Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia, jotka kuvittelit olevan terveellisiä ja ovatkin ultraprosessoituja

Vierailija
09.08.2025 |

Oon juuri ymmärtänyt, että syönkin epäterveellisti vaikka olen kuvitellut syöväni terveellisesti!

Ruokavaliooni on kuulunut mm. Skyr vanhanajan vanilja, jota oon pitänyt terveellisenä vaihtoehtona ja sekin on ultraprosessoitua ruokaa. Toki ei ole tarkoitus 100% onnistua, mutta tuommoiset helpot ultraprosessoidut pyrin nyt poistamaan omasta ruokavaliosta.

Mikä teitä on yllättänyt ja millä ootte sen korvannut? Itse palasin kreikkalaiseen joqurttiin, jota söin ennen kuin aloin syömään Skyriä.

Mitä ultraprosessoimattomia valmisruokia on olemassa ja mikä ultraprosseisoimaton ruoka valmistuu nopeasti koko perheelle?

Kiitos avusta ja toivottavasti tämä auttaa myös muita kiinnittämään asiaan huomiota.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Margariini. Maailman prosessoiduin elintarvike.

- Siemenöljyt ylipäätään. Erittäin prosessoituja.

- Kasvatettu lohi. Värjättyä ja rypsillä ja soijalla ruokittua kuraa.

Vierailija
2/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tule mieleen mitään mikä varsinaisesti yllättäisi. Joissakin jutuissa sitä kyllä miettii, että mikä pointti valmistajilla on käyttää 50 ainesosaa, jos tuotteeseen todellisuudessa riittäisi 2-3 ainesosaa. Esim. jäätelöt ja jugurtit tällaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä. Aasiassa ei ainakaan varakkaat syö leipää.

Italiassakin pizza ja pastat ovat köyhien ruokaa, varakkaat syövät anti pastoja sekä lihaa, mereneläviä jne

Vierailija
4/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten lättypitsa

Vierailija
5/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mietit noita valmisruokia, että mitkä sopisivat, niin varmaan jotkut laatikkoruoat on yksinkertaisimmasta päästä. Pakastetut puolivalmisteet myös nopeita. Mutta ei monien ruokien tekeminen alusta asti vie aikaa myöskään. Googleta vaikka yhden astian pastat. Löytyy ruokia jotka vaan heitetään kattilaan ja annetaan muhia 15 min.

Vierailija
6/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapatettu ruisleipä

Vierailija
7/7 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapatettu ruisleipä