Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäni biisi 2025 Official

Vierailija
12.08.2025 |

Uusi kausi on alkamassa eli sen kunniaksi uusi ketju 🎼🎶🎵

Tänään ilmoitettiin, että syyskauden tähtisolistit julkistetaan 27. elokuuta. Tiedetään jo, että Jore, Tero ja Arja jättävät ohjelman:

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011422544.html

Ensimmäinen live-jakso tulee 13.9. Kauden vieraat päivitetään EB:n sivuille elokuun aikana:

https://elämänibiisi.fi

Kommentit (320)

Vierailija
301/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Marrku Aron esiintymisestä, siitä tuli jotenkin hyvä ja turvallinen olo, vaikka laulun teema onkin haikea. Hän saattoi ehkä vähän jännittää, mutta sekin on vain symppistä eikä haitannut esiintymistä ja tulkintaa. Hänessä näkyy kokemus ja yleisön arvostus hienosti, ääni oli edelleen hyvä.

🥰🥰Ihanaa kuulla pitkästä aikaa Markku Aron ääntä, hän on ikisuosikkini.

Markku Aro oli ensimmäinen suuri idoli-ihastukseni. Oli ihan 70-luvun alku ja minä olin 4-5-vuotias. 😄

Vierailija
302/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikon vieraat: Anna Puu, Eva Wahlström, Jukka Hildén, Jukka Rintala ja Minna Parikka.

Minä tiedän noista muut paitsi Hildenin, mutta mies sanoi äsken, että se on yksi Duudsoneista. Yhdessä tiedämme siis kaikki, mikä on paremmin kuin viimeksi, kun tiesimme vieraista vain Kaisa Mäkäräisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin Marrku Aron esiintymisestä, siitä tuli jotenkin hyvä ja turvallinen olo, vaikka laulun teema onkin haikea. Hän saattoi ehkä vähän jännittää, mutta sekin on vain symppistä eikä haitannut esiintymistä ja tulkintaa. Hänessä näkyy kokemus ja yleisön arvostus hienosti, ääni oli edelleen hyvä.

Samoin.

Ja ihanaa kun puhuit esiintymisestä etkä vedosta, en pysty juuri seuraamaan mitään suomalaisia musiikkiohjelmia koska kaikki kappaleet ja esiintymiset ovat vetoja, "hyvä veto", "hienosti vedetty", "upeasti veti", vetovetoveto... Joo sori tästä.

Miten sinä olet pystynyt tätäkään ohjelmasarjaa ylipäätään katsomaan? Ensimmäisistä kausista lähtien artistit itse ovat käyttäneet veto-sanaa. Vai etkö seuraa itse ohjelmaa, kyttäät näitä keskusteluja vain sivu sivulta iskeäksi sitten

Se alkoi ekasta Idolsista: hyvin sä vedit. Parikymmentä vuotta vanha termi. 

Vierailija
304/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

303: Itse olen seurannut aktiivisesti musiikkialaa mediasta jo aikaisesta 70-luvusta alkaen. Jo silloin käytettiin tuota veto-sanaa, eli ei ole mikään Idols-ajankaan uutuussana.

Vierailija
305/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juontajan vois myös vaihtaa niin tulis flegmaattiseen ohjelmaan vähän eloa. Ståhlin jutun niin unettavia ja joskus töykeitä.

Katjan lakonista huumoria ei kaikki ymmärrä. Vain tosikko ottaa tosissaan Katjan toisinaan tätimäiset nuhtelut yms. vieraille. Minusta Katja on ihana ja ainutlaatuinen, niin luonteva, on oma itsensä eikä yrittä esittää jotain feikkiä viihdyttäjää. En todellakaan halua Katjan tilalle jotain teennäistä, ylipirteää Susanna Lainetta tai vastaavaa.

Vierailija
306/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juontajan vois myös vaihtaa niin tulis flegmaattiseen ohjelmaan vähän eloa. Ståhlin jutun niin unettavia ja joskus töykeitä.

Katjan lakonista huumoria ei kaikki ymmärrä. Vain tosikko ottaa tosissaan Katjan toisinaan tätimäiset nuhtelut yms. vieraille. Minusta Katja on ihana ja ainutlaatuinen, niin luonteva, on oma itsensä eikä yrittä esittää jotain feikkiä viihdyttäjää. En todellakaan halua Katjan tilalle jotain teennäistä, ylipirteää Susanna Lainetta tai vastaavaa.

Vain tosikko niin kauan kuin osuu itseensä. Vieraat ovat tuolla vieraana, joskus menee kyllä hiukan yli. Ei saisi ottaa riskiä loukata, vaikka tahtomattaan. Myös pitää ottaa huomioon, että kaikki eivät tosiaan ymmärrä, ei tarvitse olla tosikkokaan. 

Tuon tyylinrnen lakoninen sarkasmi on on joskus paikallaan ja piristävää, mutta siinä on niin hiuksenhieno raja toiseen suuntaan. Myös jos liikaa sitä viljelee se ei enää täytä tehtäväänsä, siitä ei saisi tulla juonnoissa liikaa pääasia, vain ikäänkuin sattumalta ja todella silloin osua paikkaansa. Ei saisi vaikuttaa ilkeydeltä. Katjalle on nyt tullut hiukan yliannostus, kun on ollut suosittu. Itsekin olen sarkastisen huumorin käyttäjä, mutta olen tajunnut, että sen kanssa pitää olla aika varovainen. Jotkut ottavat sen ihan niinkuin on sanottu, eivät osaa kääntää siksi kun on tarkoitus. 

