Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksaa töissä sanoa oma mielipiteensä, kun ketään ei kiinnosta

Vierailija
13.08.2025 |

Olen töissä kuuden hengen akkatiimissä. Kaikki vahvoja persoonia ja äänekkäitä. Olen kapean erityisalan asiantuntija ja olen itkenyt koko aamun. 

Kukaan ei ole kiinnostunut mielipiteestäni. Ennen kuin tulin taloon noin kolme vuotta sitten, olin palkittu omalla alallani. Nyt en jaksa enää edes puhua tai sanoa mitään. Muut päättävät mitä saan sanoa, tehdä tai jopa ajatella. 

Olen käynyt terapiassa asian tiimoilta kohta jo vuoden. Nyt valitettavasti terapeuttini on vielä pitkällä lomalla. 

Jos taloudellinen tilanne olisi parempi, olisin jo vaihtanut työpaikkaa, mutta juuri nyt työpaikat alalla on aika kiven alla. 

Olisiko kellään jotain neuvoja? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tossa mitään voi

Vierailija
2/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pitkää sairastut pahasti. Suosittelen keskustelemaan esimiehesi kanssa ja jos se ei auta, esimiehesi pomon kanssa. Olen ollut samassa tilanteessa.

Kun ihminen vaikenee, hän saattaa: 

Kärsiä yksinäisyydestä:

Kun ei jaa kokemuksiaan muiden kanssa, voi tuntea itsensä eristäytyneeksi ja ymmärtämättömäksi.

Kokea lisää stressiä:

Sisäinen paine ja ahdistus kasvavat, kun tunteita ei päästä ulos.

Oireilla fyysisesti:

Stressi ja tunteiden tukahduttaminen voivat ilmentyä fyysisinä oireina, kuten päänsärkynä, vatsavaivoina tai unettomuutena.

Vaikeuttaa toipumista:

Sairaudesta toipuminen voi olla haastavampaa, jos ei saa tarvitsemaansa emotionaalista tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät muutu vaikka voissa paistaisi. Sulla on pari optiota siis jäljellä.Joko omaksut hälläväliä ajatus mallin, jossa heidän mielipiteensä yms. menee yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, tai vaihdat työpaikkaa. Elä anna muille valtaa sinun ajatus maailmaasi.

Vierailija
4/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elä anna muille valtaa sinun ajatus maailmaasi."

Vietän näiden ihmisten kanssa viisi päivää viikossa, kahdeksan tuntia päivässä. Pomomme pitää jatkuvia palavereja, jotka kestävät tuntitolkulla. 

Kaikesta huolimatta, en ole saari. 

Vierailija
5/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elä anna muille valtaa sinun ajatus maailmaasi."

Vietän näiden ihmisten kanssa viisi päivää viikossa, kahdeksan tuntia päivässä. Pomomme pitää jatkuvia palavereja, jotka kestävät tuntitolkulla. 

Kaikesta huolimatta, en ole saari. 

Ihmisten kanssa voi olla yhteyksissä ilman että antaa heille liikaa valtaa. Sitä kutsutaan ns "henkisen hajurauon" pitämiseksi ymmärtääkseni.

Vierailija
6/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://ttk.fi/wp-content/uploads/2022/04/Turvatuokio-Kaikki-tarvitseva…

Älä anna enempää valtaa heille.

NYT alat hiljaisen työnhaun, kerro esimiehellesi että lähdet. Pyydä neuvottelua ne naiset, pomo ja sinä! Työterveys mukaan!

Vierailija
7/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on ikävää jos ei tule kuulluksi, mutta jos he eivät suoraan puutu töihisi, niin voisiko asian kanssa vain diilata? Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä kanssasi. Jätä pulinat muille ja tee oma tonttisi.

Vierailija
8/8 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai he puuttuvat töihini. Hehän määräävät mitä saan tehdä ja sanoa. Joudun tappelemaan niin käsittämättömistä asioista, että ette edes uskoisi. 

ap