Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia äppi-deittailusta ja kaverihausta

Vierailija
09.08.2025 |

Olen 40-vuotias mies ja muutin eron myötä takaisin Helsinkiin. Töitä sain suurien ponnistuksien kautta ja pääsin kiinni harrastuksiin uudella paikkakunnalla. Vanhat kaverit ovat toisaalta poistuneet lähialueilta, joten jotain sosiaalista pitäisi rakentaa. Tiedän olevani riskiryhmää, sillä miehillä on todettu vaikeuksia yksinäisyyden kanssa ja pienien sosiaalisien piirien takia kaikki on vaan läsnä moninkertaisesti.

Latasin puhelimeeni Hingen ja Frendien, johon tein profiilit. Harrastan verrattain nörttejä juttuja ja olen poliittisesti verrattain vasemmalla, joka kyllä paistaa hakemuksistani. Ei löydy autoa tai kalakuvia, mutta ei myöskään tavanomaisia matkakuvia tai kaverimökkireissuja. Minulla on ollut aikaisemmin sellaisia 3 kk pieniä pistäytymisiä pari kappaletta näissä palveluissa ja aina on löytynyt vuosien pituisia suhteita, joten kaipa nämä on ennen toiminut.

Mutta nyt tuntuu, että jokin on pahasti pielessä. Hingessä sain matcheja jonkun verran ja tiedän kyllä että jotkut näitä saa enemmän, mutta jokainen "keskustelu" päättyy pariin lauseeseen, jos edes sitäkään. Matchia ei edes poisteta epäkiinnostuksen merkkinä, vaan homma vaan pysähtyy. Tämä on varmaan sitä ghostausta sun muuta, mutta kun sitä tapahtuu 27/30-tapauksessa, niin ja samalla tavalla, niin epäilykseni nousevat. Onko kaikilla muilla kauheasti muiden kanssa säätöä, vai onko kyseessä joku totaalinen kyllästyminen puhumiseen/kirjoittamiseen. Kaikki näistä tinder/hinge/yms valittaa, mutta sitten käyttäydytään niin että laitetaan se paha liikkumaan.

Sama myös tuolla kaverietsintä-äpp Frendiessä. Roiskitaan niitä kaverihakuja miten lystetään, mutta sitten ei jakseta edes yrittää. 

Noh. Itse olen kyllä lopettanut ton sekopää-menon ja poistin kaikki sosiaalisen länkyttelyn äppit ja tässä sitä nyt ollaan tilassa, jossa mitään ei voi enää tapahtua, kun kuitenkin kaikki lähtee noista vehkeistä. Ihan sama. Ihmetyttää vaan tämä meno...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla