Olen täällä Lapissa. Missä täällä on ne kauniit maisemat ja kirkkaat vuoristopurot?
Eihän täällä ole kuin ryteikköä. Mistä täällä saa sitä harjusta ja raudusta? Mua on kusetettu.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vuoristopurot ovat siellä missä vuoristotkin, olet väärässä maassa.
No mutta missä ne Suomen hehkutetut kalapurot ovat? Ei näy kuin ryteikköä.
Vierailija kirjoitti:
Missä se sinun ryteikkösi sijaitsee?
Sallasta Pelkosenniemelle tultu, ja pelkkää ryteikköä. Mistä löytyisi nätti joen tai järven ranta ilman ihmisiä, jossa voisi rauhassa telttailla ja kalastaa?
Pakettiautolla ollaan kyllä liikenteessä, ja sen verran liikuntarajoitteita, ettei kymmenien kilometrien patikointi onnistu.
Ylöspäin mennään vielä, mutta en kyllä tiedä näin ummikkona, mihin kannattaisi suunnata. Vihjeitä olisi kiva saada.
Olisikohan google maps parempi osoite kuin vauva.fi, jos etsit puroja?
Vierailija kirjoitti:
Pakettiautolla ollaan kyllä liikenteessä, ja sen verran liikuntarajoitteita, ettei kymmenien kilometrien patikointi onnistu.
Sitten tulet vain näkemään sitä "ryteikköä".
Vierailija kirjoitti:
No en kai minä mikään idiootti ole! Löydän minä ne purot ja joet, mutta missä on ne kalat ja kauniit maisemat, joissa saa leiriytyä? EI kuule guugle kerro.
100 aasialaisturistia peittää täydellisen näkymän kohti kirkkaita vuoristopuroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tulet vain näkemään sitä "ryteikköä".
Voi ei. Eikö ole mitään "erämaata", mihin huonojalkainenkin pääsisi vähän huonommalla kunnolla?
Kävin lapissa aiemmin kesällä ja tein saman havainnon. Aika surkeaa ryteikköä ja tylsää maisemaa. Ei mitään pointtia matkustaa sinne. Jatkossa valitsen aina Alpit tai Pyreneet. Ne sykähdyttävät kerta toisensa jälkeen.
n45
Mäkin kävin sen verran pöpelikössä mäkärien syötävänä, ettei musta Lapin-hullua tullut. Onhan siellä jotain huikeita maisemia, esim. Saariselkä, mutta enimmäkseen surkeaa jänkää. Pikku purosista en huoli, Ivalojoki on hieno.
Pallastunturin kansallispuisto ja Käsivarsi suunnaksi, niin siellä silmä ja mieli lepää <3
Eli: go west.
Kaikista kauneimmat maisemat ovat siellä patikkamatkan päässä, ei tien vieressä. Rautua ja harjusta et myöskään saa valtatien vierestä. Taisi jäädä ottamatta asioista selvää ennakkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä se sinun ryteikkösi sijaitsee?
Sallasta Pelkosenniemelle tultu, ja pelkkää ryteikköä. Mistä löytyisi nätti joen tai järven ranta ilman ihmisiä, jossa voisi rauhassa telttailla ja kalastaa?
Olet väärällä puolella Lappia. Länsipuoli on paljon kauniimpaa maisemaa. Siinä virtaa iso jokikin. Ja lisäksi Ruotsissa kaikki on paremmin niin tarvittaessa voi käydä sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kai minä mikään idiootti ole! Löydän minä ne purot ja joet, mutta missä on ne kalat ja kauniit maisemat, joissa saa leiriytyä? EI kuule guugle kerro.
Lapissa saa leiriytyä aika vapaasti. Kunhan ei näy maantielle.
Vierailija kirjoitti:
Pallastunturin kansallispuisto ja Käsivarsi suunnaksi, niin siellä silmä ja mieli lepää <3
Eli: go west.
Eikö itä-Lapissa ole tosiaan mitään nähtävää?
Vuoristopurot ovat siellä missä vuoristotkin, olet väärässä maassa.