Työssäkäymisestä taas rangaistaan. Jäin sairauslomalle
ja työnantajan ei kuulu maksaa palkkaa kun olen niin vähän aikaa ollut töissä ja kela ei maksa omavastuuajalta eli 10 päivää. Kun olin työttömänä ja jäin sairauslomalle, sai omavastuuajalta työkkärinrahan ja sitten siitä suoraan sairauspäivärahalle ja päivääkään ei jäänyt tyhjän päälle. Tosi väärin ettei ole turvaa ihmisellä jonka elämä kaatuu taloudellisesti kun käy työssä.
Kommentit (9)
Itse menisin koeajalla duuniin vaikka pää paketissa, mutta meillä jokaisella on hieman erilainen kynnys kotiin jäämiselle.
Ihan hyvä, että on alkuvaiheessa karenssi, mutta työnantajat joutuisivat maksamaan kaikenlaisten pinnareiden sairiksia.
hommaama paikka ja sairauteni ollut tiedossa.
ei saa tulla yhtään rahatonta päivää kun työnantajakin saa susta tukea. Heidän kuuluu maksaa sun omavastuuajalta palkka. Soita heti työkkäriin. Tiedän asian kun itsellä meinas kanssa jäädä palkka saamatta. Oletko vajaakuntoiseksi luokiteltu?
suurinta mahdollista tukea. Otankin huomenna yhteyden työkkärin tätiin.
Lue se sopimus, se on siinä mainittu ja kun tuki on alkanut niin työnantaja on sitoutunut siihen että olet vajaakuntoinen ja hän maksaa jos sairastut. Työkkärillä on velvollisuus valvoa etujasi.
ois töistä. Vakiolääkkeisiin kuuluu rentouttavat sekä kipulääkkeet kun niska aina jumissa ja pää ei käänny. Silloin jäin sairaslomalle tuon takia kun korva osui olkapäähän ja koko selkäranka vääntyi. Haloo!
pakotti jäämään sairauslomalle ja erikoislääkärin kirjoittama todistus ja jatkotutkimukset saatu. Olin nytkin töissä liian pitkään oireiden jälkeen ja lääkäri totesi että tekemäni työ ei ole oikein minulle soveliasta ja tutkimusten jälkeen hän ottaa lisää kantaa asiaani. Kurjaa kun yhteiskunta käyttää sairaita hyväkseen ja hyväksikäytetyn tarvii viedä tuntea itsensä pahantekijä pummiksi.
muitakin säädöksiä enemmän kuin tavallisessa työssä. Työnantaja sitoutuu maksamaan sairausajan palkkaa nimenomaan ilman omavastuita. Soita asiaa hoitavalle työkkärinvirkailijalle ja hän hoitaa asian.
vaan sinun sairasteluusi.