Vierailija
307/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannes on ulkonäöltään kuin nuori Elvis. On kyllä komea kundi ja hyvä käytöksinen. Vanhemmat saavat olla ylpeitä. Läheisten ei tarvitse missään koskaan pelätä, että Johannes kiroilisi tai puhuisi tyhmiä tai rivoja.

Vierailija
308/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku Arolla 😍 edelleen ihana ääni ja osaa tulkita tunteella, päihittää useimmat nykyiset nuoremmat solistit mennen tullen. 

Vierailija
309/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johannes on ulkonäöltään kuin nuori Elvis. On kyllä komea kundi ja hyvä käytöksinen. Vanhemmat saavat olla ylpeitä. Läheisten ei tarvitse missään koskaan pelätä, että Johannes kiroilisi tai puhuisi tyhmiä tai rivoja.

Aikoinaan suomalaiset muusikot joivat ja vetivät röökiä. Nyt on tällaisia hillittyjä tyyliniekkoja kuin Johannes ja Robin. Hyvä niin.

Vierailija
310/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeita/kauniita on Johanneksen sisaruksetkin. Pikkuveljensä Amos hurmasi aikoinaan Volasen M/S Romantic -sarjassa punaposkisena teinipoikana. Nyt taitaa olla jo 24-vuotias. Miellyttävät kasvonpiirteet taitaa olla heillä kaikilla.

Vierailija
311/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä Elämäni biisi -kiertue on, jota mainostetaan? Esittävätkö aiempien jaksojen biisejä vai onko keikoilla ihan uudet biisit ja tarinat vieraineen?

Vierailija
312/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tuli kova ikävä Vesteristä, Irinaa ja Pepeä. He osaavat laulaa ja pystyvät esittämään monipuolisesti eri musiikkigenrejä. Onneksi sentään taitava Diandra vielä jatkaa. Autotunen avustamana heikommatkin laulajat nimiä mainitsematta selviävät joten kuten numeroistaan, mutta heidän genrensä kyllä rajoittuu heidän omaa ohjelmistoaan muistuttaviin biiseihin. 

Vesterinen olisi tuonut Aamu toi, ilta vei -biisiinkin aivan toisenlaisen energian ja tulkinnan. 

Vierailija
313/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muutamia vuosia sitten tanssimassa laivalla kumppanini kanssa. Siellä esiintyi Markku Aro, pyysin häntä laulamaan "Etsin kunnes löydän sun". Mielilauluni, oli ihanaa tanssia sen tahtiin. Kiva että hän esitti sen. Kuten nytkin tv:ssä.

Vierailija
314/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ihmettelen miksi ihmiset sitten katsovat niinkin tarkkaan ohjelmia joista eivät pidä?

Käsitykseni mukaan suoratkin lähetykset ovat jollakin tasolla käsikirjoitettuja ja esim en ihan usko että katja ståhl lukisi tätä sivustoa tarkkaan tulkitakseen ohjelmassa täällä kirjoitettua bullshittiä.

Itse pidän diandrasta paljon. Ja katja ståhl on mainio juontaja. 

M.O.T.

Vierailija
315/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin muutamia vuosia sitten tanssimassa laivalla kumppanini kanssa. Siellä esiintyi Markku Aro, pyysin häntä laulamaan "Etsin kunnes löydän sun". Mielilauluni, oli ihanaa tanssia sen tahtiin. Kiva että hän esitti sen. Kuten nytkin tv:ssä.

Kiva muisto sulla mutta ei Markku Aro tota biisiä laulanut lauantaina telkkarissa, sorry vaan.

Vierailija
316/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvinnyt miten sen Alex Antonin vihje N, U, P muka kuulu sen biisiin? Eikä kukaan ohjelmassa sitä tajunnut kysyä. Ei edes Katja. Se tuli selväksi, ettei kyseinen näyttelijä osaa laulaa, koska sanoi sen joku kymmenen kertaa.

Vierailija
317/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva muisto sulla mutta ei Markku Aro tota biisiä laulanut lauantaina telkkarissa, sorry vaan.

Joo, juuri näin. Hän lauloi ohjelmassa Aamu toi ilta vei biisin. Olin niin Markun lumoissa kun muistelin tanssimisiani.  Hyvä tulkinta oli ohjelmassa esitetty. Kiitos kun oikaisit ystävällisesti. 

Vierailija
318/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt aivan vakuuta tämä uusi naislaulaja.

Vetää järkyttävän epävireisesti ja ääni vaan yksinkertaisesti särkyy. Surkea valinta.

Vierailija
319/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Markulle osui vähän huono biisi hänelle, ei ole tavallista repertuaaria, eikä ääni päässyt oikeuksiinsa.

Ei voi laulaa enää, jestas sentään mitkä rinnat😂🤣

Niin, maailma tuhoutuisi jos heteromies laulaisi ihailevansa naisen rintoja.  Ajatelkaapa sitä!

Tarkkaan lukien... ei kappaleessa muuten missään kerrota, onko kyseessä nainen ja naisen rinnat. Sen sijaan kassit mainitaan ;P

-winner-

Vierailija
320/320 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katja on leipiintynyt hommaansa kun piikittely pahenee vaan.

Kertokaa nyt hyvänen aika joku esimerkki Katjan naljailusta ja ilkeilystä. Minä en ole huomannut yhtään. Siis ottaako joku oikeasti tosissaan Katjan "kettuilut" vieraiden pisteistä? Pelkkää läppää ja leikkiä se on, kuvitteleeko joku oikeasti muuta? Naurettavaa.