Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lutikat vallanneet Tampereen. Tainnut siivoaminen ja suihkussa käynti siellä unohtua ihmisillä.

Vierailija
13.08.2025 |

Lutikat vallanneet Tampereen. Tamperelaiset ei siivoa koteja tästä päätellen eikä käy suihkussa. Nyt koko Tampereen kaupunki pitää mennä siisteys ja hygienia koulutukseen. Lutikat leviävät ja eivät poistu muuten kuin siivoamisella. 

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos luet uutisen niin niitä on päivystyksessä, selviämis- ja katkaisuhoitoasemalla ja yhdessä kerrostalossa. Mikä lie yhdistäisi.

Vierailija
2/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lutikat liity siivoamiseen millään tavalla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä moitittu veden käytöstä täällä, ettei saisi käyttää vettä ja laskut kalliita. Osa pihtaa jopa pyykinpesua ja suihkua. Se voi levitä myös ulkomailta tai joku huonekalu, esine.

Vierailija
4/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos luet uutisen niin niitä on päivystyksessä, selviämis- ja katkaisuhoitoasemalla ja yhdessä kerrostalossa. Mikä lie yhdistäisi.

Työttömyys?

Vierailija
5/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin bussissa Tampereella hippi/punk-naisen, jolla oli syyhyn syömät käsivarret ja kämmenet.

Vierailija
6/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne leviää jos ihmisten asenne luteisiin kodeissaan on tämä: 

Kotilinnasäätiön omistaman vuokra-asunnon asukas kertoi luteiden juoksevan seinillä ja lattioilla.

Luteet ovat päässeet leviämään useaan rappuun ja asuntoon, vaikka talossa on tehty lukuisia erilaisia torjuntatöitä.

Tilanne on ryöpsähtänyt valtoimeksi ja osaltaan sen vuoksi, että asukkaat eivät ole kovin sitoutuneita tai yhteistyökykyisiä.

Vierailija
7/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi on tärkeää, että epäakateemiselle väestönosalle on omat talot ja mieluiten omat asuinalueet.

Vierailija
8/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä tuossa on suoraan sanottuna p..e..rseestä on se, että tuota väkeä pyörii pitkin kaupunkia!

Jokainen varmaan ymmärtää, että 'laitapuolen kulkijat' on käytännössä mahdotonta saada 'kerralla' pyykille hoitamaan ongelma pois.

Iso osa kodittomia/päihteistä sekaisin/ kyvyttömiä hoitamaan (ei edes kiinnosta) itseään. Sitten he kuitenkin käyvät noissa tiloissa, missä lutikoita on.

Käytännössä siis paikka A missä niitä on, siellä lutikat hyppää Maken paitaan tai hiipivät hänen reppuun kun tämä istuu paikan A sohvalla.

Sitten Make pyörii ties missä, istustuskelee Koskarin penkeillä, hyppään ehkä ratikkaan, hengailee Peran kämpillä, päätyy Tayssiin, kulkee ratikalla nukkuu jossain random rappukäytävässä jne. ja lutikka-armeija varisee pitkin poikin...

Sitten sinne Ratikkaan/Tayssiin/Peran kämpille/Koksarin penkille tulee muita ihmisiä, rappukäytävään tippunut lusikka ryömii kynnyksen alta asuntoon jne. ja vaiva lähtee leviämään... ja leviämään...

Pitäisi vaikka MAKSAA noille jokin korvaus (esim. 100e/hlö) jos tulevat johonkin 'messuhalliin' kerralla, missä KAIKKI vaatteet pestään/ desifioidaan/ annetaan uudet, samoin reput ja muut kamat. Ja samaan aikaan myös tehosiivous/torjunta noissa KAIKISSA paikoissa (ratikat, Koskarit jne.) mukaanlukien ko. päivänä.

Vierailija
9/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luteet eivät liity siivoamiseen muuta kuin siinä mielessä, että jos kotona on kovin sotkuista ja roskaista, luteita ja niiden jälkiä ei erota niin helposti kuin puhtailta pinnoilta. Luteista ei pääse eroon siivoamisella.

Vierailija
10/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne leviää jos ihmisten asenne luteisiin kodeissaan on tämä: 

Kotilinnasäätiön omistaman vuokra-asunnon asukas kertoi luteiden juoksevan seinillä ja lattioilla.

Luteet ovat päässeet leviämään useaan rappuun ja asuntoon, vaikka talossa on tehty lukuisia erilaisia torjuntatöitä.

Tilanne on ryöpsähtänyt valtoimeksi ja osaltaan sen vuoksi, että asukkaat eivät ole kovin sitoutuneita tai yhteistyökykyisiä.

Riippuu kai mitä vaaditaan. Miten iäkäs tai joku sairas saa hoidettua kaikki asiat yksin.

Vierailija
11/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu tampereella, mutta käytän julkisia ja olen tiedostanut jo pitkään, että niitä käyttää myös ns- laitapuolen kulkijat ja heillä voi olla lutikoitakin mukanaan, toki niitä voi muillakin olla. Sen vuoksi minulla on erilliset vaatteet kotiin ja kodin ulkopuolelle. Kun tulen ulkoa, niin aina menee kodin ulkopuoliset vaatteet parvekeelle tuulettumaan ja ovat siellä niin kauan kuin suinkin voi. Talvella hyvä, jos on pakkasta.  Jotkut naapurit ovat valitelleet että heillä on jotain kuoriaisia kotonaan (ovat harmittomia, tein joskus lajitunnistusta, ei sis lutikoita, onneksi). minulla ei. Imuroin myös säännöllisesti.  

Vierailija
12/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niitä onnistuneita trolleja tehtaillaan. 1000 prosenttisen varmasti aloittajatrolli tietää miten lutikat leviää, mutta teki tahallaan "virheellisen" otsikon koska tiesi, että saa näin maksimaalisen määrän kommentteja.

Vierailija
13/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käyminenkö se lutikat hävittää...

Vierailija
14/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere sai sitä mitä tilasi?

Vierailija
15/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu tampereella, mutta käytän julkisia ja olen tiedostanut jo pitkään, että niitä käyttää myös ns- laitapuolen kulkijat ja heillä voi olla lutikoitakin mukanaan, toki niitä voi muillakin olla. Sen vuoksi minulla on erilliset vaatteet kotiin ja kodin ulkopuolelle. Kun tulen ulkoa, niin aina menee kodin ulkopuoliset vaatteet parvekeelle tuulettumaan ja ovat siellä niin kauan kuin suinkin voi. Talvella hyvä, jos on pakkasta.  Jotkut naapurit ovat valitelleet että heillä on jotain kuoriaisia kotonaan (ovat harmittomia, tein joskus lajitunnistusta, ei sis lutikoita, onneksi). minulla ei. Imuroin myös säännöllisesti.  

Laitapuolenkulkijoilla todennäköisimmin ei ole lutikoita, koska eivät ulkomailla käy. Matkailijathan niitä lutikoita tänne matkoiltaan "tuliaisina" roudaavat.

Vierailija
16/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

artikkelissa kerrottiin, että tuossa yksikössä asuu jonkin verran päihderiippuvaisia ihmisiä, myös ns. terveitä. Ongelma on noiss apäihderiippuvaisissa, jotka eivät ole yhteistyökykyisiä, mutta toisaalta niissäkin asukkaissa, jotka ovat alkaneet myrkyttää tuholaisia itse - se kun aiheuttaa helposti sietokyvyn kasvua ja huonompia mahdollisuuksia päästä ongelmasta eroon. 

olen pitkään ollut sitä mieltä, että päihderiippuvaiset pitäisi eristää muusta yhteiskunnasta omiin asuinalueisiinsa. mukaalukien parveketupakoitsijiat. Siellä voivat suvaita toisiaan ja opetella ottamaan muitakin ihmisiä huomioon. kun on terveyhtynyt sairaudestaan, niin voisi siirtyä eteenpäin ja vaikka jättää ne lutikat sitten sinne vanhaan kämpppään. Ja vuokranantajienkin ptäisi toimia tehokkaammiin. Esimerkiksi toimittaa tontille tilapäiskonttimajoitusta, jonka aikana koko rakennus myrkytetään huolella ja sitten myrkytyksen jälkeen sauna, jossa kaikki huonekalut ja vaatteet sun muut sanotetaan (tai iso pakastin) ja vain sitä kautta saisi siirtää omat tavarat takaisin asuntoonsa. siitten säännölliset siisteystarkastukset (etenkin, kun tuossa on kyseessä asumisyksikkö, johon majoitetaan myös päihdeväkeä)

Vierailija
17/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luteet tulee niistä Temusta tilatuista paketeista. Lopettakaa se tilaaminen!

Vierailija
18/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapuolenkulkijoilla todennäköisimmin ei ole lutikoita, koska eivät ulkomailla käy. Matkailijathan niitä lutikoita tänne matkoiltaan "tuliaisina" roudaavat.

tuossa artikkelissahan nimenomaan kävi ilmi, että laitapuolen kulkijoiden asunnoista se ongelma lähti liikkeelle

Vierailija
19/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko Mikontalosta löytynyt taas luteita? Niitä löytyy joka syksy.

Vierailija
20/91 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuossa artikkelissa

Missä artikkelissa? Ei täällä ole mitään linkkiä minnekkään annettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan