Varhaiskasvatuksessa työskentelevät. Minkäikäisenä veisitte itse lapsenne hoitoon?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 36 v, kun vein lapseni hoitoon ja mielestäni se oli hyvä ikä.
Tätähän sä kirjaimellisesti kysyit!
Vai tarkoititko, että minkäikäisen lapsen vein hoitoon?
Taidat olla oikein järjen jättiläinen.
Tai sitten äidinkieleni on suomi.
Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa kysymys "Minkäikäisenä veisitte itse lapsenne hoitoon?" tai kysymys "Minkäikäisenä menitte itse isoäidille junalla?"
Lapsesta riippuen 4-6v. Ja mielellään ihan max 8-16 päivät. Toki on tilanteita jossa vanhempien kyvyt ei riitä tukemaan lapsen tarpeita, jolloin voi olla hyvä aloittaa päiväkodissa jo aiemminkin.
Mutta valitettavan usein päiväkodit on nykyään karmeita hullunmyllyjä, joissa lapsi oppii lähinnä keskittymiskyvyttömäksi kyynärpäätaktikoivaksi mölyäjäksi. Tai anteeksi, varhaiskasvatusyksiköt, sillä eihän enää mitään päiväkoteja ole.
t. Kohta entinen vaka ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten äidinkieleni on suomi.
Mitä sinun mielestäsi tarkoittaa kysymys "Minkäikäisenä veisitte itse lapsenne hoitoon?" tai kysymys "Minkäikäisenä menitte itse isoäidille junalla?"
Oletko tyhmä vai vaan muuten tykkäät saivarrella? Muut kyllä ymmärsivät, mitä aloituksessa kysyttiin vaikka se ei kieliopillisesti oikein olekaan. Sääliksi käy niitä lapsia joita sinä hoidat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä hoito oikein on? Varhaiskasvatuksessa lapsille tarjotaan varhaiskasvatusta kuten nimestäkin voi päätellä.
Eiiih... Älä viitsi tehdä itsestäsi naurunalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kommenttisi on nolo. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan, jos se olisi mahdollista.
No entä jos ei ole mahdollista????
Yli 3 vuotiaan, ehkä 4v. Olisi hyvä. Kotona, leikkipuistoissa ja tuttavapiirissä voi harjoitella taitoja mitä päiväkodissakin harjoitellaan.
Minä en vie lastani mihinkään Vaka-laitokseen!
Vierailija kirjoitti:
En ollenkaan, jos se olisi mahdollista.
Tämä. Säästyy siltä järkyttävältä meteliltä ja tautikierteeltä. Päivähoidon sijaan kerhoilua, leikkipuistoissa käymistä, muskari / temppujumppa, tuttavaperheiden tapailua. Olis monelle perheelle parempi ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
En veisi alle 3 vuotiasta päiväkotiin.
Joo, mutta hyötyykö se yli 3-vuotiaskaan siitä päiväkodin meiningistä mitenkään? Jos nyt oletetaan että virikkeitä tarjotaan muilla tavoilla?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut päiväkodissa töissä ennen ja jälkeen lasten saamisen.
Omat lapset ovat menneet päiväkotiin vasta eskari-iässä.
Ymmärrän!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut päiväkodissa töissä ennen ja jälkeen lasten saamisen.
Omat lapset ovat menneet päiväkotiin vasta eskari-iässä.
Miettikääs tätä. Miksei päiväkodissa työskentelevät pistänyt omia muksujaan nauttimaan "laadukkaasta" varhaiskasvatuksesta?
Kaksi ystävääni on vakassa töissä. Toinen vei 2,5vuotiaana ja toinen 1vuotiaana.
Pk-seudulla en tällä hetkellä laittaisi ollenkaan, ainakaan useimpaan niistä... Koulutkin siinä ja siinä, kun ovat tosi isoja ja raakoja laitoksia täällä päin.
Oma lapsi oli 2v 8kk, kun aloitti ja onneksi saatiin hänet hyvään yksityiseen 20-paikkaiseen päiväkotiin. Oli kuitenkin ehkä vähän liian nuori, mutta tietysti lapsikohtaista. Täytti loppuvuodesta kolme ja tuolla piti aloittaa elokuussa, jotta sai paikan. Paras ikä meillä olisi ollut ehkä ainakin 3,5v-4v. Olisi halunnut myös olla pidempään. Koulun aloitti 6v. Oli ehkä aika nuori sinnekin ja kaipasi leikkejä paljon.