Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisälläni on tyhjiö, mikä avuksi?

Vierailija
09.08.2025 |

Parisen vuotta sitten alkoi minussa jonkinlainen prosessi, jossa minulta ikäänkuin otettiin pois kaikki intohimoni. Menetin kiinnostuksen melkein kaikkeen, johon olin siihen asti suhtautunut suurella mielenkiinnolla ja intohimolla. Hevosharrastukseni, sisustusinnostukseni, puutarhanhoito. Nyt jäljellä on pelkkä tyhjyys, enkä tiedä miten sen täyttäisin. Olen kuin jonkinlaisessa välitilassa. Mikä neuvoksi?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko niitä harrastuksia? Jos kaipaat mutta et vaan jaksa, niin kyse voi olla masennuksesta. Tai vaikka raudanpuutteesta. Siinä tapauksessa kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. 

Syvällisemmin miettien, jos et enää halua harrastaa niin ehkä niiden harrastusten aika on vain ohi. Oletko sinä sama kuin harrastuksesi? Onko sinun pakko harrastaa tunteaksesi olevasi olemassa? Suoritatko elämää ja jos, niin ketä varten? Ehkä vain tarvitsit pysähdystä ja lepoa. 

En kaipaa niitä, menetin vain täysin mielenkiintoni niihin. Minulla on aina ollut joku mielenkiinnon kohde/harrastus joka on pyörinyt mielessä suurimman osan aikaa. On todella outoa, kun ei enää vaan innostu mistään. Sitä vain on ja oleilee, vailla mitään mielenkiintoista tekemistä. Ap

Et käy töissä? No ei sen väliä. Jos et kärsi tilanteesta niin en näe ongelmaa. Kun kyllästyt oleilemaan, niin varmaan taas keksit jotain tekemistä. 

Vierailija
22/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipaatko niitä harrastuksia? Jos kaipaat mutta et vaan jaksa, niin kyse voi olla masennuksesta. Tai vaikka raudanpuutteesta. Siinä tapauksessa kannattaa ottaa yhteys lääkäriin. 

Syvällisemmin miettien, jos et enää halua harrastaa niin ehkä niiden harrastusten aika on vain ohi. Oletko sinä sama kuin harrastuksesi? Onko sinun pakko harrastaa tunteaksesi olevasi olemassa? Suoritatko elämää ja jos, niin ketä varten? Ehkä vain tarvitsit pysähdystä ja lepoa. 

En kaipaa niitä, menetin vain täysin mielenkiintoni niihin. Minulla on aina ollut joku mielenkiinnon kohde/harrastus joka on pyörinyt mielessä suurimman osan aikaa. On todella outoa, kun ei enää vaan innostu mistään. Sitä vain on ja oleilee, vailla mitään mielenkiintoista tekemistä. Ap

Tämä on ihan normaalia. Ei koko ajan tarvitse kohkata jostain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ihmetellen, että oonko mä tehnyt sen!

En valitettavasti osaa auttaa, mutta samaistua kyllä pystyn ap:n tilanteeseen.

Vierailija
24/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala 

Vierailija
25/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen ihmetellen, että oonko mä tehnyt sen!

En valitettavasti osaa auttaa, mutta samaistua kyllä pystyn ap:n tilanteeseen.

Lohduttavaa, että on muitakin. Vielä kun tietäisi, mistä tämä johtuu. Ap

Vierailija
26/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy töissä? No ei sen väliä. Jos et kär

Teen pätkätöitä ja sijaisuuksia, nyt juuri ei ole töitä. Kyllä minä vähän tästä kärsin, ja olen miettinyt kaikkea mikä voisi kiinnostaa ja mistä voisi saada uuden harrastuksen, mutta tuloksetta. Ap

Vierailija
27/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muitakin samassa jamassa, tässä hetkessä ja tulevaisuudessa ei näy mitään, kaikkialla pelkkää tyhjyyttä. Kaikki mahdollisuudet yrittää jotain pientäkin on viety, kiitos hallituksen. Kai se on jonkinlainen lievä masennus. Sinä se olet sentään vielä nuori, tälleen viiskymppisenä ei ole edes sitä nuoruuttakaan enää.

