI TULE KOROTUSTA ENSIVUODELLE!
PS. OTETAAN KAIKKI LAHJAT VASTAAN EI OLE HAITAKSI.
T. ORPO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuella ollan sairaalassa siivoamassa tai ison marketin kassalla 10 kuukautta ja sitten uusi työtön tilalle.
Kukaan ei kiellä hankkimasta työpaikkaa jostain muualta tai kouluttautumasta paremmin työllistävälle alalle. Siivousyrityksen perustaminen voi olla myös järkevää niin voi rikastua ihan omalla osaamisellaan.
Niin ei kielletä uudelleenkouluttautumista, mutta riistetään uudelleenkouluttatuvalta toimeentulo ja tällä tapaa tehdään se käytännössä mahdottomaksi paitsi varakkaille. Opiskelija ei voi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi luopumatta ensin opinto-oikeudestaan, joten jos jatkaa opiskeluja niin tämä lakimuutos tarkoittaa että jatkossa ei saa kuin 50% alennetun toimeentulotuen, jolla ei tosimaailmassa tule toimeen.
Mä oon nyt ollu ilmaistyössä puoli vuotta. Mitään ei jäänyt käteen paitsi työmatkakulut toki meni omasta pussista. Ilmaistyöhön otetaan myyjäksi, koska siitä voi olla jotain hyötyä mutta mitään aietta palkkaukseen ei ole eikähän tässä tilanteessa myynti vedä niin että paikkaansa voisi edes ansaita. Että kiitos vaan. Mulla on myös vaikka millasia ideoita mitä voisi toiminimellä tehdä, mutta olen oppinut että eihän tässä mitään uskalla tehdä. Edes omia käsitöitä ei voi myydä, ettei vaan menetä sitä pientäkin tukea. Edessä köyhä vanhuus. Joitain vuosia sitten olin vielä keskiluokkainen , uraputkessa oleva korkeakoulutettu. Tein sen virheen etten miellyttänyt kaikkia korkea-arvoisia hyvässä työpaikassani ja siitä kärsin lopun ikääni. Aika hurjaa on. Kukaan ei tarvitse mua enkä edes itse voi tehdä itseäni hyödylliseksi koska yrittäjyyden kokeiluhan ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voisi olla niiden lapsilisien vuoro vaihteeksi.
Kyllä!
Ulkomaalaisten työntekijöiden lapsilisät pois. Miksi maksamme niitä esim. Viroon? Ja leskeneläkettä ei tarvitsisi maksaa jos ei ole alaikäisiä lapsia.
Ja kaikki nämä vuodet olette laskeneet, kannattaako tehdä töitä ja paljonko. Nyt sitä laskua maksetaan. Kun järjestelmää kuppaa liian moni, sitä aletaan heikentämään kaikilta. Valitettavasti se on näin.
Ken tuossa vihaa nykyistä hallitusta, niin kuunnelkaapa Lindtmania. Onko hän kertonut peruvansa näitä leikkauksia? Ainoa siihen suuntaan viittaus on tämä lapsikorotus, mutta siitäkään ei ole saatu mitään selkeää lupausta. Voin kertoa ilouutisen: Vaalit voitetaan haukkumalla hallituksen leikkaukset ja sitten mitään näistä ei kuitenkaan peruta. Kaikki jää voimaan. Miksi? Koska ei ole varaa muuhun ja nykyinen hallitus tekee nyt sen likaisen työn.
Tässä on selkeä analogia vuoteen 1995. Ahon hallitus haukuttiin vaalitenteissä aivan maan rakoon. Kaikki oli huonosti jne. Lipponen ja demarit voitti vaalit reippaasti. Kuinka monta Ahon hallituksen leikkausta peruivat? Eivät yhtään. Tiukkaa talouspolitiikkaa jatkettiin ja jopa leikattiin lisää. Oli pakko. Lipponen kantoi vastuun. Lamasta oli jo nousu alkanut, kun Lipponen voitti ja Ahon hallitus teki virheitä, mutta myös hyviä juttuja. kuten panosti tuotekehitykseen, joka tuki Nokian nousua.
Että lopettakaa kitinä. Ne rahat on menneet ja ne ei palaa pitkään aikaan, vaikka kuka voittaisi vaalit. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitukien eteen tehtävä yleishyödyllisiä töitä. Ei rahaa loisimisesta.
Juu. Myös lapsilisät vastikkeellisiksi.
Onhan ne jo nyt. Lapsi vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuta johonkin pikkukaupukiin. Vuokra on 300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki nämä vuodet olette laskeneet, kannattaako tehdä töitä ja paljonko. Nyt sitä laskua maksetaan. Kun järjestelmää kuppaa liian moni, sitä aletaan heikentämään kaikilta. Valitettavasti se on näin.
Ken tuossa vihaa nykyistä hallitusta, niin kuunnelkaapa Lindtmania. Onko hän kertonut peruvansa näitä leikkauksia? Ainoa siihen suuntaan viittaus on tämä lapsikorotus, mutta siitäkään ei ole saatu mitään selkeää lupausta. Voin kertoa ilouutisen: Vaalit voitetaan haukkumalla hallituksen leikkaukset ja sitten mitään näistä ei kuitenkaan peruta. Kaikki jää voimaan. Miksi? Koska ei ole varaa muuhun ja nykyinen hallitus tekee nyt sen likaisen työn.
Tässä on selkeä analogia vuoteen 1995. Ahon hallitus haukuttiin vaalitenteissä aivan maan rakoon. Kaikki oli huonosti jne. Lipponen ja demarit voitti vaalit reippaasti. Kuinka monta Ahon hallituksen leikkausta peruivat? Eivät yhtään. Tiukkaa talouspolitiikkaa jatkettiin ja jopa
Kaupunki tarjosi siivoojan työtä yläkoulussa. Työaika joka arkipäivä klo 14.00-18.00 ja palkka 1000 brutto -verot ja eläkemaksut.
Pitää ostaa linja-autokortti, että pääsee kulkemaan töihin ja vuokra 800.
Takuueläke on 986 netto, ei mene veroa. Palkat ja eläkkeet on nykyään saman suuruisia.
Älä huoli: oikeistohallituksen politiikka on jo lisännyt rikollisuutta ja vankilat ovat täynnä. Ehkä seuraava toimenpide on paljousalennuksen kasvattaminen tai tuomioiden lyhentäminen. Pääasia, että eliitillä menee hyvin.