Onko säännöllinen kuukautiskierto ja ovulaatio harvinaista 44-vuotiaalla?
Kierto on kellontarkasti 28 vuorokautta ja munasolu irtoaa joka kuukausi.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
On vieläkin 28pvän kierto. Ovulaation tuska sama kuin ennenkin. Olen 51v
Olen imettänyt/ollut raskaana 23v elämästäni.
En ole käyttänyt hormoni/kierukka ehkäisyä ikinä.
Minulla sama paitsi ettei minulla ole lapsia. Olen 46v.
No itse olen 48-vuotias. Kierto lyheni hieman noin 40-vuotiaana. Säikähdin, että nyt se menopaussi tuli, ja pyöräytin iltatähden. Sen jälkeen on kierto pysynyt säännöllisenä ja kyllä minun nähdäkseni myös ovulaatio tulee. En nyt siis ota kantaa siihen, mikä on munasolujen laatu nykyään, mutta eihän ap sitä kysynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ovuloit joka kuukausi? Testaatko sen joka kerta vai käytkö aina ultrassa katsomassa, että johtofollikkeli on valikoitunut?
Tunnen ja näen.
Ap
Näet?
Näen.
Ap
Valitettavasti on mahdollista. T. 55- vuotias, joka toivoo että viimeiset kuukautiset olisivat olleet viimeiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harvinaista, että 44-vuotiaalla naisella on säännöllinen kuukautiskierto ja ovulaatio, mutta hedelmällisyys on jo alkanut heiketä ja riski raskauden keskeytymiselle on kasvanut. Monet naiset kokevat esivaihdevuosien oireita tässä iässä, ja kuukautiskierto voi muuttua epäsäännölliseksi. On kuitenkin täysin mahdollista, että kuukautiset ja ovulaatio jatkuvat säännöllisinä vielä tämänkin jälkeen.
Avuton, googlaamalla olisit tämänkin tiedon löytänyt.
Kyllä mä tuollaisia vastaavia ympäripyöreitä höpinöitä löysin useammastakin lähteestä. Nämä eivät vaan kerro oikein mitään naisten omakohtaisista kokemuksista.
Ap
Jos kysyt että "onko yleistä" niin mihin tarvitset kenenkään henkilökohtaisia kokemuksia? Y
Aloitus on väärin muotoltu jos omakohtaisia kokemuksia haluat, hieman tarkkuutta kysymykseesi.-eri
On todella harvinaista jos kyseessä on 44v mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ovuloit joka kuukausi? Testaatko sen joka kerta vai käytkö aina ultrassa katsomassa, että johtofollikkeli on valikoitunut?
Tunnen ja näen.
Ap
Näet?
Näen.
Ap
Ovulaatiota ei voi suoraan nähdä paljain silmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ja näen.
Ap
Näet?
Näen.
Ap
Näet siis myös lapsen sukupuolen vauvamahan muodosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harvinaista, että 44-vuotiaalla naisella on säännöllinen kuukautiskierto ja ovulaatio, mutta hedelmällisyys on jo alkanut heiketä ja riski raskauden keskeytymiselle on kasvanut. Monet naiset kokevat esivaihdevuosien oireita tässä iässä, ja kuukautiskierto voi muuttua epäsäännölliseksi. On kuitenkin täysin mahdollista, että kuukautiset ja ovulaatio jatkuvat säännöllisinä vielä tämänkin jälkeen.
Kyllä mä tuollaisia vastaavia ympäripyöreitä höpinöitä löysin useammastakin lähteestä. Nämä eivät vaan kerro oikein mitään naisten omakohtaisista kokemuksista.
Ap
Jos kysyt että "onko yleistä" niin mihin t
Aloitus on väärin muotoltu jos omakohtaisia kokemuksia haluat, hieman tarkkuutta kysymykseesi.-eri
Voi hyvä luoja. Normaaliälyinen ihminen osaa vastata näihin tyyliin: "Ei ole harvinaista, mullakin oli säännöllinen kierto vielä 48-vuotiaana" tms. ilman, että kysytään äärimmäisen tarkasti.
Saatteko jotain mielihyvää tuosta vänkäämisestä ja saivartelusta? Kuulostaa tosi oudolta ajanvietteeltä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ja näen.
Ap
Näet?
Näen.
Ap
Mistä sen näkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Säännöllinen kuukautiskierto ei tarkoita, että ne munasolut olisivat edelleen ihan kuranttia tavaraa.
Eihän hän sitä kysynyt.
Se oletus siinä selvästi oli taustalla. Miksi kukaan muuten ihmettelisi sitä että nelikymppisellä on menkat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ja näen.
Ap
Näet?
Näen.
Ap
🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sähän tässä lähinnä vänkäät ja saivartelet. Mikä on, menkat ilmeisesti ainakin?
Täytän tässä kuussa 44v, noin vuoden sisällä kierto on lyhentynyt noin 25päivään entisestä 28-30päivästä. Mutta tulee sinänsä säännöllisesti, muutama pv tiheämmin vain kuin ennen. Valitettavasti, en sitä enää mihinkään tarkoitukseen kaipaisi.
Mummolla on 10 lasta ja viimeisen sai 45v eli ihan normaalia, sen jälkeen hedelmöittyminen on epätodennäköistä ja yli 50v kuukautiset sitten loppuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ja näen.
Ap
Näet?
Näen.
Ap
Mistä sen näkee?
Ovulaatiolimasta?
Täysin normaalia, omituinen aloitus. Sama kuin kysyisi onko säännölliset kuukautiset 14-vuotiaalla jotenkin tosi harvinaiset.
N44
Ovulaation näkee ja tuntee venyvästä kananmunanvalkuaiselta näyttävästä ovulaatiolimasta ja seksuaalisesta halukkuudesta. -Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä saa, mitä tilaa.
Eihän hän sitä kysynyt.