Vierailija
28/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt syksyllä ala taas kaikkia kansalaisopiston kursseja ja vastaavia? Otat pari sellaista kurssia, ja niillä on sitten "pakko" käydä kun on maksanut. Tulee sosiaalista kanssakäymistä. Vai onko sinulla sellaista muuten? 

Mutta tosiaan, välillä vain tulee stoppi ja lepoaika. Jos olet perusluonteeltasi kuitenkin asioista kiinnostunut ja aktiivinen, niin kyllä se harrastuneisuus sieltä taas herää.

Se tyhjiö on tietysti filosofisempi kysymys. Jos siis oikeasti koet olevasi ontto ja tyhjä ilman harrastuksia. Itse en koe niin. Voin ihan vain istua ja katsella ympärilleni, enkä silti koe olevani tyhjä. 

Että onko tässä sitten kuitenkin taustalla jotain sellaista, että et ole olemassa ellet suorita? Ja mistä se tunne tulee? 

Vierailija
29/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mahdollinen syy tuli mieleen; voisko kyse olla ainakin osittain läheisten ja merkityksellisten ihmissuhteiden puutteesta? Itse olen ainakin omalla kohdallani huomannut sen vaikuttavan paljon enemmän kuin esim. suorittamisen. Vaikka mua suorituskeskeisenä pidetäänkin. No, miksihän..?

Vierailija
30/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. New age tulkinta: henkinen herääminen, egon kuolema ym. 

2. Materialistis-biologinen tulkinta: aivosi on perillä ajan asioista ja tajuntaasi tulvii tieto siitä miten merkityksetöntä ja mahdollisuuksiin nähden tuhoisaa ihmisen elämä on. 

Avut

1) retriitti, kovat psykedeelit, hippielämä

2) luopuminen kaikesta, tyhjyyden täyttäminen päihteillä, kuolema

3) Tyhjiön täyttäminen Jumalan läsnäololla. Tuo tyhjiö johtaa monet uskoon.

Vierailija
31/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. New age tulkinta: henkinen herääminen, egon kuolema ym. 

2. Materialistis-biologinen tulkinta: aivosi on perillä ajan asioista ja tajuntaasi tulvii tieto siitä miten merkityksetöntä ja mahdollisuuksiin nähden tuhoisaa ihmisen elämä on. 

Avut

1) retriitti, kovat psykedeelit, hippielämä

2) luopuminen kaikesta, tyhjyyden täyttäminen päihteillä, kuolema

3) Tyhjiön täyttäminen Jumalan läsnäololla. Tuo tyhjiö johtaa monet uskoon.

Tosiaan sen tiedostaminen, että olemme kaikki osa Jumalaa. Sielumme on osa Jumalaa. Olemme pyhiä Jumalallisia sieluja. Tämä tieto antaa ainakin minun elämälleni merkityksen. Pyrkimys täydellisyyteen, niin kuin taivaallinen isäni täydellinen on. Tässä maailmassa en tule tuota tavoitetta täyttämään, mutta voin tehdä kaikki arkiset askareeni tiedostaen, että myös muut ovat pyhiä Jumalallisia sieluja, vaikka he eivät sitä tiedostakaan.

Kaikkien tekojeni tulisi olla kunniaksi Jumalalle ja meille Jumalan sirpaleille. 

Vierailija
32/33 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Votkoo

Vierailija
33/33 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Jeesus voi sen ihmisen sisällä olevan tyhjän kohdan täyttää. Pyydä: "Jeesus tule elämääni ja pelasta minut". Saatat HÄMMÄSTYÄ, mitä sen jälkeen tapahtuu!