Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisuus parisuhteessa

Vierailija
09.08.2025 |

Mieheni kadehtii kaikkea mitä saan aikaiseksi. Jos työtehtävästä tulee hyvää palautetta ja kerron siitä hänelle, on hän kateellinen ja tavallaan "kostaa" sen, lisäksi jos joku juhlissa sanoo jotain positiivista minusta, alkaa sama homma. Ostin itselleni uudemman auton ja löysin sen itse ja itse tein kaupata, mies oli kuin myrkyn niellyt, olisi todennäköisesti halunnut että epäonnistun ja joku romu jää käteen. Jos meillä on ystäviä syömässä ja he sanovat jotain hyvää valmistamistani aterioista, haluaisi hän, että häntä ylistettäisiin ja minä olisin vain ollut se JOKU kyökkipiika. Miten tällainen on edes mahdollista parisuhteessa jossa toisen tai toisen onnistuminen on käsittääkseni molempien etu ja yhteinen tavoite. Kauan ei tällainen enää voi jatkua ja mies tietää sen itsekin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran jäi mysteeriksi, miksi kaikista maailman miehistä olet valinnut olla juuri tämän kanssa.

Olen eri mieltä, mutta omasta kokemuksestani nykyinen eksäni oli aluksi todella mukava. Muutaman vuoden kuluttua hänestä alkoi kuitenkin tulla kateellinen. Hän oli kateellinen palkastani, siitä että pidin työstäni enkä stressannut, ja siitä että sain palkankorotuksia säännöllisesti. Lopulta en puhunut hänelle enää työstäni lainkaan. Hänelle oli myös tärkeää olla minua fiksumpi, ja huomasin esittäväni tyhmempää vain, ettei hän pahoittaisi mieltään. Lopulta päätin erota.

Miehet saavat parempaa palkkaa kuin naiset ja huippuälykkäistä suurin osa on miehiä, joten logiikkasi mukaan naiset ovat kateellisia miehille. Mitä? Voiko tämä pitää paikkansa?

Hei Ivan, mene muualle jauhamaan miehistä ja naisista. Tässä keskustellaan kateellisuudesta parisuhteessa. Mukavia trollailuja sinne!

Vierailija
22/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä olen kateellinen vaimolleni. Kultalusikka suussa syntynyt. Pakotettu opiskelemaan ja hyviin palkkoihin päästy ulkonäön ja suhteiden avulla. Itsellä viimeiset vuodet olleet hirveää stressiä rahasta. Olen ollut todella huono onninen.  Käytännössä mä olen kitinut toimeentulon kanssa kun vaimo törsää täysin miettimättä yhtään mitään

Miten teillä on avioliitossa eri elintason, tuonhan kieltää jo lakikin? Eroa, ellette ole yksikkö, eihän tuossa ole mitään kunnioitusta.

Avaukseen: myös mulla ensimmäinen aviomies oli todella huonoitsetuntoinen, sitähän se on. Meillä tehtiin helvetti Mensan älykkyystestitkin hänen aloitteestaan (ei lähetetty, aikaa ennen nettiä) ja voi sitä vittuilun määrää, minkä sain ylioppilaslakista vappuna. Erosin muutamassa vuodessa ja pitkäaikainen puoliso on ihan toista sorttia, parisuhdekeskeinen ja kannustava. Aikuiselle tyttärelle antaisin neuvoksi unohtaa heti suhde, missä esiintyy minkäänlaista kontrollointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei Ivan, mene muualle jauhamaan miehistä ja naisista. Tässä keskustellaan kateellisuudesta parisuhteessa. Mukavia trollailuja sinne!"

Meinaat siis, että parisuhteessa ei ole miehiä ja naisia?🤔🤔

- eri

Vierailija
24/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin miestä jonka kanssa tienattiin saman verran. Sain sitten ylennyksen ja palkankorotuksen ja tietenkin kerroin asiasta hänelle, sain vastaani vain mykän tuijotuksen. Muitakin vastaavia tilanteita oli

Vierailija
25/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei Ivan, mene muualle jauhamaan miehistä ja naisista. Tässä keskustellaan kateellisuudesta parisuhteessa. Mukavia trollailuja sinne!"

Meinaat siis, että parisuhteessa ei ole miehiä ja naisia?🤔🤔

- eri

Tiedät kyllä mitä tarkoitan. Kuten sanoin, mukavia trollailuja! 

Vierailija
26/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran jäi mysteeriksi, miksi kaikista maailman miehistä olet valinnut olla juuri tämän kanssa.

