Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mikä tarkoitus on naamakirjalla?

Vierailija
12.08.2025 |

Urkkia toisten tekemisiä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot ehkä vähän myöhässä tän asian kanssa. Facebook alkoi yleistyä toden teolla siinä 2009. Nyt sitä käyttävät aktiivisesti enimmäkseen vanhemmat ihmiset. Minä käytän sitä harrastusasioiden hoitamiseen. Kavereita on 0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pitää yhteyksiä tuttujen kanssa tietty

Vierailija
4/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ehkä vähän myöhässä tän asian kanssa. Facebook alkoi yleistyä toden teolla siinä 2009. Nyt sitä käyttävät aktiivisesti enimmäkseen vanhemmat ihmiset. Minä käytän sitä harrastusasioiden hoitamiseen. Kavereita on 0.

Mietin just että pitäsiskö poistaa kun se kuitenkin kerää älyttömästi tietoa käyttäjästä ja ne kaverit siellä ei selvästi ole mitään kavereita.

Vierailija
5/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin just että pitäsiskö poistaa kun se kuitenkin kerää älyttömästi tietoa käyttäjästä ja ne kaverit siellä ei selvästi ole mitään kavereita.

Poistin just tuon takia. En koe, että olisin menettänyt mitään. En tarvitse fiilistelykuvia kaukaisista sukulaisista, jotka eivät ole oikeassa elämässä tekemisissä.

Vierailija
6/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistin just tuon takia. En koe, että olisin menettänyt mitään. En tarvitse fiilistelykuvia kaukaisista sukulaisista, jotka eivät ole oikeassa elämässä tekemisissä.

Mulle on jotkut ghoustannut enkä ymmärrä miksi ne haluaa olla siellä mun kaveri jos ei ole edes keskusteluväleissä. Ihan epänormaalia ja huonoa käytöstä.

Vierailija
7/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan kavereiden ja sukulaisten kuulumisia ja osallistutaan keskusteluihin. Pitkän välimatkan takia nähdään harvoin, niin tuosta näkee jotain kuulumisia. Ei tarvitse aina erikseen soittaa ja kysellä kuulumisia. Tietysti muutenkin pidetään yhteyttä.

Vierailija
8/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän yhteyttä tuttaviin ja sukulaisiin. Yksityisviesteillä mennään, en postaa omasta elämästä yleiseen jakoon.

Seuraan pari juttua ihan vaan naamakirjan kautta.

Vierailija
9/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katotaan kavereiden ja sukulaisten kuulumisia ja osallistutaan keskusteluihin. Pitkän välimatkan takia nähdään harvoin, niin tuosta näkee jotain kuulumisia. Ei tarvitse aina erikseen soittaa ja kysellä kuulumisia. Tietysti muutenkin pidetään yhteyttä.

Ei mulla vaan ole yhtään kavereita kun olen yksinäinen niinkuin suurin osa nykyihmisistä. Siellä on jotain ihmisiä joiden kanssa en juuri ole missään tekemisissä, enkä ehkä koskaan enää näe.

Vierailija
10/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä koko facebookissa on jotain todella sairasta.

Vierailija
11/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin päiväkirjalla, paitsi päivän tilalla on naama.

Vierailija
12/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut naamatiliä.

Omasta mielestäni sellaisen tilin hankkivat haluavat vähintäänkin oman kuvansa nettiin, ja onhan se tavallaan ihan kiva oma pärstä netissä nähdä. Nämä ovat varmaan niitä tapauksia, joilla on vain se naama ja korkeintaan joku nimi näytillä.

Toiset taas haluavat asioitaan muuten vaan jakaa muidenkin luettavaksi. Ehkä heille kuuluu aina jotain, elämässä sattuu ja tapahtuu ja ne halutaan tuoda muillekin tiettäväksi.

Osa ehkä kokee olevansa niin kiinnostava, että haluaa sen takia tyrkyttää itseään esille.

Vierailija
13/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut naamatiliä.

Omasta mielestäni sellaisen tilin hankkivat haluavat vähintäänkin oman kuvansa nettiin, ja onhan se tavallaan ihan kiva oma pärstä netissä nähdä. Nämä ovat varmaan niitä tapauksia, joilla on vain se naama ja korkeintaan joku nimi näytillä.

Toiset taas haluavat asioitaan muuten vaan jakaa muidenkin luettavaksi. Ehkä heille kuuluu aina jotain, elämässä sattuu ja tapahtuu ja ne halutaan tuoda muillekin tiettäväksi.

Osa ehkä kokee olevansa niin kiinnostava, että haluaa sen takia tyrkyttää itseään esille.

Ihan tavallista jutustelua läheisten kavereiden ja sukulaisten kanssa. Ei ole kavereina ketään puolituttua.

Vierailija
14/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja valokuvia kotikaupungista taustatietojen kera. Mistään muualta ei löydy selkeää kokoelmaa 

Vierailija
15/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä on kuvia näytetty tutuille. Ennen ne oli vaan albumissa.

Vierailija
16/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne voi laittaa kuvan pmadta naamasta.

Tässä minun kuva 🥸

Vierailija
17/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakoilu ja markkinointi tietenkin. Ollut alusta asti se.

Vierailija
18/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana soittaa kavereille ja sopia tapaaminen.

Vierailija
19/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tottakai pois vaan jos et tarvitse taikka halua käyttää. 

Vierailija
20/27 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tapana soittaa kavereille ja sopia tapaaminen.

Just joo, soittaa ja sopia kun itse asuu Ranualla ja kaveri Årebrossa ja toinen Freiburgissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi