Ahdistava tilanne töissä
Mulla oli suhde erään työkaveri (mies) kanssa. Lyhyt suhde, joka sovittiin pitävämme salassa. Jo suhteemme aikana mies alkoi tehdä tiiviisti töitä erään toisen työkaverin kanssa ja huomasin heidän viettävän paljon aikaa keskenään. Meidän suhteemme päättyi ja he ovat jatkuvasti edelleen tiiviisti yhdessä. Epäilen heillä olevan muukin kuin työsuhde. Nainen katsoo minua välillä todella pitkään kun he tulevat vaikka minua töissä vastaan. Vähän niin kuin että "tiedän suhteestanne" ja on olevinaan mua parempi, nenän vartta pitkin katsoja. Mua ahdistaa tämä tosi paljon. Oon katunut suhdetta ja vihannut itseäni lähdettyäni siihen. En halua töissä törmätä mieheen enkä tähän naiseen, saan paniikkioireita ja menen lukkoon. Koen olevani altavastaaja, mies ja se nainen ovat todella voimakkaita persoonia muutenkin. Pelkään että mies on kertonut minusta. Mulla on ongelmia oman jaksamisen kanssa ja tämä kuormittaa vielä lisää. Oon miettinyt jopa itseni satuttamista, kun välillä tuntuu niin pahalta mennä töihin. Tarviin tukea ja tsemppiä tästä eteenpäin ja neuvoja miten toimia vaikeissa tilanteissa. Kiitos!
Kommentit (21)
Onko sinun mahdollista vaihtaa tehtävään, jossa olet mahdollisimman vähän heidän kanssaan tekemisissä? Etätyö? Työpaikan vaihtaminen?
En osaa auttaa mutta toki sinä myötätuntoni saat. Aivan jokainen meistä tekee virheitä. Sinä olet fiksu ja opit tästä.
Muista myös, että yhtä lailla mies oli mukana siinä työpaikkavehtaamisess, et vain sinä, samoin nyt tuo uusi nainen tekee samaa.
Sinä olet tästä kolmikosta se voittaja. Olet jatkanut elämääsi etkä enää sorru samaan, mutta he vieläkin jatkavat.
Voimaa ja valoa sinulle ja positiivisen kautta katsetta eteenpäin. Ei se ukko ollut eikä ole aikasi tai mielipahasi arvoinen 😊
Kun taloon tulee uusi hemaisevampi nainen, niin tuo nykyinen on myös exä. Ja mitä sitten vaikka tietää, että teillä ollut suhde? Samoilla apajilla nainenkin on.
Tarinan opetus sinulle ja sille hoitosi uudellekin: älä syö kuormasta. Ei hyvä.
toivottavasti et ole missään kovin turvallisuuskriittisessä työssä jos tuollainen ahdistaa ja saa paniikkiin
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa mutta toki sinä myötätuntoni saat. Aivan jokainen meistä tekee virheitä. Sinä olet fiksu ja opit tästä.
Muista myös, että yhtä lailla mies oli mukana siinä työpaikkavehtaamisess, et vain sinä, samoin nyt tuo uusi nainen tekee samaa.
Sinä olet tästä kolmikosta se voittaja. Olet jatkanut elämääsi etkä enää sorru samaan, mutta he vieläkin jatkavat.
Voimaa ja valoa sinulle ja positiivisen kautta katsetta eteenpäin. Ei se ukko ollut eikä ole aikasi tai mielipahasi arvoinen 😊
Tuota, ahdistus, katuminen, itsensä vihaaminen, paniikkioireet, lukkoon meneminen, ongelmat oman jaksamisen kanssa ja kuormittuminen tuon asian takia ei oikein itselle anna sitä kuvaa, että ap olisi jatkanut elämäänsä tai olisi voittaja...
On kyllä inhottava tilanne, ensinnäkin kaikki se emotionaalinen taakka ja että joutuu katselemaan heitä päivästä toiseen. Kunpa jompikumpi niistä vaihtaisi työpaikkaa.
Myöhemmin mies irtisanoutui, mutta nainen ja minä jatkoimme työskentelyä yrityksessä.
Ap
Kannattaa etsiä töitä muualta ja vastaisuudessa olla syömättä kuormasta.
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin mies irtisanoutui, mutta nainen ja minä jatkoimme työskentelyä yrityksessä.
Ap
Se on myös hyvä loppu.
On niin muotia tuon oman jaksamisen kanssa. Miten sun äitisi pärjäsi elämässä ja sinun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mies irtisanoutui, mutta silti et halua töissä törmätä häneen? Nyt vähän tarkkuutta satuihin.
Ap:n pitää mennä juttelemaan ammattiauttajan luona. Minusta sinulla ei ole syytä hävetä. Sinulla oli pieni romanssi joka päättyi ja hyvä niin. Mies ei ollut sinun elämäsi mies. Ole armollinen itsellesi ja muista kohdella itsesi myötätunnolla.
Sun tarttee kasvattaa itelles nyt hieman munaa. Pää pystyyn äläkä ylianalysoi koko ajan kaikkea miten muut sua katsoo tai mitä ne ehkä ajattelee. Sillä ei ole mitään väliä mitä joku susta on mieltä. Keskity työhön ja kaikkeen muuhun mukavaan elämässä. Jos yksi pieni suhde saa itsetuhoiseksi niin silloin voi kyllä olla aihetta mennä ihan psykiatrille puhumaan, koska aika voimakas reaktio tilanteeseen, joka voisi käydä kenelle tahansa. Suhteessa on sitä paitsi aina kaksi ihmistä ja näetkö että se toinen osapuoli häpeäisi, no et! Ei ole mitään syytä sunkaan. Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Kun taloon tulee uusi hemaisevampi nainen, niin tuo nykyinen on myös exä. Ja mitä sitten vaikka tietää, että teillä ollut suhde? Samoilla apajilla nainenkin on.
Kyllä. En näe logiikkaa miksi suhde nolottaisi jos olettaa että toisella työkaverinaisella voi nyt olla suhde saman miehen kanssa. Jos olisit tehnyt jotain noloa suhteen aikana, ehkä sen esiin tuleminen voisi pelottaa.
Vaikuttaako nainen katsovan sinua Ap vai vastaako tuijotukseesi?
Kumpi muuten teki aloitteen suhteessa? Onko mies voinut antaa kuvaa että sinä olisit halunnut enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis mies irtisanoutui, mutta silti et halua töissä törmätä häneen? Nyt vähän tarkkuutta satuihin.
Hän asuu yrityksen lähellä.
Ap
Jos haet tuon naisen töistä vain satunnaisesti, sinun pitäisi pystyä käsittelemään se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hän asuu yrityksen lähellä.
Ap
Voi vee mitä paskaa tämä sun tarinasi. Keksit sitä mukaan asioita kun ketju etenee. Jos tarinasi olisi totta, niin olisit kertonut heti aloituksessa miehen jo irtisanoutuneen.
Ou jee! 👴🏻🥩🧺🥳😎