Voiko raskaus näkyä testissä jo viikko ovulaation jälkeen?
Teidän kokemuksen mukaan? Entä mitkä olivat ensimmäiset oireenne?
Yli vuosi on jo yritetty, hermot menee kun joka kuukausi sama jännitys ja yhtään positiivista testiä en ole tehnyt.
Kommentit (18)
Kyllä mulla näkyi jo monta päivää ennenkuin kuukautisten olis pitänyt alkaa.
Tosin osasin epäillä heti, kun joka kerta aamukahvin haju alkoi yhtäkkiä etomaan.
Netistä tilasin läjän tikkuja, sai varmaan 20 samalla hinnalla kuin kaupasta yhden, oli vara pissiä joka aamu tikkuun. :D
Näyttikö testi siis jo plussaa vai etkö ole vielä tehnyt mutta haluaisit? Nykytestit on niin halpoja, että tee vaikka joka aamu. ja jos näytti plussaa niin onneksi olkoon! Virheplussia ei ole, virhenegoja voi olla alkuraskaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Seksiaihe
En ole testannut vielä tässä kierrossa. Testeihin on kulunut rahaa tässä vaiheessa jo ihan mukavasti, joten mietin nyt oikeasti, että missä vaiheessa niitä kannattaa enää tehdä.
Ap
Eipä tuohon pahoinvointiinkaan raskauden merkkinä voi luottaa. Ilmeisesti esivaihtaritkin voivat oireilla pahoinvoinnilla. Eilen illallakin meinas laatta lentää ja mekkoihin 1,5 viikkoa.
Hedelmöityksen jälkeen näkyy noin ehkä kahdeksan päivän jälkeen. Hormonien eritys on yksilöllistä, joten siksi jollakin näkyy myöhemmin ja jollakin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Koska toi sun toiminta on älytöntä. Mitä teet sillä tiedolla varhaisessa vaiheessa, odota rauhassa kuukautisten poisjäämistä.
Oletko tikuttanut ovulaation vai oletko päätellyt ovulaation ajankohdan oireista?
Minulle selvisi aikanaan eka raskauden yhteydessä, että ovuloin jo aikaisessa vaiheessa kiertoa, siis useita päiviä ennen sitä noin kierron puolivälin 14. päivää, jota kai pidetään keskimääräisenä ovulaation ajankohtana. Tästä syystä meillä kesti saada raskaus aikaan, kun en tajunnut oikeaa ajoitusta.
Kaksi raskautta minulla ja jälkimmäisessä tein positiivisen raskaustestin selkeällä viivalla kp26, vaikka en oikeastaan edes epäillyt raskautta mutta halusin kaiken varalta yrittää testiä, koska emme olleet käyttäneet ehkäisyä juuri otollisina päivinä ja olimme lähdössä juhliin, joissa oli tarjolla alkoholia.
Onnea aloittajalle raskauden yritykseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukutus?
Ap
Seksiaihe
Olet sekaisin, raskaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole testannut vielä tässä kierrossa. Testeihin on kulunut rahaa tässä vaiheessa jo ihan mukavasti, joten mietin nyt oikeasti, että missä vaiheessa niitä kannattaa enää tehdä.
Ap
Älä sössötä
KUN et kerran kestä olla täällä, mene pois!
Alkion siirrossa alkion annetaan ensin kasvaa esim. 3-5 päivää ennen kuin siirretään. Vähän aikaa voi kestää ennen kuin alkio tarttuu kunnolla kiinni.
Oikea raskaus kestää noin 9 kk eli testin ehtii tehdä vähän myöhemminkin. Ei tarvitse odottaa mutta ehkä turha testailla ennen kuin alkio on ehtinyt kasvaa ja tarttua kohtuun kiinni.
Jätä ne tikut nyt kokonaan pois, ja samoiten ajatus raskaudesta!
Mä olin 35v enkä ollut koskaan ollut kiinnostunut raskaudesta. En juurikaan seurustellut kenenkään
kanssa, ei kiinnostanut.
No, tapasin miehen ja ....tiesin heti, samana iltana että nyt, tulin raskaaksi. Sen vaan tiesin. Mulla oli just menkat loppunut "päivää" tms aiemmin. Mun ystis terveydenhoitoalalta sanoi, ei voi olla, ei niin ole, ei kertakaikkiaan voi.
Mutta niin vaan oli. ENnen jo seuraavia menkkoja, oli tissit kipeet jne.
Kaikki meni hyvin, ei ollut mielitekoja, en oksentanut kuin kerran ja niin vaan terve lapsi maailmaan.
On olemassa semmosia hormoonijuttuja, jotka vaikuttaa ettei tule raskaaksi, tai ei.
En sen jälkeen enää tullut, eikä tullut kuukautisiakaan!
Anna luonto hoitaa asian, siirrä ajatukset nyt pois tuosta asiasta!
Onnea!
PS heh jos sua kiinnostaa, kysy gyneltä, en enää muista sen hormonihomman nimeä, just epäsäännölliset kuukautiset, niukat yms!
Saattaa näkyä, saatta olla näkymättä...
Tiesitkö muuten, että stressi vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Monesti suositellaan jättämään kaikki ovulaatiotikut ja raskaustestit kokonaan kaupan hyllyyn. Yrittää unohtaa kokonaan "suorittaminen" ja elää normaalia elämää hyvästä seksistä nauttien.
Vierailija kirjoitti:
Alkion siirrossa alkion annetaan ensin kasvaa esim. 3-5 päivää ennen kuin siirretään. Vähän aikaa voi kestää ennen kuin alkio tarttuu kunnolla kiinni.
Oikea raskaus kestää noin 9 kk eli testin ehtii tehdä vähän myöhemminkin. Ei tarvitse odottaa mutta ehkä turha testailla ennen kuin alkio on ehtinyt kasvaa ja tarttua kohtuun kiinni.
Raskauden kyllä huomaa ilman testejäkin. Viimeistään siinä vaiheessa kun maha on kuin vesimelonin nielleellä voi epäillä aika varmasti olevansa raskaana.
Odota rauhassa että menkat on myöhässä. Ei se lopputulosta muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No suosittelen tekemään siinä vaiheessa kun kkt myöhässä. Mulla hyvin aikainen ovulaatio. Kaksi raskautta lähtenyt 5 päivää kuukautisten alkamisesta. Ollaan vain yhdellä suojaamattomalla seksi kerralla kokeiltu ja tärpännyt. Oireet oli heti poikkeukselliset normaaliin olotilaan nähden ja kaikilla yksilölliset. Ensimmäiseltä laihduin kahdessa viikossa 5kg ja heräsin juomaan öisin vettä, joka ei ollut tyypillistä. Toiselta kahvin haju etoi. Nuo meni kyllä pian ohi. Kaksi viivaa toisessa raskaudessa heti, kun alko kahvi etomaan. Ensimmäiseltä odotin myöhässä olevia kuukautisia.
Tuohon stressiin olisi hyvä kiinnittää huomiota. Mekin vain testattiin kuinka herkästi tulen raskaaksi. Toki lapset olivat toivottuja.
Voi toki