Ohuet merinovillasukat. Uskaltaisiko pestä 60 asteessa. Ohje 40 astetta
Öklöttää ajatus että vaan neljänkympin pesu sukissa.
Kommentit (53)
Voit pestä. Lapsetkin pitävät merinovillasukista. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen vahingossa pessyt, piiloutuivat ruojat 60 asteen koneeseen muiden mukana. Entiset ovat.
Kutistuivat, mutta reilun kokoiset alunperin niin menevät sinänsä vielä jalkaan. Samapa tuo.
Nehän huopuivat ja rumenivat. Vaikka voisin teoriassa käyttää, villan ominaisuudet ovat ihan pilalla.
Eivät siis edes huovuttuneet nätisti, huopatossutyyliin. Kamala lopputulos, älå kokeile. 30 astetta tai käsinpesu. Villa+silkki -pesuaine, jos mitään.
Kyllä muut villan ominaisuudet jäi mulla, mutta rumathan niistä tuli ko mitkä. Edelleen venyy jalkaan siedettävästi.
Kuinka paskaiset jalat sinulla on, jos sukat ei puhdistu 40-asteisessa vedessä?
Hyvä testi, onko sukat oikeasti merinovillaa. Jos kutistuvat kuudessakympissä ovat merinovillaa, jos eivät merinovillalupaus on huijausta..
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paskaiset jalat sinulla on, jos sukat ei puhdistu 40-asteisessa vedessä?
Kovasti hikoavat, paskaa niissä ei ole. Onhan ne alusvaatteet ja sukat vähän aikaa ok kun pesee 40asteessa mutta aikansa kun näin tekee alkavat haista kun ei ihorasva ja bakteerit peseydy kunnolla pois.
Sinä voit pestä sukkasi miten tykkäät, 60 asteen pesu on mun tyyli.
Tuliko hyvät nuken sukat?
Ihme kun ei voi pesu ohjeita noudattaa.
Liottaisit vaikka yön yli jos ei muuten tule puhdasta.
Vai onko sulla jotkut huonot hajuttomat pesuaineet?
Elastaanikin menee noista sukista rikki 60 asteessa. Goodbye sukat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksittäiset sukat on hyvin helppo pestä käsin.
60 asteen pesu on kyllä aika kovaa kyytiä käsille.
Mietipä nyt ihan hetki miten saat tehtyä kuudenkympin pesun käsinpesuna ilman että tarvitsee niitä omia käsiä liottaa siellä kuumassa vedessä.
Hiki on vesiliukoista ja lähtee jo kylmällä vedellä.
Merinovilla kutistuu noin kuumassa ja pesu kirjaimellisesti tuhoaa villan luonnollisen lanoliinin ja rikkoo kuituja eli tuhoat sen hyviä ominaisuuksia. Villa on luonnostaan antibakteerinen. Älkää hyvät ihmiset laita Villa 60 asteeseen. Max 40, jos on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Merinovilla kutistuu noin kuumassa ja pesu kirjaimellisesti tuhoaa villan luonnollisen lanoliinin ja rikkoo kuituja eli tuhoat sen hyviä ominaisuuksia. Villa on luonnostaan antibakteerinen. Älkää hyvät ihmiset laita Villa 60 asteeseen. Max 40, jos on pakko.
*laittako villaa
Pese villapesuohjelmalla, sukat ovat puhtaat, ei ainakaan ole huomattu että löyhkää.
Mä olen monta kertaa pessyt omat ja miehen merinosukat vahingossa 60 asteessa (mustat sukat maastoutuvat loistavasti muun tumman pyykin joukkoon...), mutta ovat todennäköisesti olleet sekoitesukkia, koska ei ole mitään kutistumista tapahtunut. En osaa sanoa, miten muiden ominaisuuksien kanssa on käynyt. Normaalisti pesen merinot 40 asteessa muun pyykin kanssa, en millään villaohjelmalla.
Jos haluat lasten kokoa, siitä vaan. Olen kerran vahingossa pessyt villapaidan väärässä lämpötilassa, ja siitä tuli huopunut lasten malli.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen monta kertaa pessyt omat ja miehen merinosukat vahingossa 60 asteessa (mustat sukat maastoutuvat loistavasti muun tumman pyykin joukkoon...), mutta ovat todennäköisesti olleet sekoitesukkia, koska ei ole mitään kutistumista tapahtunut. En osaa sanoa, miten muiden ominaisuuksien kanssa on käynyt. Normaalisti pesen merinot 40 asteessa muun pyykin kanssa, en millään villaohjelmalla.
Jatkan vielä, että merinovillan luontaiset ominaisuudet tekevät siitä hajuja ja likaa hylkivän. Kun puuvillasukat ovat heti pahanhajuiset, merinosukissa ei välttämättä huomaa mitään hajua. Samoin paidoissa. Siis hyvin riittää merinosukillekin matalat pesulämpötilat.
Oikea 100 prosentin merinovilla ei ala haista ja esim. väliasuna käytettävät paidat ja housut raikastuu usein pelkällä tuuletuksella. Tarvitsee todella vähän pesua, ja silloin lämpötilaohjeen mukaan villa-silkkipesuaineella. Niin sanotut tekniset tekokuidut sen sijaan on pakko pestä usein, koska alkavat haista nopeasti. Mies käyttää paljon urheilevana kumpiakin vuodenajasta riippuen, niin tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Villa kutistuu noin kuumassa. Monta vaatetta olen kutistanut vahingossa
Kuumuus ei villaa kutista. Villan voi vaikka keittää, muttei sitä saa märkänä hangata.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus työnantajan maksama merinovilla alusasusetti, hintaa joku 140€
Menin pesemään sen 60 asteessa kun ajattelin että tulee puhtaammaksi siten. Noh housun lahkeet oli pohkeisiin asti ja yläosasta tuli napapaita, eikä auttanut vaikka kuinka yritin kosteana niitä venytellä takaisin muotoonsa..
Villavaatteen voi yrittää venyttää takaisin huuhteluainevedessä liottamalla, mutta villan hyvät ominaisuudethan siinä on jo aikalailla menetetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villa kutistuu noin kuumassa. Monta vaatetta olen kutistanut vahingossa
Kuumuus ei villaa kutista. Villan voi vaikka keittää, muttei sitä saa märkänä hangata.
Kuumuus nimenomaan saa villankuidun supistumaan, hankaus maksimoi vaikutuksen.
Novitan 7 veljestä kestää 60 asteen pesukonepesun, mutta luultavasti merinovillainen kutistuu todella paljon. Kerran pesin vahingossa villapuseron 60:ssa ja se sopi enää nukelle pesun jälkeen.