Olen eri mieltä, mutta omasta kokemuksestani nykyinen eksäni oli aluksi todella mukava. Muutaman vuoden kuluttua hänestä alkoi kuitenkin tulla kateellinen. Hän oli kateellinen palkastani, siitä että pidin työstäni enkä stressannut, ja siitä että sain palkankorotuksia säännöllisesti. Lopulta en puhunut hänelle enää työstäni lainkaan. Hänelle oli myös tärkeää olla minua fiksumpi, ja huomasin esittäväni tyhmempää vain, ettei hän pahoittaisi mieltään. Lopulta päätin erota.

Miehet saavat parempaa palkkaa kuin naiset ja huippuälykkäistä suurin osa on miehiä, joten logiikkasi mukaan naiset ovat kateellisia miehille. Mitä? Voiko tämä pitää paikkansa?

Huippuälykkäitä on vain kourallinen. Suurin osa tyhmistä ihmisistä on miehiä.

Vierailija
27/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut lapsena sisaruksille kateellinen? Joillakin ihmisillä kateus ja alemmuudentunne aktivoituvat herkästi.

Vierailija
28/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisessa kannata jatkaa.

Mun eksä oli päihderiippuvainen ja mielialoiltaan ailahteleva, mutta hän sentään ainakin sai mahdollisen kateutensa korkeampaa älykkyyttäni kohtaan peitettyä. Siitä pisteet hänelle. Ei hänkään kovin tyhmä ollut; kyllä yleensä pysyi keskusteluissamme mukana, mutta aika usein se kuitenkin näkyi isoissa ja pienissä asioissa, että kummalla meillä on enemmän kapasiteettia oppia uutta ja yhdistellä isoja kokonaisuuksia. Toki myös koulukseni oli korkeampi.

N007

Vierailija
29/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset kumppanin, joka haluaa sinulle hyvää ja jonka itsetunto kestää onnistumisesi. Tuo tuleva entinen miehesi on ihan kipeä.

Vierailija
30/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mieleen luuserieksäni, ei vahingossakaan tunnustanut minun onnistumisia tai vaivannäköjä, yritti jatkuvasti alentaa ja haukkua minua ja vittuili yliopisto-opintoja pohtiessani, että ne on sitten älykkyyttä vaativia. Miehellä oli monia klassisen narsistin piirteitä, enkä edes vedä tätä omasta päästäni, vaan teki nettitestin ja naureskeli ylpeän oloisena tulokselle, joka viittasi narsistiseen persoonallisuushäiriöön.

Vierailija
31/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ELÄT AIKUISLAPSEN KANSSA.

Hän on heikkoitsetuntoinen aj hän haluaisi olla se "perheenpää" ja se joka hoitaa vaativammat asiat ja saa siitä kunnian. Ihan perusominaisuus miehelle.

Mä niin nään tuon auton hankinta tilanteen, mulla oli aikoinaan ihan sama tilanne ja mies suuttui ihan hirveästi (kehon kieli kertoi tästä), mökötti ja sen jälkeen kuittaili ja vittuili ihan absurdilla tavalla pitkään ja kun autoon tuli ensimmäinen pikkuvika (jarrupalat tms piti vaihtaa ja ilmastointi korjata) hän muisti mainita siitä varmana 3 kertaa että et sitten huomannut noiden orastavia vikoja koeajolla. Hän myös alkoi tehdä sitä että kun pyysin häneltä jotain apua, niin saattoi kuitata, että mihin sä mua siinä tarviit.... auts. MUTTA - tässäkin oli se tilanne että olin puhunut 1/2 vuotta auton vaihdosta ja että mennään katsomana ja kyselin ja kyselin, hän ei ottanut siihen juuri mitään kantaa ehkä pikku kommentteja lukuun ottamatta, ei jaks

JUST näin.

Niin tyypillinen case:

nainen pyytää parisuhteessa tai perheessä apua kumppaniltaan, yrittää saada miestä tekemään jotain tärkeää tai edes osallistumaan, ihan oikeastikin apua vaativissa projekteissa. Ei -  mitään ei tapahdu, venkoillaan ja venkoillaan ties millä verukkeella tai vähän "muka" sohaistaan sinne päin jotta näyttää siltä että edes jotain on saatu aikaisesi.  No, kun nainen tarpeeksi kauan katsoo tilannetta, hän joko tekee itse tai ostaa jonkun muun tekemään sen (esim remontointia vaativan jutun) ja maksaakin sen itse. Ja kappas, kun mies suuttuu / loukkaantuu ja tuntee arvottomuuden tunnetta. Niin perus case että varmaan 75% pitkissä suhteissa eläneistä naisista tunnistaa tämän tilantee. Enkä edelleenkään ymmärrä että miksi näin pitää tapahtua !!!

Vierailija
32/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kateellisten maa. Täällä riittää kateellisia vaikka muille jakaa

Vierailija
33/33 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko mies siis komea ja jännä, kun tämän suhteeseen valitsit?🤔

Palstamiesten mukaan suurin osa maailman miehistä on komeita ja jänniä kun päätyvät parisuhteisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän