Käytätkö itse muiden vanhoja vaatteita?
Mä en ja aika vähän käytän lapsillakaan. Jos satun saamaan todella hyväkuntoista vaatetta lapsille niin sitten mutta 10v. vanhoja lumppuja en meille halua :/
Kommentit (21)
Ja nyt omat lapseni eivät käytä muita kuin heille itselleen uutena ostettuja vaatteita, lapsia on kolme
Mutta muuten ostan vaatteeni uusina. Usein en vaatteita osta, mutta kun ostan niin kulutankin ne suurinpiirtein loppuun saakka. Tänäänkin päällä on ollut pusero, jonka ostin yli 8v sitten.
Mutta en tietenkään mitään kamalia.
Ja lapseni mielellään käyttävät myös. Tosin en todellakaan säästä nyt 10- vuotiaan tytön vaatteita hänen 2-vuotiaalle siskolleen. Laitan kiertoon.
mun parhaat juhlavaatteet on mun isoäidille joskus 40-50-luvuilla teetettyjä vaatteita (ollaan ihan saman mallisia), tosi laadukkaita, mistään ei huomaa että oisivat ylipäätään käytettyjä, saatika niin vanhoja.
miehellä on myös pappansa vanhoja villaulstereita yms, ja ovat varsin tyylikkäitä, sillain kekkosmaisessa hengessä.
esikoinen käyttää serkuilta ym. perittyjä vaatteita, tuleva kakkonen tulee käyttämään esikoisen vanhoja vaatteita sekä vaippoja (hui!).
ja aatelkaas vielä tätä: me kaikki käytetään ihan pokkana käyetttyja huonekaluja :-O ruokapöytäkin on 1800-luvulta, voitte vaan kuvitella kuinka monta perhettä sitä on meitä ennen käyttänyt. eikä olla ees desinfioitu!
siistinä kuopukselle. Siis tämä pätee käyttövaatteeseen, joka kuluu kovasti. Juhlamekkoja yms. järkevää ostaa kirpparilta.
Saan sukulaisilta lapsilleni (ja myös itselleni) vaatetta. Ja otan mielihyvin vastaan. Ne mitä en halua, pistän UFF:lle. Lapset tykkäävät kovasti saamistaan vaatteista. Heitä eivät edes haittaisi vaatteiden kuluneisuus ja nyppyisyys. Itse kyllä laitan kovasti kulahtaneet pois, vaikka mietin, että ekologista olisi tosiaan pitää vaatteet ihan ihan loppuun..
Ekologinen pointti on minulle tärkeä. Samaten on mukavaa, että rahaa säästyy.
Ostaisin kirppikseltäkin, mutta sieltä harvoin löytyy sopivia tai tarpeeksi hyväkuntoisia vaatteita. Tunnen piston sydämessäni aina, kun ostan jotain sellaista uutta tavaraa, joka ei ole aivan välttämätöntä.
Käytän kotona kuopus-poikani 13v poisjättämiä huppareita, collehousuja ja shortseja. Sopivan kokoisia ja nuorekkaita...ulos en niitä laita. Olen nainen.
Käytän paljon nettikirppiksiä, joten kyllä. Lumppua en osta, mutta ap onkin varmaan trolli.
Ostan kirpparilta uusia vaatteita ja käytän niitä.
Kai niitä voi sanoa silti muiden vaatteiksi.
Jotain päälli vaatteita. tai jos löytyy joku uniikki nostalginen paita.
Ostan kaiken kirppareilta alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta. Laatua katson, osahan on nykyään selvästi ihan iskemättömiä. Olen ostanut myös Emmystä ja torista.
Kyllähän mä olen vaatehamsteri.
Toisaalta ei kirpaise niin pahasti laittaa uudelleen kiertoon kun en ole niistä paljoa maksanut.
No jonkun talvitakin olen ostanut uutena mutta esim joutsenen untsat jo käytettynä.
Käytän. Ostan käytännössä kaiken muun, paitsi sukat ja alushousut kirppikseltä tai otan kierrätyksestä.
Joo, iso osa vaatteistani on joko kirppiksiltä tai sukulaisilta saatuja. Ollut aina.
Menee ihan harrastuksesta etsiä nettikirppareilta kaikkia vähän käytettyjä laatuvaatteita. Niitä löytyy hyvin! Mutta vaatii kyllä kiinnostusta, jotta jaksaa seurailla aktiivisesti.
parikin kaveria tuo mulle kassillisen vaatteita aina kaapinsiivouksen jälkeen. Yleensä 1-2 viidestä vaatteesta jää aktiivikäyttöön ja loput jatkaa matkaansa uffiin tai seuraavalle kaverille.
Raskauksien, imetysten, lihomisten, laihtumisten ja elämäntilanteiden mukaan kierrätämme äitien vaatteita samalla kun lastenkin. Annan usein omien lasten vaatteet lainaan esikoisen ja kuopuksen välissä. Kätevää kun ei tarvitse säilöä niitä kotona.