Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täällä Lapissa. Missä täällä on ne kauniit maisemat ja kirkkaat vuoristopurot?

Vierailija
12.08.2025 |

Eihän täällä ole kuin ryteikköä. Mistä täällä saa sitä harjusta ja raudusta? Mua on kusetettu.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on yks porolaidun. Ei oo pelkoa susista tai karhuista, ne on metsästetty, eikä lohesta, ne on kalastettu, aktivistit on kieltäny ostamasta neljäntuulen hattuja. Eikä ne tykkää kolonialisteista. Verorahoista aktivistit kyllä tykkää ja canceloinnista. Joskus rakastin Lappia, kun se vielä oli osa Suomea. En enää.

Ei tulis mieleenkään enää lähteä Petra Laitin ja intersektionaalien vastakkainasettelulla myrkyttämille maille. Menkää geenitesteihin kaikki.

Vierailija
82/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas etelänvetelä valivali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aito etelänvetelä voi olla etsimässä Sallan/Pelkosenniemen suunnista vuoristopuroja. Ihan väärässä maassakin. 

No sitä minä kyllä olen. Myönnän ihan rehellisesti, etten tunne Lappia yhtään. Enkä minä oikeasti niitä vuoristopuroja etsinyt, vaan mukavia kalastuspuroja.

Mutta voisinhan minä sinuakin neuvoa, jos tarvitsisit neuvoja Pirkanmaan retkeilyyn :) -ap

Vierailija
84/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ivalo? Siellä on. Inari. Utsjoki. Aja Utsjoelta vaikka Karigasniemelle, siellä on Suomen kaunein tie Norjan rajan vieressä. Siellä muuten riittää niitä maisemia, mitä etsit.

Läpiajo Ruotsiin ja Norjaan. Poroja on liikaa.

Vierailija
85/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain aito etelänvetelä voi olla etsimässä Sallan/Pelkosenniemen suunnista vuoristopuroja. Ihan väärässä maassakin. 

No sitä minä kyllä olen. Myönnän ihan rehellisesti, etten tunne Lappia yhtään. Enkä minä oikeasti niitä vuoristopuroja etsinyt, vaan mukavia kalastuspuroja.

Mutta voisinhan minä sinuakin neuvoa, jos tarvitsisit neuvoja Pirkanmaan retkeilyyn :) -ap

Ei siellä saa mitään kalastaa muut kuin geenitestissä vielä käymättä käyneet Petra Laitit

Vierailija
86/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan google maps parempi osoite kuin vauva.fi, jos etsit puroja?

No en kai minä mikään idiootti ole! Löydän minä ne purot ja joet, mutta missä on ne kalat ja kauniit maisemat, joissa saa leiriytyä? EI kuule guugle kerro.

Minämullekaikkiheti.  Autolla mennään, kävellä ei voi, oman kauniin maiseman ja lohien pitäisi hypätä itsestään suuhun.  Huonoa turismia. Tule pois, käy kaupassa.

Vierailija
87/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi Lapland on ongelmallinen sana mikä pitää sensuroida, sanoo Petra Laiti. Kannatan😂

Vierailija
88/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teno on tyhjä. Poroja on 250 00. Mitä sinne menee?

Vierailija
89/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pallastunturin kansallispuisto ja Käsivarsi suunnaksi, niin siellä silmä ja mieli lepää <3

Eli:  go west.

Eikö itä-Lapissa ole tosiaan mitään nähtävää?

Oulankajoki ja Karhunkierros on ihan hieno.

Nämä eivät taida sijaita Lapissa. 

Vierailija
90/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se sinun ryteikkösi sijaitsee?

Sallasta Pelkosenniemelle tultu, ja pelkkää ryteikköä. Mistä löytyisi nätti joen tai järven ranta ilman ihmisiä, jossa voisi rauhassa telttailla ja kalastaa?

Olet väärällä puolella Lappia. Länsipuoli on paljon kauniimpaa maisemaa. Siinä virtaa iso jokikin. Ja lisäksi Ruotsissa kaikki on paremmin niin tarvittaessa voi käydä sielläkin.

Kiitos vinkistä. Ajattelimme ajaa Jäämerelle ja sieltä länteen. 

Jäämeressä on kaloja, ja saa onkia ilman lupia. 

Saako ihan rannalta? ap

Saa, kun pidät 100 m jokisuuhun. Merelle et lupia tarvitse, joille tarvitset sekä valtion fiskeavgiftin (kalastonhoitomaksu)että jokikohtaisen luvan. Sisävesille muuten tarvitset Troms og Finnmarkin on lääniluvan.  

Tämä kesä on täällä ollut ihan poikkeuksellisen huono rantakalastukseen. Jopa kyttyrät käyttäytyivät ihan eri tavalla kuin toissavuonna. Terkut Altasta.

Vierailija
91/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä, jos kävisit vaikka Sallan luontokeskuksessa  ja ostaisit sieltä kalastusluvat ja kalastuskartan. Vinkkejä saisit varmaan parempia kuin täältä.

Vierailija
92/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin nähty- ei tulis mieleenkään lähteä sinne jänkiä tiiraamaan. Kaikki on niib samanlaista. Kun oot yhden tunturipuron nähnyt oot nähny kaikki. Sama on niiden tunturien kanssa.

Vierailija
93/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ryyppääminen ja kömmi ulos sieltä mökistä.

Vierailija
94/95 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän edes Petra Laiti pysty asumaan siellä, eikä muut marxilaiset aktivistit. Hesassa kaikki

Vierailija
95/95 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kyllä tunturipuroja, Suomessa ei ole vuoria.