Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Trikooliina, mikä sidonta aivan pienelle vauvalle (reilut 3vkoa)

04.04.2007 |

Ostin jo ennen pojun syntymää trikoisen kantoliinan (kaislakehto), mutta en sitten ole kummemmin kerennyt perehtymään noihin sidontoihin ja liinan mukana tuli vain tuo kietaisuristi x (vai mikä se nyt olikaan), mutta siinähän ei vielä kait voi noin pientä kantaa.

Oisko jollain kokeneella liinaijialla neuvoa, mikä olisi paras sidonta vajaan kuukauden ikäiselle vauvalle?

Huomasin, että tuo meidän poika tosiaan voisi varmaan viihtyä tuossa liinassa, kun nyt saisin aikaiseksi opeteltua jonkun kunnollisen sidonnan. Haluaisi vain koko ajan olla sylissä ja liikettä pitäisi olla. Eipä siinä sitten hirveästi pysty itse tekemään mitään, kun on vauva koko ajan kainalossa.

Kiitos paljon jos joku viitsii vastata. =)

-viivi ja pieni mies 3vko+4pv

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietaisuristi 2 on ainoa sidonta, jonka koskaan opettelin. Meni vastasyntyneestä 1-vuotiaaseen saakka. Ihan pientä vauvaa voi pitää kehtoasennossa ja kohtapuoliin, kun lonkat aukeavat kunnolla (n. 4-5 vko) voit jo laittaa " normaalisti pystyasentoon.

Vierailija
2/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kietaisuristi2kehto on varmaan hyvä, sopii trikooliinalle hyvin koska siinä vauvaa tukee kolme kangaskerrosta, ristit sekä smokkivyö. Kantoliinakanavan kotisivuilla hyvät kuvalliset ohjeet miten vauva kehtoon laitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuruu trikooliinalla käytössä täälläkin. Pystyasennossakin olen kantanut kolmesta viikosta asti. Pää vain pitää tukea olkaliinan alle. Kehtoasentoon en ikinä vauvaa saanut mukavasti kun hän tuntui siihen alusta asti liian pitkältä omaan leveyteeni nähden ja niskat oli aina ihme mutkalla.

Vierailija
4/5 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin oon pikkuruulla täällä epätoivosesti yrittäny tuota kehtosidontaa, mutta mutkalle menee pikkumiehen niskat, vaikka miten yrittää..

oon yrittäny tiukempaa/löysempää, lasta pystympään/vaakempaan ja kaikkea mitä vaan keksin, mutta mutkalle mennöö niin mutkalle mennöö..

se ois niin hyvä sidonta jos vaan toimis...onkohan jollain toiminu?

Vierailija
5/5 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nostamassa aikaisemmin kirjoittamani perustietopaketin, sieltä voit löytää lisävinkkejä.

Vauvan lonkat aukeavat yleensä noin kaksiviikkoisena, minkä jälkeen häntä voi kantaa pystyssä sammakkoasennossa. Kietaisuristi2 on hyvä ja monipuolinen sidonta.

Mikäli lonkat eivät vielä aukea, voi vauvaa silti kantaa pystyssä (jos hän mieluummin niin viihtyy) jalat mytyssä vauvan rintaa vasten.

Kehtosidonta ei tosiaan kaikilla onnistu ja moni ei koe sitä mielekkääksi eri syistä. Meillä on käynyt niin, että kuopus tuntui siihen liian isolta ja edellinen ei siinä viihtynyt, joten pystyssä olen kantanut :)

Porenn *kantoliinatukihlö*