Ensi vuoden alusta hevonen ei saa olla yksin.
Pitää olla kaverina joko toinen hevonen tai aasi tai muuli.
Kommentit (380)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mili ihmisten yksinäisyyteen ei puututa yhtä tarmokkaasti?
koska ihmiset pääsevät itse kodeistaan ulos muiden ihmisten seuraan halutessaan. hevoset eivät pääse vapaasti lähtemään kylille, kun ykisnäisyyden tunne iskee.
Kuka pääsee ja kuka ei.🤔🤔
Muistakaahan vahtia ettei naapureilla ole sitten yksinäisiä hevosia ja heti vaan ilmoitusta.
Jos ei ole varaa pitää kotona kuin yhtä hevosta ei pitäisi olla sitä yhtäkään, ei hevosen pitäminen ole mikään kansalaisoikeus.
Sinänsä suurin osa hevosen omistajista ei pidä hevosta kotonaan vasn suuremmissa vuokratalleissa, joissa hevosella on myös seuraa.
Vierailija kirjoitti:
No luulis käyvän vaikka joku muukin lemmikki. Ei kaikilla välttämättä ole varaa toiseen hevoseen. Vaikka lammas.
Lammas ja hevonen puhuvat eri kieltä. Ei laumaeläin tarkoita sitä että eläin kaipaa mitä tahansa muita lajeja ympärilleen. Hevonen tarvitsee hevoskaverin.
Jos ei ole varaa niin ei pidä omistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska ihmiset pääsevät itse kodeistaan ulos muiden ihmisten seuraan halutessaan. hevoset eivät pääse vapaasti lähtemään kylille, kun ykisnäisyyden tunne iskee.
Kuka pääsee ja kuka ei.🤔🤔
No sitten voi vaikka soitella jollekin tai chatata netissä.
Varmaan joku vuokratallien ja ratsastusleirien junailema idea saada lisää asiakkaita kun heillä ei enää ole vara pitää omia hevosia?
Vierailija kirjoitti:
Kohta varmaan koiratkin tarvii koirakaverin.
Eivät tarvitse, koska koirat viihtyvät ihan tutkitusti paremmin ihmisten kuin koirien seurassa.
Ihan hyvä muuten, mutta miksi vain nuo lajit käyvät kaveriksi?
Tiedän hepan, jonka paras kaveri on lehmä, vaikka hevosiakin olisi tarjolla.
Mitä jos kyseiset hevoset eivät tule toimeen keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Onhan täälläkin tätä turpakosketusta.
Minä hommasin kissalleni kaveriksi toisen kissan, mutta valitettavasti kissani ei hyväksynyt uutta kissaa ja siitä täytyi luopua.
Siis onko se määritelty, että pitää olla toinen kavioeläin? Aiemmin on ajateltu, että muutkin eläimet käy. Vaikka nyt lammas tai lehmä. Sen olen tiennyt jo nuoresta, että hevoselle yksinolo on huono juttu ja pitäisi aina olla kaveri.
Lentokoneeseen ei hevosta laiteta yksin vaan on jokin kaveri vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Hevoshierarkialla se ratkeaa. Luonteet ja ikä tiedetään kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä hommasin kissalleni kaveriksi toisen kissan, mutta valitettavasti kissani ei hyväksynyt uutta kissaa ja siitä täytyi luopua.
Kissapa onkin yksineläjä.
Vierailija kirjoitti:
Vi t tumainenkin laidunkaveri tuo hevosen elämään turvaa ja rauhaa.
Mitäs koira?
Ruotsissa koira täytyy viedä päivähoitoon työpäivän ajaksi.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että ihmiset voivat ihan itse valita mitä tekevät. Eläimet eivät voi. Ne ovat täysin meidän armoilla.
Kuulostaa siltä, että mielestäsi ihmisellä on vapaa tahto. Se on kaikkea muuta kuin vapaa, sanon minä. Vaikkapa tästä voi lukea johdannon aiheeseen https://www.hs.fi/tiede/art-2000010430930.html
Vaatimus hevosen kavereista pisti kyllä itselläkin silmään, tuottaen kysymyksen, miksei sitten ihmisille. Siksi, että virkamieskin ymmärtää vaatimuksen mahdottomuuden ja sen, että toimeenpano kustannuksineen jäisi yhteiskunnalle. Elukoilla on huoltaja, jota voi hallinnoida, mutta täysivaltainen ihminen on oma huoltajansa.
Tämä jättää jälkeensä kysymyksen, miksi sitten hevosille.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko se määritelty, että pitää olla toinen kavioeläin? Aiemmin on ajateltu, että muutkin eläimet käy. Vaikka nyt lammas tai lehmä. Sen olen tiennyt jo nuoresta, että hevoselle yksinolo on huono juttu ja pitäisi aina olla kaveri.
Tutkimusten mukaan toisen lajin edustajan läsnäolo ei merkittävästi laske hevosen kortisoli- eli stressihormonitasoa. Ja kortisoli on jatkuvasti koholla hevosen ollessa yksin. Vain toisen hevosen läsnäolo rentouttaa.
No luulis käyvän vaikka joku muukin lemmikki. Ei kaikilla välttämättä ole varaa toiseen hevoseen. Vaikka lammas.