Reimatecin ja muidenkin vaatteiden kestävyydestä :)
Tällä palstalla on nyt viime aikoina puhuttu paljon Reimatecin kestävyydestä, joka pisti mut kirjoittamaan tämän viestin. Musta on jännä, että niin moni olettaa kyseisen merkin kestävän mitä vaan, toisin sanoen se ei suurinpiirtein saisi käytössä kulua.
Vaikka kyseinen tuote maksaakin paljon niin yhtälaillahan se kuluu, kun sitä käytetään. Ja jos mä seuraan omia lapsiani ulkona niin ei musta ole mikään ihme, että reikiäkin näihin pukuihin tulee. En sano, ettei se harmittaisi, mutta se nyt vaan on fakta, että käyttöön on ne ostettu. Ja jos jossain asfaltilla konttailee ja esim. ajelee autoilla niin varmasti kuluu.
Jotenkin musta tämä on vain kärjistynyt niin, että Reimatecin uskotaan kestävän kaikkea ja jos niin ei ole niin sitten siitä pitää ehdottomasti saada hyvitys Reimalta.
Kommentit (6)
Jotain pitää kestää, mutta musta välillä tuntuu, että odotetaan ihan mahdottomia.
Ihan vertailun vuoksi: meillä on tällä hetkellä 2-vuotiaalla käytössä Ticketin välikausihousut (siskolta perityt, siis jo yhdellä olleet) ja Reimatecin välikausihousut. Reimatec hajosi heti kun taas Ticket on toki hiukan kulunut polvista, mutta jo materiaaliltaankin sen tuntuista, ettei siihen edes tule samanlaisia viiltoja kuin Reimateciin.
En odotakaan ulkovaatteiden olevan kulumattomia, mutta kyllä valmistajien hiukan pitäisi miettiä materiaalivalintojaan. Niissä nimittäin on eroja!
Olen itsekin käyttänyt lapsilla paljon Reimateciä, mutta nyt mun mielestä sen hinnat versus muiden vastaavien -tai parempien- hinnat ovat ihan törkeitä jo... Joten vaihdan kyllä merkkiä seuraavaa välikausivaatetta ostaessani.
Tuntuu vaan, kun lukee näitä viestejä, että moni kuvittelee, että juuri Reimatec ei kuluisi :)
Muuten olen ollut Reimatec tuotteisiin tyytyväinen, mutta viime talven punainen kangas oli floppi. Pukua käytettiin alta kuukaus muiden pukujen rinnalla ja koko kangas on jotenkin haalistunut ja pulunut polvista miltei puhki. Ticketin haalari mitä käytettiin samaan aikaan rinnalla yhtä paljon, niin on aivan kuin uusi. Tänä keväänä Ticketillä kaatuiltu asfaltille ja rymytty sielun kyllyydestä ja kankaassa ei ole mitään jälkiä... Ainakin tämän hetkisten kokemusten perusteella liputan Ticketin nimeen. Reimastakin on hyviä kokemuksia, mutta myös noita huonoja!
Olen tähän asti ollut ihan tyytyväinen reiman tuotteisiin paitsi tähän meidän vaalean beigeen 2-osaiseen reimatec ulkoilupukuun. Kuluivat polvista heti, ok lapsemme on kyllä aika riehakas....... Mutta kaiken huippu on se että takista hajosi eilen vetoketju (½ vuoden käytön jälkeen). Ajattelin että no vaihdan sen itse mutta eipä tarvitse vaivauta kun nepparit on isketty aivan ketjuun kiinni..................
Meillä kävi tänä keväänä niin, että ostettiin uusi haalari ajatellen että se kestäisi 5-vuotiaan leikeissä. Haalarilla oli vuoden puhkikulumattomuustakuu, (lassie g-tech) joten todellakin odotin sen kestävän. Rinnalle ostettiin varapuvuksi Jonathanin kaksiosainen housut-takki yhdistelmä.
Haalari oli tarhassa YHDEN viikon ja kun viikonloppuna sitä aloin tarkastelemaan, oli siinä polven yläpuolella olevat tikkaukset jo auenneet ja luultavasti koko sauma aukeaa jonkun ajan kuluttua.
Hiukan skeptisenä sitten laitoin s-postia lassielle, koska takuuhan oli kankaalle, oletin että sieltä tulee vastauksena jotain älytöntä tyyliin oma vika, väärä käyttö soopaa, mutta sainkin hyvin asiallisen vastauksen pahoittelujen kera. Pyysivät lähettämään puvun heille korjattavaksi.
Ajattelin että lähetän puvun myöhemmin keväällä, sitten kun pärjätään pelkällä takilla.
Ihmettelen kyllä asiattomia vastauksia, varsinkin silloin kun tuotteessa on selvästi valmistus/suunnitteluvirhe, ninkuin tässä meidän haalarissa.(haalarissa joka tulee lapselle, eli sillä kontataan, ei pitäisi olla saumoja polvien lähettyvilläkään. Suurin osa valmistajista tämän on jo huomanneet, mutta joissain halvemmissa niitä vielä on)
Yhdestä asiasta olen samaa mieltä kanssasi ja se on se että reimatec EI ole mikään erityisen hyvä taikka kestävä, vaikka se hiukan enemmän maksaakin. Tässä tapauksessa rahalla ei saa laatua. Reimatecit ovat olleet mielestäni vuosi vuodelta aina vaan huonompia laadultaan, ainostaan ulkonäkö niissä on hyvää. (tänä vuonna en tykkää edes ulkonäöstä ja siksi meille tulikin Lassie ja Jonathan)