Välillä herään harmitukseen etten lähtenyt Australiaan vuodeksi
Ajoittain se harmittaa. Asia oli kyllä monesti mielessä 20-30 vuotiaana mutta aina se unohtui pitkäksi aikaa kun pääsi Suomessa kiinni suht hyväpalkkaiseen vakityöhön.
Nyt olen 39-vuotias ja valtiolla tukevassa turvallisuusorganisaation päällikkövirassa.
Lapsia ei nyt ole naisesta puhumattakaan ettei sinänsä mikään estäisi lähtemistä mutta siinä vuoden työvisassa taisi olla 30-vuotta maksimi-ikä.
Kommentit (6)
Harmi juttu. Minä sain 29-vuotiaana töistä puoli vuotta vuorotteluvapaata ja muutin Lontooseen. Menin kielikouluun, opin englantia, näin maailmaa, sain uusia kavereita ja löysin vaimon. Vaan lähellä oli, ettei koko homma olisi jäänyt suunnittelun asteelle.
Mikset ottaisi vuoden virkavapaata ja lähtisi nyt sinne Australiaan?
Itse otin vuorotteluvapaata silloin kun se oli mahdollista ja vietin puoli vuotta Italiassa. Kyllä kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Itse otin vuorotteluvapaata silloin kun se oli mahdollista ja vietin puoli vuotta Italiassa. Kyllä kannatti!
Se on tietenkin mahdollista. Vuorotteluvapaasysteemihän purettiin tämän hallituskauden aikana.
Siinä work in holiday -visassa taisi olla vain se 30-vuoden maksimi ikäraja.
Ei kannata harmitella menneitä. Jos olisit silloin mennyt Australiaan voi olla, että olisit siellä kuollut käärmeen puremaan tai krokotiili syönyt. Se vasta olisi harmittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tietenkin mahdollista. Vuorotteluvapaasysteemihän purettiin tämän hallituskauden aikana.
Siinä work in holiday -visassa taisi olla vain se 30-vuoden maksimi ikäraja.
Itse asiassa suomalaisille on 35-vuoden ikäraja kun Suomi kuuluu erityisen viisumiohjelman piiriin. Mutta sekin juna meni jo...
Asia oli eniten mielessä silloin kun ei vakituisesta työpaikasta ollut tietoakaan. Joskus 30-ikävuoden jälkeen asia unohtui.
Nyt se taas palaa ajoittain mieleen oravanpyörässä.
Aina kannattaa harmitella mennyttä ja rahahan elämässä tärkeintä.