Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ikää 35, BMI 28, haluaisin lapsen

Vierailija
21.09.2008 |

laihdutanko ensin, vai hetikö yritys päälle? Edellisissä raskauksissa BMI ollut 25-26, ja ollut ihan normaalin rajoilla verensokereiden ja verenpaineiden kanssa, kaikki mennyt kuitenkin hyvin. Ottaa kamalasti päähän, kun haluaisimme alkaa yrittää kolmatta NYT mutta olen päästänyt painon repsahtamaan, ja pelkään, että tulee ongelmia, jos tulen tässä vaiheessa raskaaksi. Suvusta löytyy siis näidtä diabetes-verenpainegeenejä todella paljon, ja itselläkin siis taipumus todettu...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se tarkoita sitä, etteikö sinulla olisi, vaikka oletkin laihempi kun minä

Vierailija
2/7 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on taipumusta, niin ei se BMI välttämättä ole niin merkitsevä tekijä. Tarkoitan siis, että voi tulla esim. raskausdiabetes hoikallekin, jos siihen on taipumus. Toki on aina parempi ehkä hieman pudottaa painoa, jos sitä on liikaa. Mutta ethän edes ole kuin lievästi ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raskausdiabetes-epäily. Tulokset olivat ihan hilkun verran normaalin puolella, mutta varovainen pitää makean kanssa silti olla. Että ei se välttämättä painosta ole kiinni... Yritys päälle vain.

Vierailija
4/7 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki mennyt hyvin, niin miksette voisi yrittää. Voithan alkaa syödä heti terveellisesti, liikkua jne. Jos odotat vielä vuosia, niin sit alkaa ikä painaa päälle ja riskit kasvaa sitä myöten. Voit miettiä lääkärin kanssa, mikä olis painotavoite raskaana, painonhan ei tartte nousta kovin montaa kiloa jos niitä on valmiiksi runsaasti.

Vierailija
5/7 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä myös raskausaikana kiinni siitä ettet liho liikaa. Minulla oli viimeisessä raskaudessa ihan kamalan rankkaa liian korkean painon takia (korkea verenpaine, korkeat sokerit, turvotusta) ja painoindeksini oli tuo sama 28 kun aloin odottamaan lasta. Jouduin olemaan aina muutamia päiviä sairaalassa piuhoissa yms. Edellisissä raskauksissa ei ollut niin paljon ongelmia kun painoin 10 kiloa vähemmän.

Vierailija
6/7 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 34v, BMI ennen raskautta 41. Nyt kolmas raskaus rv 38 menossa, kaikki on mennyt tosi hyvin, vointi on ollut aivan mahtava kaiken aikaa. Painoa on tullut tähän asti 8kg (edellisissä raskauksissa 17 ja 22kg), verenpaine on ollut hyvä myös.

Sokerirasituksessa paastoarvo ylittyi 0,1 mmol/l, siitä sitten seurantaan, mutta yhtään ylitystä ei seurantajaksolla tullut. Nyt en enää mittaile sokereita. Mulla kans vahvat sukurasitteet + oma aikaisempi r-diabetes taustalla.

Eli ap, älä murehdi kiloja kamalasti. Ikää sulla alkaa olemaan, niin sen puolesta laittaisin yrityksen päälle heti. Voithan siinä samalla keventää ja jos tulet raskaaksi pian, yrittää pitää painonnousun kurissa.

Onnea yritykseen, mitä nyt sitten alatkin yrittämään! =0)

Vierailija
7/7 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kolmivitosena odottelisi (sama ikä!). Ei se sinun pieni lihavuutesi haittaa raskautta vauvaa, kunhan syöt järkevästi raskausaikana. Itsellesi tietysti on raskasta kantaa liikakiloja, mutta jos paino ei nouse paljon, sekään ei liene ongelma.

Nykykäytännöllä joudut/pääset sokeriseurantaan joka tapauksessa, kun BMI on yli 25.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi